Discussie: Inrijden, meteen flink doorrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:18

Wanneer ik met een jong paard begin ben ik hier de eerste paar weken dagelijks mee bezig. Ik rij ze dan een keer of vijf in de week en de andere twee dagen longeer ik ze. Door veel met je paard bezig te zijn bouw je er toch al een band mee op! De eerste paard weken longeer ik ook eerst even voor het rijden zodat ze, de eventuele overbodige energie, kwijt kunnen. Daarna ga ik er op zitten en rij ik ze een klein half uurtje (ligt er natuurlijk aan hoe ze het werk aanpakken) Het is natuurlijk niet verstandig om gelijk al een uur op je paard te zitten aangezien zijn of haar spieren dit nog niet echt aankunnen in mijn ogen! Grappig trouwens, dat naar aanleiding van een reactie van mij, een discussie wordt opgestart Haha!

Ik ben trouwens een voorstander van het inrijden vanaf 3,5 a 4 jaar. Op deze leeftijd zijn ze al een stuk meer volgroeid dan wanneer ze 2,5 of net 3 jaar zijn!
Laatst bijgewerkt door talented op 11-08-04 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers