Discussie: Inrijden, meteen flink doorrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:30

Ik rij zelf ook het liefst jonge paarden 3 keer per week. Een paard is namelijk een gewoonte dier, door heel veel regelmatig hetzelfde doen leert een paard makkelijk. Door drie keer in de week te rijden wordt het gewoonte en maak je het jezelf en het paard makkelijker.



KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:40

Bijvoorbeeld maandag, woensdag en vrijdag


Even links en rechtsom aan de lijn, minuut of 5 a 10 gewoon om even de bui in te schatten. En dan een minuut of 20 onder het zadel......... iig niet meer dan een half uur werk per paard.... De rest zijn ze vrij...... op het land of los in de bak... ligt net aan de accomodatie

De meeste paarden zijn absoluut niet jonger dan 3,5 eerder ouder Haha! Haha!



edit...... had donderdag neergezet, moest natuurlijk vrijdag zijn
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 11-08-04 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:07

smiekes schreef:
toen ik dit las was ik echt overdondert!!! eindelijk iemand die met zn volle verstand aan het paard rijden is! het is toch belachelijk dat jonge paarden binnen een maand afgericht worden :S. neem nu bij voor beeld zo iets als de pavo cup als ze 4 zijn mogen ze er aan mee doen en dan moeten ze al stukjes kunnen verzamelen en veruimen een pasje schoudervoor stukje wijken sorry hoor maar het gaat over 4jarige paarden! die paardjes hebben net 3 jaar lang met hun hoofd naar beneden gestaan in de wei zijn nog harstikke overbouwd en moeten binnen een jaar dat kunnen!! paarden groeien tot hun 8ste he!! en dan vinden mensen het raar dat een paard scheef is blessures hebben en ga zo maar door.
ik ben blij dat er ook nog mensen zijn die met hun hersens bezig zijn met paard rijden!!! een paard kan zelf wel aan geven wat hij wel en niet kan. bonfire liep toch ook niet mee in de pavocup?! die liep ook pas op zn top toen hij 18 was! kijk en echt hoor ik vind het echt heel erg knap wat anky nu doet met salinero maar jongens wees nou eerlijk hij is pas 9!!! gelukkig word ze begeleid door prof mensen en zal hij heus wel op zn tijd zn rust krijgen maar tocht hij moet als goed is nog minimaal 10 jaar mee op dat niveau!!!

echt hoor petje af voor de mensen die de tijd nemen om paarden aan te rijden!!!


Van alle 4 jarige die er zijn, zijn er maar een hand vol goed genoeg voor de pavocup.......... dat handjevol paarden zijn getalenteerde paarden die dit makkelijk kunnen hebben.

Paarden lopen niet meer risico op blessures als ze met de pavo mee doen, paarden die verkeerd aangereden en beleerd worden lopen veel meer risico.......... denk aan onbalans, scheef, lopen op de voorhand enzovoort.

Deze paarden worden over het algemeen keurig netjes aangereden en beleerd, dit zijn de paarden van de toekomst


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers