Te rond??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beauhanke

Berichten: 107
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Te rond??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 23:35

Laatst kreeg ik te horen dat ik mijn paardje iets te rond reed.
Dat ze iets achter de loodlijn liep.
Ik heb hierop gelet en ben anders gaan rijden.
Afbeelding
Hier liep ze dus eigenlijk nog achter de loodlijn ( stond ook wel op mijn coupon)



Afbeelding
Hier liep ze niet achter de loodlijn volgens mij!

Wat vinden jullie?

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 23:39

Op de eerste foto loopt ze te diep, op de 2e nog maar een klein beetje. De neus moet recht naar benenden wijzen en niet schuin. Knipoog
Dat paardje achter jou loopt goed Knipoog

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 23:42

de eerste foto loopt ze overduidelijk te diep. De tweede foto een stuk minder, maar toch ook nog achter de loodlijn. Het paard achter je op de foto loopt wel op de loodlijn. De neus van je paard moet meer naar voren.

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 23:44

Hee Milkaatjuh, da's toevallig..2 zielen 1 gedachte Haha!

beauhanke

Berichten: 107
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 23:45

Afbeelding

Loopt ze bij deze foto ook nog te diep?!
(vind ik zo moeilijk te beoordelen wanneer ik erop zit!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 23:45

In de ring moet de neus aan de LL. Op de 2de foto loopt je paard ook te diep. De neus moet aan of iets voor de LL, Nooit er achter, nog geen cm.
Te diep lopen kost je enorm veel punten dus train daar op!

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 23:47

die laatste foto is lastig te zien omdat hij schuin van voren is genomen. Het lijkt erop dat ie nog steeds een tikje naar voren mag met z' neus. Maar..alweer wat beter dan de tweede foto

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 23:47

welke klasse rijd je?
ik zou proberen je paardje langzaam meer op te richten! *LOL*
ben ik ook mee bezig!
ik vind haar bij de foto hier boven, goed lopen hoor!!

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 23:48

toevoeging: het lijkt er ook op dat je paard op de derde foto z'n hals wat langer laat. Daar ben ik een grote voorstander van.

beauhanke

Berichten: 107
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 23:57

Leuk om te horen dat jullie vooruitgang zien (in de foto's dan) Die foto is op de laatste wedstrijd gemaakt daar had ik hele goede punten gehaald en helemaal geen commentaar gehad over haar halshouding! Ik ben er hard mee aan de slag om haar op te richten en haar echt niet achter de loodlijn te laten lopen! Maar ze is nog erg jong (net vier) en ik vind het erg moeilijk. Maar we zijn er mee bezig! Ik heb nu 9 winstpunten in d B.
Bedankt alvast voor jullie commentaar!

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 00:00

nog niet oprichten dan! Eerst zorgen dat ze laag en op de loodlijn loopt en voorwaarts is. Pas als haar dat makkelijk afgaat, de volgende stap. Je hoeft nog lang niet op te richten, neem de tijd.

beauhanke

Berichten: 107
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 00:02

Tinusje schreef:
nog niet oprichten dan! Eerst zorgen dat ze laag en op de loodlijn loopt en voorwaarts is. Pas als haar dat makkelijk afgaat, de volgende stap. Je hoeft nog lang niet op te richten, neem de tijd.


Zal ik zeker doen! Met behulp van mijn instructrice gaat dat wel lukken! En ik doe zeker rustig aan ze is nog erg jong!
Bedankt voor je tips

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 00:06

succes met de wedstrijden en de training. Dat heb ik ook nodig want ik ben bezig met precies hetzelfde. Het is een leuk paard en een voordeel, je zit in ieder geval al netjes rechtop.

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:59

Hoi beauhanke, er zit absoluut verbetering in. Hals is nu veel mooier met die lengte er in. Ik snap dat je tijdens het rijden moeite hebt om te bepalen of ze wel of niet te diep gaat. Vraag zo af en toe aan een voorbij ganger/vriendin of stalgenoot hoe het er voorstaat. Off euhhh laat zo af en toe iemand foto's maken en leg dan een liniaal op het hoofd. Dan zie je in ieder geval na het trainen hoe het er voor staat. Zou je dat bij de eerste en de laatste foto doen dan zul je zien dat de lineaal al veel rechter op komt te staan.

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:16

hey hank, het gaat al stuk beter hoor!!en die foto's zijn moment opnames in het echt loopt ze vaak ook echt op de loodlijn op deze foto's idd ietsje erachter maar ja wat wil je, met een 4jarig paard!super netjes hoor