buitenrit op zeer snel nerveus paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

buitenrit op zeer snel nerveus paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 10:17

hallo allemaal,
ik heb een vraag,misschien dat jullie tips kunnen geven:
ik ga donderdag een buitenrit van 3 uur maken,en daarbij moet ik op een paard rijden die echt erg snel is,en nog behoorlijk nerveus erbij.ze gaat heel erg hangen op je handen(heb haar nl al eerder op zo'n buitenrit gereden)en na die vorige buitenrit had ik de volgende dag nog pijnlijke handen.ik heb serieus niet aan haar mond getrokken,maar omdat zij zelf zo snel wil,hangt en trekt ze gewoon echt aan je handen.
ik had zelfs blaren op mn kont na die 3 uur rijden Bloos! Bloos
wat adviseren jullie om te doen,gewoon op dat paard gaan,en zoja wat kan ik dan het beste doen,of is het eerlijk om om een ander paard te vragen?

alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:18

Mooi dat ze mij niet voor 3 uur op zo'n beest kregen.... Haha! Ik rij voor m'n lol en ontspanning in het bos, en niet om iemand anders' onopgevoede mormel op te voeden....

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:20

Als je het niet ziet zitten om op dat paard te gaan dan zou ik gewoon een ander vragen Lachen.

Verder handschoenen aan, dat helpt meestal wel.

Daarnaast kun je ook kijken waar het paard het beste loopt. Kan me zo voorstellen dat ze het gemakkelijkste is als ze bijna voorop kan lopen, vlak achter (of naast) de begeleider.

vonne
Berichten: 132
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:23

Ik heb zelf ook eens zo'n paardje gereden. En natuurlijk is het niet altijd leuk als ze zo lopen, maar het is ook wel een uitdaging. Vind ik, tenminste. Zeker omdat mijn eigen paard het gelukkig niet doet.
Zelf trek ik handschoenen aan, dat scheelt al een stuk voor je zere handen. Het is niet heel fijn als het zo warm is, maar wel de afweging waard!

Net als Apple ben ik het eens met waar je het paard plaatst in de groep, dat kan wat schelen.
Mocht je het niet als een uitdaging zien, dan zou ik om een ander paard vragen.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:26

Handschoenen aan, zo'n bont zitje voor op het zadel. Is goed voor de kont Knipoog

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 12:38

bedankt voor de tips,ik denk dat ik om een ander paard vraag,maar ik zal ook niet weigeren als ik er toch op moet rijden.

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 14:28

nou,ik heb inderdaad het andere paard gehad,en daar had ik me toch spijt van.......bokken in de galop,slaan met het hoofd,waardoor 2x een kopstoot,en toen uiteindelijk ook nog mijn eigen knie verdraaid tijdens een van die gekke bokken............ Scheve mond

nouja volgende week beter.........

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:55

Gut, het zit je niet mee he! Ach gut
Is dit bij een manege?

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:05

leuk he die buitenritten Tong uitsteken

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 15:27

haha nee ik baalde dan ook een beetje,zacht gezegd Haha!
en ja het was idd op een manege,ik heb helaas geen eigen paard.
over het algemeen vind ik het best lekker om buiten te rijden,maar op dit moment is er maar 1 paard over waar ik echt heel graag op rij buiten,maf eigenlijk he...........

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:23

Lekker, het eene paard is niet leuk omdat het zich onwijs druk maakt en het volgende bokt gemeen.....

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:01

Snoevie schreef:
haha nee ik baalde dan ook een beetje,zacht gezegd Haha!
en ja het was idd op een manege,ik heb helaas geen eigen paard.
over het algemeen vind ik het best lekker om buiten te rijden,maar op dit moment is er maar 1 paard over waar ik echt heel graag op rij buiten,maf eigenlijk he...........


Maar is dat niet gevaarlijk, dat ze zulke nerveuze paarden meesturen op buitenrit?

Tuinkip
Berichten: 5
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 10:48

Ik heb zelf een merrie die ook heel erg nerveus is buiten. 'De beste oplossing bij haar is veel praten en haar met de teugels terughalen, en weer loslaten (zo rijd je met de kar meestal) (zo krijg je soms wel een raar effect met het hoofd, omdat dat naar voor en weer terug gaat, maar het helpt bij haar wel!!!) misschien iets om te proberen, de volgende keer dat je op dat paard naar buiten moet?! Ondertussen kan ik mijn merrie al met losse teugel laten lopen!!! Ze wil dan nog wel eens wat proberen, maar ze blijft stappen.... iig succes voor de volgende keer dat je op hem/haar moet!!! Tis wel een uitdaging..... Knipoog

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 16:33

Iris was ook altijd heel gespannen in het bos... en beresterk! Ik vond het ook niet leuk meer om het bos in te gaan, want ik was toch alleen maar aan het vechten.. totdat...ik een keer voorop ging rijden.

Sindsdien is er niets meer aan de hand, ze loopt nu lekker ontspannen aan een los teugeltje te genieten in het bos. Ook tijdens de draf en de galop is er niks meer aan de hand.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:18

Vind het niet echt verantwoord dat een manege zulke paarden mee laat gaan op een buitenrit...

pevoco

Berichten: 190
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:24

Kerstliedjes zingen! Haha! na 20 keer stille nacht is elk paard rustig Gaaaap

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 22:51

Misser schreef:
Vind het niet echt verantwoord dat een manege zulke paarden mee laat gaan op een buitenrit...

Bij ons komen ook regelmatig van die groene paarden.
Die nemen dan ervaren ruiters mee naar buiten, zo te horen is de topicstarter ook een ervaren ruiter. Ze heeft geen zandgehapt Vork
Alleen beetje lüllig om haar mee te sturen op zo'n paard voor 3 uur Scheve mond

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 22:56

Nou,
knieen eraan, kuiten eraf, je kont iets uit het zadel, dan blijf je altijd zitten Haha!
wordt mij ook steeds verteld, en als je het eenmaal door hebt val je er nooit af!
succes!

saffier1998

Berichten: 11
Geregistreerd: 27-07-04
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:37

pevoco schreef:
Kerstliedjes zingen! Haha! na 20 keer stille nacht is elk paard rustig Gaaaap

Nou, dan mag jij een keer op Saffier mee naar buiten en dan 20 keer stille nacht zingen, dan denk ik dat ie nog alleen maar harder gaat stuiteren!!!