Wat is dit ongeveer voor een niveau?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Wat is dit ongeveer voor een niveau?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 08:26

De dressuurproeven hier in Amerika zijn op een andere manier opgedeelt. We spreken hier dus niet van B, L1, L2, M1 etc. Maar Intro 1, 2 Training level 1, 2, 3, 4, First Level 1, 2, 3, 4 Second Level 1, 2, 3, 4 etc. Ik wil nu binnenkort met Perry Second 4 gaan starten maar nu vraag ik me af wat dit level ongeveer in NL zou zijn. Ik ben nl. mijn oude proefboekje kwijt (was toch verlopen, daar niet van) maar ik ben eigenlijk wel benieuwd. Second 4 is best pittig. Dit is oa wat er allemaal in voor komt: verzamelde draf (grootste deel vd proef), middendraf, middengalop, schouderbinnenwaarts, travers, halve keertwendingen, contragalop, eenvoudige galopswissels, achterwaarts. Ik denk dat dat het wel zo was. Klinkt als iets van M1 ofzo? Met Leroy heb ik t/m Third Level 2 gestart. Dit level had alle onderdelen van Second Level 4 en daarnaast vliegende changementen, appuyeren in draf en galop en uitgestrekte gangen. Is dit iets als Z1?

Wat ik trouwens heel goed aan de proeven hier vind is dat er in je proef ook een onderdeel zit waar je even je binnenhand of beide handen naar voren moet brengen op de volte in galop.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 10:57

Het klinkt mij als ergens tussen M1 en M2 in de oren. M1 kent geen eenvoudige wissels (M2 trouwens ook niet), maar wel uitgestrekte gangen. M2 heeft ook travers en een volledige keertwending.
Third level 2 klinkt als ergens tussen Z1 en Z2, Z1 kent geen vliegende wissels, maar wel zigzag appuyementen in draf.
Die oefening om je hand even naar voren te steken heet volgens mij überstreichen en dient om de zelfhouding van je paard te controleren. Hier zit die volgens mij pas in het ZZ-Zwaar of zo.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 17:09

Tussen M2 en Z1 in...
Eenvoudige wissels zitten in Z1 de rest is M2.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 23:27

Ah, ok dan! Thanx Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 02:14

Uberstreichen wordt in NL niet gevraagd voor zover ik weet (of het moet sinds kort zijn), in Duitsland is het wel gewoon onderdeel van de zwaardere proeven.
In NL moet je in de B of de L een keertje een draf-stap overgang maken tijdens het halstrekken, dat vind ik wel een leuke oefening en ook een slimme.