meer kracht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:47

Fietsen of steppen wil nog al eens helpen om je been- en bilspieren te versterken. Tegen een muur gaan staan en dan gaan "zitten" zonder stoel onder je achterste. Deze oefening is echter wel vrij zwaar. Rustig opbouwen anders loop je stijf van de spierpijn.

Ervaringen maken de oordelen niet de oordelen de ervaringen.


Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:30

Misschien heeft ze de extra kracht in haar benen nodig om op haar paard/pony te kunnen komen. Er zijn immers mensen met wat zwakkere beenspieren die ze met training wat sterker kunnen maken.

Ervaringen maken de oordelen niet de oordelen de ervaringen.


Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:38

Cassidy er is niets mis met een opstapje, totaal niet. Maar er is ook niets om sterkere beenspieren te verkrijgen om beter op je paard te kunnen komen. Opstappen is niet enkel een techniek maar je hebt er ook wel degelijk wat kracht voor nodig.

Ervaringen maken de oordelen niet de oordelen de ervaringen.

Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:00

Thanks love_twister.

Sterkere kuiten kun je krijgen door te fietsen, steppen op het puntje van je tenen en ook de zithouding aannemen tegen de muur enkel dat je dan op je tenen gaat zitten.

Ervaringen maken de oordelen niet de oordelen de ervaringen.

Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 15:01

Cassidy schreef:
Kans is groot dat je een probleem hebt met lenigheid, en niet met je kracht in je benen. Als je veel paardrijd en verder geen andere sport doet, worden je spieren ook korter...



Ik ben 1.57 m en Serval is nu zo'n +- 1.50 m. Op een paard (in mijn geval pony Knipoog )stappen is niet enkel gebonden aan lenigheid maar ook aan kracht. Je moet immers het sprongetje naar boven maken met je rechterbeen. Je linker strek je dan om in het zadel te kunnen komen. Verder fiets ik veel en wandel ook een boel dus wat jij zegt gaat voor mij en een boel van mijn vriendinnen niet op.

Ervaringen maken de oordelen niet de oordelen de ervaringen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 bezoekers