Niet vooruit te branden....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Niet vooruit te branden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 00:21

Mijn 4 jarige ruin ( al enige tijd onder het zadel maar ben nu seriues bezig met inrijden) is zoals de titel al zegt niet vooruit te branden.( in de bak)
Buiten loop hij netjes, als ik mn been aanleg draaft hij aan en draaft hij vrij vlot door. Maar in de bak is hij zo s l o o m. Gaaaap
Ok, aandraven gaat nog maar daarna moet ik echt elke pas mn benen erbij houden ( wat ook nog geen ramp is) maar moet hem ook elke keer echt flink aansporen.(schopje, schopje, schopje Haha! )
Ik rij met een zweepje en geef hem af en toe een tikje om hem wat meer voorwaarts te laten lopen, een paar passen is hij dan wat meer voorwaarts en valt daarna gelijk weer terug.
Ik heb zitten denken om met spoortjes te gaan rijden maar is dit wel verstandig met een net 4-jarig paardje? Of hebben mensen nog andere tips om hem wat meer voorwaarts te laten lopen?
Er zit een heel rustig karakter in dus ik weet ook wel dat het nooit een supersnel paardje zal worden maar ietsjes vlotter mag van mij wel.... Zij zijn groot en ik is klein!

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers


Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 22:38

Pff wat een verhalen allemaal.... eens even kijken:

Jippie:
Logish, maar geloof me hij krijgt ook weleens een flinke knal ~~}>
Hij schut even met zn hoofd, zwiept met zn staart en sukkeld vrolijk voort.
Marquez1:
Hetzelfde als bij Jippie, ben nu nl bezig met het 'basistempo' ontwikkelen.
Richtje:
Nee, ik heb nog geen les met hem.Ben het wel van plan maar dan moet hij in mijn ogen iets meer kunnen. ( dus de basisgangen goed beheersen)En voordat we weer reacties krijgen: daar zijn die lessen nou juist voor....Ik zit niet voor het eerst op het paard Knipoog
vamp:
Dat doe ik ook, elke keer zodra ik merk dat hij langzamer gaat krijgt hij er een tik bij, de ene keer loopt hij een paar passen vlotter en de andere keer zelfs nog langzamer ( waarop dus weer een tik volgt)
Evelijn:
Het dipje hebben we achter de rug Knipoog en ik doe absoluut geen dresuurwerk met hem ( ik heb zelfs een hekel aan de bak) maar ik ben alleen maar met hem in de bak bezig om hem gewoon 'lekker' te laten lopen, dus zoals ik al zei om hem een beetje basis tempo aan te leren. Ik rij trouwens nooit langer dan 20 min in de bak ( langer hou ik het niet vol veels te saai)
Ik heb ook helemaal geen toekomst met hem als dressuurpaard....Tis OOIT de bedoeling met hem endurance te starten Haha! Maar dan moet hij wel wat vlotter worden....
Cassidy:
tja wat kan ik hier op zeggen: over het eerste gedeelte,heb al gemaed dat ik niet voor het eerst op het paard zit en ben dus ook idd bezig met dit soort dingetjes. Galopperen kan hij trouwens niet onder de man Bloos maar mijn mening is dan weer: laat eerst de stap en de draf er goed in zitten voordat we de galop proberen.
Dat over 'geruime tijd onder het zadel' bedoel ik dit. Ik heb met hem 2,5 jaar zadelmak gemaakt ( heeft al eerder een zadel en hoofdstel ingehad enz geen comentaar hierop aub anders krijgen we weer eindeloze discussies over) en ben er vanaf die leeftijd ook af en toe eens op gaan zitten. Niet vaak maar zo 2 keer in de maand een paar minuutjes.Beetje stappen, rondje naar buiten. Vorig jaar zomer is hij 3 geworden, ben ik het langzaam op gaan bouwen. Ging iets vaker en wat verder naar buiten, nooit niks in de bak gedaan. Ging ook helemaal prima totdat we een paar maanden geleden een dipje kregen ( meestal bij een jong paard) hij werd een beetje schrikachtig en onzeker buiten en vervelend ( puberen) heb hem een tijdje met rust gelaten, wel gelongeerd en gewandeld en af en toe erop. Sinds kort weer begonnen en het verschilt een dag en een nacht en hij is weer net zo rustig als 'vroeger' dus dat heeft hem goed gedaan.
En zoals ik al gezegt heb ben ik ook absoluut niet aan het trainen met hem dus ik plaag hem verder niet. Knipoog

Ik hou de keren dat ik op hem rijd kort, als het lekker gaat stop ik, volgende dag weer verder.En dat werkt prima, zo houden we samen de lol erin! Ik wil hem nou ook weer niet te veel slaan, het moet wel leuk blijven en vrijwillig gebeuren.
Verder ben ik ook erg tevreden over hem, hij heeft het als klein veulentje niet makkelijk gehad en is dus al vanaf zn 4e maand bij mij, en ik heb hem alles geleerd dus ben zowiezo trots op alles wat hij doet.
Maar hij is liever lui dan moe Schijnheilig vandaar dit topic.
Heb trouwens vanmiddag met sporen gereden en ze na 2 rondjes alweer afgedaan,vond het niet relax rijden en had ook niet het idee dat het veel uitmaakte in stap.

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 00:03

Cassidy schreef:
Zou toch maar de galop proberen Lips are sealed


Met de nadruk op proberen Knipoog
Maar als hij nu al niet goed op mijn been luisterd om een beetje door te draven, hoe moet ik hem dan in vredesnaam in galop krijgen? Ik heb het wel een aantal keer geprobeert buiten,Flink de benen aan houden en een tik erbij: het resultaat is dan dat hij hard gaat draven ( niet voor lang Scheve mond ) een beetje met zn hoofd schudden.Aan de longeerlijn gaat hij op stemcomando in galop maar zodra ik erop zit kan ik gaaaalop zeggen tot ik een ons weeg maar het heeft geen zin.
Maar iig bedankt. Wij gaan gewoon lekker verder sukkelen....wij komen er wel Haha!

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 23:08

Hij is verder gezond hoor Knipoog ( hij heeft gewoon een hekel aan de bak, ik kan me er iets bij voorstellen Schijnheilig Haha! ) De overgangen wordt aan gewerkt, wat mijn beentjes heel wat moeite kosten.
Maar het gaat al ietsjes beter. Als alles een beetje meezit gaan we binnenkort wat lesjes pakken bij Kim ( gijsenkim) en ik hoop dat we beide hier wat van opsteken

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers