<*<*<STELLING>*>*>

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
toesjara
Berichten: 21
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: oudkarspel

<*<*<STELLING>*>*>

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 18:29

HALLOOTJES

Hoe leer ik mijn pony van 4 stelling Verward
Ze rijd wel aan de teugel enzo maar als ik een beetje stelling vraag dan loopt ze meteen van de hoefslag. M'n binnen been aanleggen helpt ook niet daar gaat ze alleen maar harder van.

Pling Pling ME Pling Pling

beautyfan

Berichten: 301
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: Vinkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 18:43

En wat doe je dan met de buitenteugel?

Nomy_Baby
Berichten: 354
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 18:45

Het lijkt me het beste als je gewoon les neemt...
dan kan de instrusteur/instructrice je precies helpen op de tijd dat het nodig is...
Zoiezo lijkt het me het beste als je een jong paard aan het beleren bent om er begelijding vanaf de grond bij te hebben...
suc6 ermee!

toesjara
Berichten: 21
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: oudkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 19:33

Mijn buitenteugel laat ik gewoon een beetje losser en me binnenteugel neem ik iets aan.



En ik heb wel les en daar word het ook uitgelegd maar ik wil nog wel tips Haha!

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:46

toesjara schreef:
Mijn buitenteugel laat ik gewoon een beetje losser en me binnenteugel neem ik iets aan.



En ik heb wel les en daar word het ook uitgelegd maar ik wil nog wel tips Haha!

niet doen, je moet je andere teugel ook vergrendelen, zodat ze niet van de hoefslag gaat, je moet haar geen been geven, maar echt je been op een plek leggen en aandrukken, en als ze neit reageerd, iets harder succes der mee

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:47

Ik denk dat je dan beter kunt vragen aan je lesgever hoe je dit moet oppakken.

Bij stellingvragen hou je nl druk op je buitenteugel, als het goed is voel je iets meer gewicht in je buitenteugel komen. Je binnenhand breng je iets naar binnen en ontspan je juist. Dit ondersteun je door met je binnenbeen naar je buitenteugel toe te drijven.

Als je inderdaad je buitenteugel losser laat en je binnenteugel aanneemt weet je paard ook niet meer waar die naar toe moet en zal waarschijnlijk naar binnen komen.

willemien

Berichten: 235
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:48

het is inderdaad lastig om zo via internet tips te geven, omdat ik niet weet hoe je rijdt. Inderdaad moet je de buitenteugel niet losser laten, maar gewoon precies hetzelfde als de binnenteugel... En doet de pony/paard wel stelling vragen als er op een volte gereden wordt?

toesjara
Berichten: 21
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: oudkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 19:59

Ja Willemien in een volte geeft ze wel stelling.

Oke ik moet dus druk houden op de buitenteugel

BEDANKT ALLEMAAL OK dan! OK dan! OK dan!

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:25

Aan allebei de teugels evenveel druk houden. Binnenhand iets van de hals halen. Niet naar achter halen of omhoog, maar op dezelfde hoogt en lengte als de andere hand. En met de buitenteugel contact houden, dus ook druk op houden. En goed het binnenbeen eraan. Reageert ie daar niet op dan geef je hem een tikje aan de binnenkant. Maar met contact met de buitenteugel en en binnenbeen werkt het meestal al. Er mag wel iets minder druk op de binnenteugel staan. Anders krijg je teveel stelling. Krijgt ie teveel stelling, moet je je buitenbeen en buitenteugel er goed aanhouden.

Succes!!

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:51

stelling vragen doe je door heel eenvoudig enkel maar je binnenhand van de hals te doen.. afwenden doe je door stelling aan te nemen en met je buitenbeen je pony van de hoefslag te duwen.. je hebt de hulpen niet helemaal juist aangeleerd.. misschien een goeie om les te nemen..

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:06

Neej, meissiej, je drijft je pard om je binnenbeen heen, ook met afwenden moet je je binnenbeen gebruiken.
Zodra die zijn achterhand eruit gaat gooien, dan gebruik je je buitenbeen. Knipoog

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:08

Je houd je buiten teugel gewoon op goede lengte (contact houden met de mond) Je brengt je binnenhand overdreven opzij, zet hier maar een heel klein beetje druk op(NIET trekken, aleen opzij! ) je kijt gewoon hoe je normaal kijkt(rechtuit) zoek iets waar je naar kan kijken, dat recht voor je is, en dat ver weg is(b.v een schaap/koe/boom/auto moet wel stilstaan) dan druk je zachtjes met je binnenbeen aan, Zodra je haar/hem ene beetje voelt, hand terug en belonen! ga er neit vanuit dat de ony het in 1 of 2x door heeft! Dat duurt wle even, je kan het haar ook niet leren in een half uurtje! Je meot wel veel afwisselingen doen, b.v na dat stukje stelling, hals strekken(als beloning) volte rijden enzovoorts. Maar haar ook losser door veel slange voltes, en van hand veranderen te rijden Lachen
Enne, het belangrijkts neem GOED LES!

beautyfan

Berichten: 301
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: Vinkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:26

succ6 ermee enne hopelijk is je probleem nu opgelost. Laat het horen als het (ge)lukt (is)!