paard loopt weg over z'n rechterschouder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kellymoppie

Berichten: 96
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: hellevoetsluis

paard loopt weg over z'n rechterschouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 18:47

hallo,
mijn paard loopt heel erg weg over z'n rechterschouder ik ondersteun 'm goed met m'n rechterteugel en rijd heel veel op de binnehoefslag zodat ie recht blijft maar dan moet ie op de volte naar links buigen en dan loopt ie helemaal weg over z'n rechterschouder.. ik heb wel les gaat wel al beter maar nog niet zoals ik het wil en het is nog wel een jong paard dat wel dus hij moet nog een hoop leren!!

kellymoppie

Berichten: 96
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 19:33

niemand?

Sione

Berichten: 525
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Langedijke, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:46

Hoi, Goed begrenzen met buitenhand en buitenbeen.
Neem anders een zweepje in je buitenhand. Volte verkleinen en vergroten wil ook nog wel eens helpen. Mijn paard heeft er ook een handje van alleen luistert hij niet zo best naar mijn been.
Succes

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:37

Idd wat sione zegt. Ik heb precies hetzelfde en moet er zelf heeeel goed om denkendat ik mijn buitenteugel eraan houd. Voltes openen en sluiten is een geweldige oefening en idd veel binnenhoefslag. Soms helpt m ook om een keer iets meer naar buiten te stellen, maar dat is meer een noodgreep als ie echt heel erg over de schouder weg loopt en moet je niet te vaak doen aangezien die dan helemaal oinder de linkerstelling uit kan komen.

kellymoppie

Berichten: 96
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 21:31

dankje.. dat ga ik proberen met m'n zweepje en dan volte verkleinen en vergroten.. hij is gelukkig nog jong dus kan het er wel makkelijk uitrijden, maar gelukkig gaat het met de les ook wel beter *LOL*

vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:48

ik zou hem op de volte contra zetten zodat hij wel op de binnenschouder moet vallen .
zodra je hem op de schouder hebt stel je hem weer normaalen dan, hoef je hem alleen maar af en toe te begrenzen met je buitenteugel
je kan ook als extratje wijken voor het linkerbeen

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:04

ik zou ook wat schouderbinnenwaarts oefenen op de rechterhand dan(ik zie dat hij nog jong is) maar ik weet niet of het al kan, ik zag bij itp dat hij al L1 loopt dus het zal wel een snel lerend paard zijn!! en vooral in de galop willen ze snel over de buitenschouder lopen en dan heel erg begrenzen met je rechterteugel op de binnehoefslag en dan op de volte, de volte kleiner groter maken iedere keer en dan ook een stukje hoefslag volgen en dan weer zorgen dat hij niet over zijn rechterschouder heen loopt!!!
Heel veel succes we willen wel horen of het gelukt is natuurlijk *LOL*

kellymoppie

Berichten: 96
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 22:07

mm.. dat moet lukken denk ik, ja ze schouderbinnenwaarts kent ie al aardig hoor.. hij leert idd super snel!!!
Jullie horen het morgen van me echt heel erg bedankt ik denk wel dat het gaat werken misschien niet in 1 keer maar dat maakt niks uit hij is nog jong.

kellymoppie

Berichten: 96
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 13:14

Hallo allemaal ben vanmorgen vroeg opgestaan want ik wou ches ff testen op al deze tips en ik heb met dat volte openen en volte sluiten geoefent en het ging al wel iets beter ik merkte nu al vooruitgang dus misschien loopt ie aan het einde van deze week wel weer zo als het hoort!! OK dan! bedankt voor alle reacties en tips Doei, doei

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:49

Vaak wordt er teveel aan de binnenteugel gevraagd.
Probeer je wendingen vooral op de buitenteugel te rijden en rijdt liever een schoudervoor dan schouderbinnenwaarts.
Bij schouderbinnenwaarts heb je meer kans dat je paard nog steeds over de buitenschouder weg valt.
Ook plaatsen ze het binnenachterbeen beter. succes.

Mies2

Berichten: 339
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:02

kellymoppie schreef:
niemand?


Wel dus....
Je moet blijven door gaan waar je nu mee bezig bent een jong paard is niet meteen zo voor me kaar zoals jij het wil.
Je doet het nu goed ga zo door.....

Groetjes en suc6

kellymoppie

Berichten: 96
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 17:27

daar heb je wel gelijk in Mies2..ik kan natuurlijk niet gelijk alles verwachten, maar ik wil het liefst geen scheef paard, maar je heb wel gelijk Knipoog

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:40

Minder stelling, meer buiging maar niet teveel dus Lachen

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:14

ik heb precies het zelde probleem maar dan over de linker schouder.
ik moet dan ook veel voltes rijden vergroten en verkleinen goed de buiten teugel er aan houden. Maar dat is allemaal makkelijker gezecht als gedaan ik heb net les gehad en weer 4 keer fout vordat het goed ging, ook mede mijn eigen fout want ik heb de neiging om mijn binnen hand vast te zetten heel erg fout dus.
die van mij is ook nog maar jong dus het zal wel beter gaan worden met veel oefenen.