Scheef zitten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 19:34

Ik heb dit probleem al heel lang(jaar of 5/6)
Ik weet zelfs nog wanneer het precies begon, ik gaf mijn zadel de schuld omdat de zweetbladen niet klopte.
Op een gegeven moment was het zo erg dat ik 2/3 gaten verschil had in mijn beugel riemen.
Tijdens de lessen kon niemand mij helpen.
Ik ben zelfs 3 maanden gestopt om te kijken of dat hielp(spieren weer slap worden en opnieuw beginnen.)
Dit hielp niet. Toen heb ik gewoon mijn beugelriemen even lang gemaakt en de slechte kant soms een gaatje langer.
Nu ging het wel iets beter, tot ik niet meer kon zitten op mijn dressuurzadel ik moest er gewoon af. Ik wou al heel lang westernrijden en ben toen daar aan begonnen.
Ik heb een goed westernzadel gekocht en mede dankzij dit zadel is mijn zit een heel stuk verbetert.
Vorige zomer heb ik heel veel zonder zadelgereden en dat hielp ook aardig mee.
Ik zit bijna weer recht maar ben nog niet te vreden, omdat ik het nog steeds aan sommige dingen merk(linksom rijden).
Als de haflinger starks wer goed is ga ik wer vaak zonder zadel rijden en ik hoop snel weer een instructeur te vinden die mij weer wat kan helpen daarbij.
Ik ben nu mijn 3,5 jarige fjord aan het inrijden en merk al dat rechtsom beter gaat dan linksom(gewoon volte rijden).
Het rijden op verschillende paarden wil ook nog wel eens helpen, omdat je eigenpaard naar jou houding begint te lopen.
Ik ben ook bang dat de blessure van mijn paard ook te maken heeft met het feit dat mijn zit niet helemaal correct is.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.



Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 19:15

Bij mij heeft ook nog nooit iemand gezegd je zit scheef, tot vorig jaar op een clinic in Leusden, daar was eindelijk iemand die had gezien dan mijn rechterschouder iets hoger zat dan de linker.
Als ik gallopeer gaat rechtsom veel beter dan linksom.
Bij linksom heb ik het idee dat ik er aan de buitenkant af geslingerd wordt Boos!
Het idee steeds tegen jezelf zeggen zit recht zit recht werkt niet, vooral omdat je spieren en vergeet niet ook je paard aan die houding zijn gewend.

Nu dus: Hoe los ik dus op.
Als ik dus gewoon sta en alles laat hangen heb ik dus ook het gevoel alsof mijn rechterschouder hoger is dan de linker.
Ik heb ook best wel vaak last van mijn rug(weet het moet dus daarvoor nog steeds eens naar de dokter) maar ik denk dat dat ook door mijn werk komt(ben dus al heel lang op zoek naar wat anders)


Ik denk er nu aan om zo''n boomloos zadel te kopen wat laatst in de bit stond, heeft toch meer het idee van een bareback pad waardoor je nog meer op je eigen zit bent aangewezen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 20:08

)Ik wil wel rijden op andere paarden hoor maar waar??

De week na Ijsland merkte ik dat ik veel beter zat, maar ja dat was met een week weer weg.

Het is minimaal hoor(hey het onweert hier Haha! ) en het ligt ook veel aan het type zadel, op een dressuur zadel kan ik dus amper nog rijden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 20:37

Jou zadel was te klein of ik ben te dik Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 20:33

Ik ben het me ook bewust, maar ik weet gewoon niet wanneer ik nou recht zit of scheef. Klinkt stom maar dat is zo.
Ik mis eigenlijk een spiegel in de bak.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 20:47

Kendra: heb ik ook een tijdje zo af en toe gedaan Haha! erg leuk als je de bocht om gaat.

Ik mag volgende week weer rijden op Felix en heb voorgenomen om weer wat vaker zonder zadel te gaan. Zomers rijd ik altijd veel zonder zadel, pakken we het nu maar ff eerder op.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers