BANG...??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

BANG...??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 10:11

Hallo, Ik heb zins een paar maanden mijn eigen pony het ging super Hij luitserde perfect en deed alles wat ik vroeg als ik wat vroeg deed hij het meteen maar nu zins 2 weken is er een knopje om gegaan het begon met dat hij niet meer wou galoperen dat hij gewoon ging bokken en stil staan maar aan galoperen ho maar. Toen ging het de volgende dag met de les super (nog wel een bokje voor het aan galoperen maar daar zat ik niet mee) Maar toen ik 2 dagen later weer ging rijden was hij weer precies het zelfde maar hij wou ook niet aan draven als ik boos werd deed hij het wel (stem verheffen) maar daar reageerde hij later ook niet meer op en hij bokte als ik hem vroeg aan te draven of aan te galoperen. Als ik hem een tik geeft schiet hij helemaal uit zijn panty al raak ik hem heel zagjes met de zweep aan ik heb gevraagt of mijn instructrice er op ging zodat zij hem goed kon aan pakken bij haar deed hij het ook later niet meer omdat ze hem goed aan gepakt heeft en als hij om hoog kwam want dat was dus ook al aan de oorde gekomen hij ging stijgeren als hij zijn zin niet kreeg en aangezien hij zo verschrikkelijk uit ze panty ging als ik hem een tik gaf durfde ik hem ook niet meer te straffen. Toen ze klaar was heb ik gewoon uit gestapt want ik wilde gewoon dat ik niet bang hoefde te zijn. Later toen ik weer ging rijden was het nog erger (tijdens de les) hij stijgerde weer een aantal keer en ik d8 echt dat we achter over zouden gaan. Ik ben nu echt bang voor mijn eigen pony en dat vind ik echt te erg. Gister heeft tineke hem gereden en hem goed aan gepakt maar ik durf er niet meer op. Wat moet ik nou doen? Ik zou het echt heel graag willen maar ik ben bang en dat voelt hij... Ik weet echt niet meer wat ik nu moet doen, en mijn ouders zitten in oosterijk dus daar kan ik ook niet mee praten me moeder zei aan de telefoon dat als het zo door gaat hij maar weg moet maar dat wil ik echt niet wat kan ik doen om over mijn angst heen te komen? Wat adviseren jullie mij als het niet stopt Het is een pony van 3 jaar dus het is waarschijnlijk allemaal uit proberen maar ik kan hem goed verpesten als ik er weer op stap. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Verdrietig


jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 10:31

jah hij is pas 3 jaar maar zoals hij in het begin liep dat was echt super netjes aan de tuigel alles deed hij en ik zal zijn rug na laten kijken... Ik ga proberen of het werkt als ik hem vaker poets en ik hoop zo dat het weer goed komt. Hij wordt nou een tijdje door tineke (cinzano van bokt) gereden en als ik het vertrouwen weer terug heb ga ik het weer proberen. Hoe lang denken jullie dat dit ongeveer zal duren. Hij doet het nou al 2 weken en ik word er echt niet vrolijk van het is mijn eerste eigen pony en het begint dus meteen goed Lachen

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 11:25

ik weet niet cker of er niks met zijn rug is maar met longeren doet hij het niet en als iemand hem rijd en straft voor dingen die hij niet mag dan geeft hij zich wel over na een hele tijd dan doet ie het soms nog wel maar een stuk minder. Ik rijd mailo nu om de 1 of 2 dagen dat is toch niet te veel? wat zijn die trainingen voor iets ik heb er wel vaak van gehoort maar eigenlijk geen idee wat het in houd Bloos Verward

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 11:26

en het probleem is dat als ik hem de hele zomer op het land zet ik hem redelijk op nieuw moet inrijden...


jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 12:06

ja idd thnx ik ga zodra mijn ouders terug zijn gelijk hem laten bekijken bedankt voor jullie tips. ook ga ik morgen even bij mijn verzorg pony´s vragen of hij daar op het land mag een tijdje

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 16:41

Op het land zetten lijkt me geen optie want hij heeft gewoon een leuk trucje bedacht om onder het werk uit te komen en als ik hem dus nu op het land zet krijgt hij zijn zin er is een kleine kans dat het over is maar de kans is er ook dat het 10x zo erg wordt. En hij wordt te kort gereden om last te hebben van zijn rug of hij moet een hele slechte rug hebben en dat heeft hij niet want dan zou hij wel in elkaar duiken als ik heb op zijn rug drukte of poetste... Ik hoop in ieder geval dat hij leert dat het veel leuker is om te lopen als hij rustig doet dan dat hij zich niet gedraagt.

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 20:35

Ik zou het wel willen doen maar ik kan me bericht niet meer wijzigen Verward en ik ben niet zo´n ster in alinea´s ik zou niet weten waarneer ik een nieuwe alinea moet beginnen Schijnheilig ik voel me even niet zo slim haha
sorry

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 21:08

runningkawa schreef:
Overvragen doe je niet in 10/15 min, 3 x per week.
Voor de rest de wei op.

Vervelen doen ze als je rondje na rondje over de hoefslag rijd, zonder iets anders.
Overgang naar stap en halthouden
wegstappen, wegdraven, volte, gebroken lijn, weer naar stap, van handveranderen op x aandraven enz enz
bezig blijven, dan blijven ze op jpu letten ipv dat ze alles om zich heen zien, ipv dat ze spelletjes gaan bedenken.

Heel erg Bedankt voor je tips, Ik rijd hem nu 3 keer in de week soms 4 keer en longeer hem de rest van de dagen. Maar mailo is nog niet verkeers mak dus af en toe een buiten ritje maken lijkt me nog niet zo heel verstandig. Hij wordt nu door een ander gereden die hem wel goed aan pakt ik doe het gewoon niet omdat k hem niet wil verpesten. Als ik rijd maak ik veel figuren en over gangen. Ik hoop dat het snel over gaat.

Nog even over zijn gebit (wisselen) daar zat ik ook aan te denken maar dan doet hij heel vervelend met zijn hoofd en dat doet hij niet.

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 09:19

Haii, Jarrah we hebben wel een paddock maar daar kan ik hem niet een paar uur in zetten meestal is hij al vol en anders zijn er nog meer mensen die hun paard er even in willen zetten, de bak daar wordt in gereden kan hem wel een kwartiertje los gooien maar niet altijd, Hij staat wel iedere dag even in de bak of paddock om ze gekkigheid er uit te gooien maar niet een paar uur. We hebben geen land alleen een stuk verder op. zoals tineke al zei ik rijd hem om de dag en als hij zich over geeft dan is hij ook klaar. dus meestal rijd ik maar een half uurtje.

En de stapmolen, is tog juist alleen maar goed... Stap is heel belangrijk voor een paard en hij vindt het zelfs leuk om in de stapmolen te gaan!

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 13:08

Dat zei tineke ook tegen mij dat als ik hem op het land zou zetten ik hem juist beloonde, hij staat verder op stal maar als hij er uit is dan is dat niet maar een uurtje zelf vind ik het ook wel zielig maar het kan niet anders en hij staat vaak genoeg in de bak om uit zijn dakpan te schieten.

Vandaag heeft tineke weer gereden hij verzette zich wel maar gaf zich wel steeds over het gaat dus al wat beter ben er vandaag ook weer even op gestapt en heb gewoon een paar rondjes rustig gestapt

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 14:28

Quote schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar het kan niet zijn rug zijn!
Als die instructrice erop reed deed ie het niet!
Nouja meid, als het niet goed gaat, en nog een tijdje zo blijft , is het SOMS het beste om een beter geschikte pony te kopen, anders blijf je bang!
en je moet plezier houden in het paardrijden! Lovers Iig veel sterkte, ik hoop dat jullie er samen uitkomen!


Toen mijn instructrice er op ging deed hij het ook hoor... Alleen na een half uur gaf hij zich over en deed hij niks meer toen ik er zelf de volgende keer weer op ging deed hij het weer en toen tineke er op ging deed hij het ook dus het is niet zo dat hij het alleen bij mij doet... Ik hoop dat het goed komt met tineke maar mijn vertrouwen en band met mijn pony is eigenlijk weg ik heb er geen plezier meer in Verdrietig

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 16:32

ik vind het niet leuk maar het is wel beter voor de pony en me moeder en ik moeten gewoon een wat ouder beestje hebben zodat me ma ook af en toe naar buiten kan en ook rustig kan rijden zonder dat er iemand bij moet zijn

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 16:44

nee, want ik rijd genoeg jonge pony´s waarbij het super gaat maar ik hoorde ook net dat zijn vader het door geeft ofzo iets en in het begin ging het ook super was hij het braafste paard ooit

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 19:30

Het kan mijn schuld wel zijn maar het is gewoon omdat hij aan het uit proberen is hoe ver hij kan gaan hij heeft dus 1 keer door gehad dat hij zou onder het werk uit komt en doet het nu dus steeds proberen het gaat al een stuk beter... maar ik heb wel voor me zelf besloten hem terug te brengen naar waar hij vandaan kwam. En ik was ook helemaal niet van plan om met mailo alleen naar buiten te gaan zelfs nog helemaal niet!

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 21:10

nee het is heel jammer maar ik heb net mijn moeder gesproken en die zegt ook dat als ze terug zijn we maar even met zijn vorige eigenaar moeten bespreken over mailo want hij wil hem graag terug want hij had er vrijwel meteen spijt van dat hij hem had verkocht en dat ik beter voor mailo en voor mij. Dan neem ik een gewoon wat ouder paardje ik vind het echt niet leuk om hem weer te verkopen want ik hou van dat beessie maar het moet gewoon en ik ga nu gewoon echt heel goed kijken voor een ander mooi paard en dan ook eerst vaak kijken bij hem/haar proberen en ook kijken of het echt klikt enz want ik wil niet nog een keer een paard verkopen ik vind dat gewoon niet kunnen dan moet dat arme paard blijven wennen aan een nieuw huis. ik hoop dat de beslissing die ik heb genomen voor ons bijde goed is!

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 21:16

bedankt al iemand nog een paard weet die ook beetje voor de beginnende ruiter is om het zo maar te zeggen en ook wat voor de wedstrijden is en niet al te duur dan hoor ik het heel graag!
Bedankt voor al jullie reacties jullie hebben me heel goed geholpen om de juiste beslissing te kunnen maken.

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 21:34

Bedankt dat ga ik zeker doen... Heb een leuk paard gezien van een jaar of 8 alleen weet ik nog niet wat die mevrouw precies voor richt prijs heeft ik zal in ieder geval nu eerst 10 keer kijken of het egt het paard is wat ik zoek voor dat ik over ga op kopen want dat heb k met mailo niet gedaan en dat is dus fout gegaan ik ging uit van wat de baas van me verzorg pony´s zei en dat doe ik dus niet meer

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 07:02

Het gaat nu heel erg goed en die nagevelijkheid doet hij prima maar dat deed hij ook al. Hij zat even in de uitprobeer fase maar hij heeft nu door dat als hij je hand volgt of als hij druk voelt van het been hij naar voren moet. Hij is weer bijna helemaal de oude! Bedankt voor jullie hulp

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 17:58

OKE EN DAN NU HET GOEIE NIEUWS!!!!! Ik rijd nu een week mailo zelf en het gaat weer superrr ik ben van de week voor het eerst met hem naar buiten geweest en hij heeft het helemaal naar zijn zin... Ik vertrouw hem nu 100% en hij is helemaal relax! hij is weer mijn oude knuffel (zoals een rijdje terug) ik ben erg blij dat hij nu 2 weekjes bij jos kan staan en dan gaat hij zondag weer helemaal goed terug naar stal en het komt weer helemaal goed!

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 14:50

Bedankt!! molenkamp!! ik ben zelf ook heel blij!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers