Vrouw vs Man: gebruik vd heupen tijdens rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Vrouw vs Man: gebruik vd heupen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 23:48

Een jurylid zei ooit eens tegen mij dat ik meer mee moest gaan in de beweging met mijn heupen.

Dat zou ik prima kunnen, want "ik ben een vrouw en die kunnen soepeler met hun heupen wiegen". Dit zei desbetreffend jurylid met een galdgestreken gezicht, dus het was geen geintje. Haha!

Hoe is jullie mening hier tegenover? Lachen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 00:01

vrouwen hebben toch ook over het algemeen soepelere heupen dan mannen ? Dus tot zover kan ik die opmerking wel plaatsen. Maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ELKE vrouw soepele heupen heeft.........tja.....

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 00:03

Nou volgens mij kan de jury daar best gelijk in hebben, maar net zoals IngridM zegt, niet iedere vrouw heeft soepele heupen. En ik denk dat het er ook heel erg aan ligt hoe je op dat moment je spieren gebruikt..... Waar zit je kracht???

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 00:09

Gemiddeld genomen zal dit wellicht kloppen, maar inderdaad zal niet elke vrouw even soepel in de heupen zijn (en ook niet elke man even stijf!).

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 00:12

Ik denk ook dat het voor een groot gedeelte te wijten is aan het middenrif.

Ik vergelijk het altijd met skiën: hier worden in feite dezelfde spieren gebruikt bij de slalom.

Ik weet nog goed, afgelopen skivakantie had ik een skilerares ( die toevallig ook paardreed) en die erg van de technische kant was.
Zij liet de klas oefeningetjes doen om te stijl en techniek te verbeteren. Niet om op te scheppen, maar ik deed het het best van de klas. Volgens haar omdat ik dus die spieren dagelijks gebruik. Wat dus ook erg te maken heeft met je eigen balans.

Of was het nou omdat ik de enige vrouw in die klas was...? Haha!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 00:14

Bij veel mannen zie ik het gebrek aan souplesse in de heupen
gecompenseerd worden in de schouders.
Tot op het hoogste niveau.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 00:16

En dát zie je dus vaak ook bij skiënde mannen...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 00:17

Ga ik op letten!! Haha!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:01

Wist ik niet, maar wat dansen betreft zijn de 'blanke mannen' ook altijd veer stijver in de heupen volgens mij. Daarentegen zijn de donkere mannen heel erg soepel, kunnen deze dan ook goed paardrijden?

Danea
Berichten: 81
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:37

ik weet niet of dat zo is maar ik heb mannen gekend die wedstrijden deden in ballroomdansen, nou die zijn heeeeeeeeel soepel in hun heupen dus ik denk eigenlijk dat het inderdaad te maken heeft met hoe vaak je die spieren gebruikt en zo.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:24

Ik weet niet precies waar het aan kan liggen. Persoonlijk vind ik mannen vaak mooier en stiller zitten. Dan zouden ze toch meer in de heupen moeten kunnen opvangen??? Misschien dat het bij de vrouw minder soepel uitziet door de borstpartij die meebeweegt. Die bij mannen "als het goed is" toch behoorlijk minder is.
Tis maar een idee hoor. Maar vind het interessante discussie

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:02

Maar mannen hebben dacht ik een ander bekken dan vrouwen. Zou het verschil in zitten daar niet meer mee te maken hebben?

Is er geen bokt-anatoom?

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:25

Er waren toch uberhaupt redelijk verschillen in de zit?
Was er laatst niet iets over zadels die geschikter waren voor vrouwen (en ik heb 't niet over 't dameszadel Clown !) Verward Dit had dan te maken met een andere zit, of zelfs iets anders gevormde boom.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:36

QQQQ schreef:
Er waren toch uberhaupt redelijk verschillen in de zit?
Was er laatst niet iets over zadels die geschikter waren voor vrouwen (en ik heb 't niet over 't dameszadel Clown !) Verward Dit had dan te maken met een andere zit, of zelfs iets anders gevormde boom.

Was dat niet zo bij een westernzadel? Dat meende ik eens hier op Bokt gelezen te hebben..

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:05

Saar4 schreef:
Maar mannen hebben dacht ik een ander bekken dan vrouwen. Zou het verschil in zitten daar niet meer mee te maken hebben?

Is er geen bokt-anatoom?


Vrouwen hebben een groter 'gat' in het bekken dan mannen, omdat daar een baby doorheen moet kunnen. Maar dat heeft volgens mij hier niks mee te maken Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:08

QQQQ schreef:
Gemiddeld genomen zal dit wellicht kloppen, maar inderdaad zal niet elke vrouw even soepel in de heupen zijn (en ook niet elke man even stijf!).


Ik ben het met QQQQ eens, er zijn altijd uitzonderingen op de regel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:57

Grappig dat je dat hier aanhaalt.
Van de week moesten we op de aerobics ook met de heupen draaien van onze instructeur. Die riep ook nog eventjes dat de vrouwen dat veel beter kunnen dan de mannen. Ik zal 'm eens vragen hoe dat zit Haha!

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:24

Vrouwen hebben inderdaad een ander bekken dan mannen, maar een paar voorbeeldjes: Diederik van Silfhout kan errug goed zitten en ook Hansje-Peter (Minderhout, ja) kan er ook wat van!
Mannen hebben weer niet al dat vet op de kont wat in de weg kan zitten (zucht)
Ik denk dat het ook te maken heeft met wat voor soort paarden je hebt gereden, vroeger: als je altijd fijne paaerden onder je kont hebt gehad (zoals ene Diederik van S.) dan zal je zit zich ook wellicht iets verfijnder en beter ontwikkeld zijn als de doorsnee ruiter (waaronder ik) die zijn carriere is begonnen op een stugge manegeknol.

Heb ook wel eens op tv een buikdanser (mannelijk, ja...) gezien. Misschien een tip voor de blanke, stijve ruiters onder ons?!?!?

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:30

ik heb het idee dat als je op een stijve manegeknol heb leren rijden,je over het algemeen beter kunt zitten dan wanneer je altijd maar op die soepele,goed gespierde ruggen van een "goed" paard zit...
over het algemeen words het meegaan met je paard niet zo gewaardeerd als een super stille (imo stijve)zit.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:40

timilon schreef:
ik heb het idee dat als je op een stijve manegeknol heb leren rijden,je over het algemeen beter kunt zitten dan wanneer je altijd maar op die soepele,goed gespierde ruggen van een "goed" paard zit...


Dat ben ik eigenlijk niet met je eens. Op het moment dat je altijd manegeknollen rijdt. En dan heb ik het over de stijve hersendode paarden. Dan is het gebruik van hun rug heel minimaal of zelfs niet. En ga voor jezelf maar na je hebt die rug nodig om je eigen zit te ontwikkelen. (ga maar na dat je over het algemeen zitlessen krijgt op een goed bijgezet paard omdat deze goed over de rug is.) Ik denk dat die mensen dus door de goede paarden juist hun zit heel goed hebben leren ontwikkelen...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:01

Nederlandse mannen zijn over het algemeen niet soepel in de heupen.. Wat mij dus wel opvalt ( nee is niet negatief) is dat homo's dus wel weer een heel stuk soepeler zijn in de heupen.. Meer vrouwelijke hormonen dan ofzo???

Elskevree

Berichten: 405
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Vejer de la Frontera (Cadiz) Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:12

Hoi Verootje,
Wat ik heb gehoord van een bewegingstherapeut is dat het bekken van de man in evenwicht is en dat het bekken bij de vrouw te verdelen is in 2/3 aan de achterkant en 1/3 aan de voorkant. Dit maakt het voor vrouwen moeilijker om in balans te zitten op je paard. Er zijn bepaalde oefeningen om hier bewust van te worden en het verbeteren. Als ik haar binnenkort spreek, zal ik het eens navragen.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:17

Een vrouw kantelt dus automatisch naar achter, vind dit wel een interresant onderwerp, ben benieuwd naar meer reacties.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:17

Mannen die met hun heupen wiegen zijn homo Lachen
Ik geloof wel dat het dus iets vrouwelijks is. Maar mannen kunnen het ook alleen die moeten misschien iets meer hun best doen.
Wel denk ik dat er ook vrouwen zijn die hier moeite mee hebben geen mens is hetzelfde.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:31

even heel beledigend, maar ik zie ook veel meer mannen dan vrouwen in zo'n typische verkrampte kromme houding zitten met hun knieen opgetrokken en hun handen heel dicht bij zich. laat ik het even heel beledigend een soort van "springruiter" houding noemen Haha!
waarom zie ik dit bij vrouwen zoveel minder Verward