ïn balans om oefeningen te doen of oefeningen doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wat acht jij waar?

Eerst werken aan een goede balans, dan oefeningen
25 (29%)
Oefeningen helpen om een goede balans te krijgen
59 (70%)

Totaal aantal stemmen: 84



CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

ïn balans om oefeningen te doen of oefeningen doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 03:06

Hoe denken jullie over het volgende en waarom:

"Je brengt eerst je paard in balans om de oefingen te kunnen doen"

of

"Je doet oefeningen om te werken aan een goede balans"

(oefeningen= schouder voor, binnenwaarts, travers, wissels etc)

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 10:09

Nee, Jippie je vermoeden is niet juist. Ik ben helemaal niet bij A de Bodt geweest. Dat zou ik ook niet doen omdat ik het met zijn manier van trainen niet eens ben. En een paard in balans kan inderdaad zonder haperingen, onregelmatigheden en houterigheid piafferen.

Een paard in balans = een paard die zijn gewicht over zijn 4 benen gelijk kan verdelen(geen kans op overbelasting)
Rechtrichten doe je in mijn visie om het paard in balans te krijgen. De dressuur oefeningen die ook in het begin genoemd worden, doe je vanuit mijn visie gezien dus alleen als er balans is. Doe je dat niet dan zou je volgens mij problemen kunnen helpen ontstaan. Er kan bij een paard wat niet in balans immers meer belasting zijn op een bepaald been. Door dan een oefening te doen die dat been extra belast loop je dus risico.

Joyce B: het voelen is zeker niet afhankelijk van het paard. Je moet elk paard goed kunnen voelen. Een niet passend zadel zou eventueel een lichte storende factor kunnen zijn.

Een paard eerst in balans brengen kan dus heel goed! Het geeft de paarden ook zelfvertrouwen. Bovendien kan je ook dan alleen, althans dat denk ik, van de kracht van het paard optimaal gebruik maken.

Hoe denken jullie hierover: er ontstaat discussie over de balans. Als je nu op een evenwichtsbalk een onervaren persoon moeilijke oefeningen(vergelijk met dressuuroefeningen als travers etc) laat doen lukt het toch ook niet lijkt mij. Deze persoon zal toch eerst een uitmuntende balans moeten hebben alvorens ze met de wat moeilijkere oefeningen aan het werk kan? Dan gaat volgens mij de vlieger van "oefeningen als SB, travers etc helpen om de balans te krijgen" niet op?

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 12:40

Ik weet niet of dat wel zo duidelijk is voor iedereen SP.
In het recht rijden heb je andere balans dan met bijvoorbeeld een volte. Of beter gezegd de belastbaarheid is anders. In een volte moet een paard rond zijn en zijn binnen benen korter neerzetten om een bocht te kunnen maken. Een paard wat niet in balans is kan dus heel gemakkelijk een been overbelasten. De oefeningen, waar we het hier over hebben, zijn oveningen waarbij balans noodzakelijk is. Een paard wat niet in balans is, kan in mijn visie niet een perfecte oefening neerzetten. Want daar waar even balans tekort is, moet het paard het ergens gaan compenseren. Dat compenseren gaat altijd ten koste van de kracht van het paard. En die kracht daar gaat het nu juist om. Volgens mij moet je dus eerst je paard goed in balans hebben om een oefening correct uit te kunnen voeren maar ook om onnodig risico op blessures en problemen te voorkomen.

Ja precies Lov dat is nu net wat ik bedoel. Eerst dus balans en dan oefeningen.

RK ik denk dat ik daar geen rekening mee hoef te houden. Dat soort oefeningen doe ik pas met een paard jong of oud als het paard onvoorwaardelijk in balans is. Dus zijn gewicht perfect kan verdelen over zijn 4 benen= het op eigen benen lopen.

Uitdaging blijft er volgens mij altijd JoyceB, daar is denk ik inderdaad geen twijfel over. Er zijn zoveel factoren die een rol spelen en blijven spelen en die kan je op voorhand onmogelijk onder controle hebben of krijgen......daarom vind ik paardrijden ook zo boeiend!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 12:49

Dat is jouw keuze Sjuim. Ik denk dus alleen dat dat niet goed is voor een paard. Ik doe dat persoonlijk nooit en zal het ook nooit doen. Zelfs met paarden die problemen hebben, doe ik het niet. Ik wil onvoorwaardelijk eerst balans. Alleen omdat ik ervaar dat een paard dan veel soepeler wordt, makkelijker meewerkt en je aanzienlijk minder kans hebt op onnodige blessures en problemen.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 12:53

Nou sorry dan dat is zeker niet mijn bedoeling Lov. Ik vind die vergelijking perfect, dus waarschijnlijk hebben we gewoon een verschil van mening.

RK een extreem naar rechts gebogen paard krijg je in balans zonder trucjes. Je moet eerst voelen waar het paard niet recht is. Dan moet je gaan zoeken naar de oorzaak waarom het dier niet recht loopt. Als je dat duidelijk inzichtelijk hebt en je weet zeker dat je zadel goed passend is, ga je erop zitten. Het eerste wat ik dan doe is voelen of hij mij draagt. Dit doe je enkel door je zit en je benen. Gaat het dier achterwaarts dan heeft hij niet geleerd je juist te dragen(hij loopt achterwaarts omdat de achterhand dan hoog blijft). Op dat moment ga je hem leren dragen. Je werkt met je zit zodanig in dat er een natuurlijke werking ontstaat in combinatie met je benen(je handen doen niets). Zodra het paard dat ervaart en het vertrouwen heeft, zal hij het accepteren. Dan draagt hij je. Dan ben je al een eind op de goede weg. Het corrigeren van een extreem naar rechts gebogen paard duurt dan nog tussen de 10 en 15 minuten. Je bent 100% geconcentreerd op het voelen. Je voelt al dingen aankomen voor het paard ze uitvoerd. Daar speel je op in. De hulpen die je geeft zijn afhankelijk van het probleem van het paard en de hand waarop je rijdt.
We rijden op de linkerhand met een paard wat naar rechts kijkt. Wat ik met mijn zit kan en doe kan ik niet uitleggen. Dat is de zit. Bij een paard met dit probleem ben je actief met je binnenbeen(je kuit dus: geen sporen of hakken) je maakt naar gelang nodig is je buitenbeen langer en je kan als de situatie dat nodig acht je gewicht iets verplaatsen naar je buiten been. Je buitenteugel ligt tegen de hals met ongeveer 2 oons druk. Je binnenhand kan je als het nodig is iets verplaatsen naar je knie. Maar houdt die hulp repeterend. Je zal dan zien als JE dat goed doet dat het paard dan recht wordt.

Nou niet gaan roepen dat dat niet kan...ik heb al meerder paarden op deze manier in balans gekregen. Ik kom nog eens jou kant op RK, misschien dat ik het je dan in real life kan laten zien.
Fijn dat Kawa lekker thuis komt, dat is toch de meest ideale situatie om te wensen. Gefeliciteerd in ieder geval!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 15:55

Lovely schreef:
A8 wat je daar uitlegt is niks bijzonders. Je vergeet er alleen bij te zeggen dat het paard zich bij momenten recht maakt, dat is wat anders dan dat hij in 10 minuten recht wordt. Het paard zal zeker proberen om zich recht te maken, maar dat houdt hij nog niet een half rondje zo vol als je dan maar door kachelt over de hoefslag.


Ik heb nu uitleg gegeven maar toch twijfelen jullie standaard weer. Jammer vind ik dat, dat motiveert mij geen zins om weer wat uit te leggen. En de mensen die mij vragen ervaren het wel als bijzonder. Helemaal als zij na 10 minuten hun paard voelen. Het paard is dus, in tegenstelling wat een aantal van jullie denken, wel degelijk recht!

Voor mij is het duidelijk, de paarden laten het namelijk voelen en zien en de eigenaren ervaren dat. Meer bewijs is er voor mij niet nodig.
Je aanvaardt en gelooft dat of je doet het niet.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 15:59

Goed Lov dat is weer een mening van jou. Ik deel jou mening zeer zeker niet! Op het moment dat je op een paard zit is het in het belang van het welzijn van het paard en voor de prestaties dat een paard onvoorwaardelijk in balans is. Daar is geen speld tussen te krijgen. En dat is zeker geen onzin Lov.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 20:59

Ik weet niet precies waar je dat vandaan haalt Lov maar misschien heb ik iets gezegd wat ik niet zo bedoeld heb. Je hebt gelijk dat een paard van nature niet recht is, maar dat is niets nieuws dat zijn wij mensen ook niet. Ik zeg en beweer alleen dat je paard recht moet zijn en in balans als je op je paard rijdt. Dat is in mijn visie noodzakelijk om blesuures en problemen te voorkomen. En ik kan dat. Scheve paarden zijn binnen 10 minuten recht.

SP: ik herhaal volgens mij helemaal jouw woorden niet. Het is juist een logica om aan de wat meer gerichte dressuuroefeningen te beginnen als je paard al in balans is. Dus niet om balans te krijgen.

Ik voel me gelukkig al lang niet meer aangevallen hoor, Voor mij is dit gesneden koek en het bewijs heb ik al meerdere malen gezien.

Misschien moeten we daar dan toch naar toe gaan werken Jippie. De locatie klinkt in ieder geval goed.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 08:52

Lov, het gaat over alle paarden waar een ruiter op zit! Als dat paard na 10 minuten recht is, blijft hij onder mijn controle recht. Dat vind ik rijkunst. Dat paard heb ik dan leren dragen en zodra de eigenaar erop gaat zitten voelt deze het verschil. Zo'n paard blijft makkelijk om mee te werken. Daarmee bedoel ik dat hij snel recht is, als je er mee gaat werken.

SP: ik ontwijk jouw vraag niet, jij hebt alleen het antwoord gemist. Speciaal voor jou: een paard wat in balans is, verdeelt zijn gewicht en het gewicht van de ruiter gelijkmatig over zijn 4 benen. In deze balans kan het paard het gewicht in verhouding blijven verdelen. Dat betekent dat wanneer je oefening gaat doen en het gewicht bijvoorbeeld bij een piaffe naar achteren wordt gebracht, het paard het in verhouding aan past aan de balans waar het dier zich in bevindt. Als je nu oefeningen gaat doen met een paard wat nog niet in balans, loop je dus onnodig risico op blessures(overbelasting) aan het bewegingsapparaat en rijtechnische problemen. Het is daarom dus verstandiger om eerst je paard goed in balans te krijgen alvorens je de oefeningen gaat doen. Zo simpel is het eigenlijk.

Tyrza, ik ben het niet helemaal met je eens. Volgens mij blijft het principe namelijk gelijk en is dat volgens mij niet afhankelijk van het ruggebruik. Ik ben dus van mening dat je onvoorwaardelijk moet streven naar balans. Want dan is het ruggebruik ook correct. Ik begrijp jou laatste zin dus ook niet helemaal. Ik denk dat je bij een paard wat zijn rug niet correct gebruikt of gebruiken wil, je daar eerst aan moet gaan werken. In zo'n geval los je het probleem op als je het paard leert dragen. Dan gebruiken ze hun rug namelijk correct. Voor mijn gevoel is het doen van oefeningen om balans te krijgen dus een veel te groot risico op problemen omdat deze paarden op een onnatuurlijke manier hun balans moeten gaan compenseren. Hierdoor krijg je dan enorme gote kans op overbelasting. Ook denk ik, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee, dat de paarden minder meewerkend zijn en meer spanning hebben. De paarden die ik rijd zijn in balans omdat ik ze leer dragen, en hebben geen enkel probleem met nageeflijkheid( 2 ons druk op de teugel en impuls) Die paarden blijven hun gewicht in verhouding tijdens de zwaardere oefeningen zelf aanpassen zodat de balans gegarandeerd blijft.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 10:46

Misschien heb je gelijk Pellie..dat is te confronterend denk ik na het lezen van alle reacties.

Wat mij wel bezig houdt is de vraag hoeveel manieren recht er zijn.

Recht is gewoon recht en in balans is in balans. Daar bestaan volgens mij helemaal geen gradaties in.

Dus wie zou dit even kunnen uitleggen of willen toelichten

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 10:49

Gezondheidsredenen zijn de oorzaak van het nog niet kunnen geven van een clinic dames en heren.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 10:51

SuperPepeijn schreef:
aqua, om even op jou terug te komen. met het rijden van "enkele oefeningen" bedoelde ik niet gelijk de piaffe. ik zou die ook niet gaan rijden voor ik zeker wist dat alle voorbereidingen in orde zijn, het is immers een zware oefening. ik vind het een beetje raar dat je nou net de piaffe van alle oefeningen moet noemen, daarmee omzeil je weer mooi de vraag Haha!

ik hoop dat je bij een clinic je toch iets beter kan uitdrukken, dat zou een instructrice wel moeten om de aandacht erbij te houden.


Nou moet je even ophouden SP, ik vind het nu vervelend worden. Ik omzeil geen enkele vraag, jij mist alleen het antwoord.
In het begin kan je lezen wat ik bedoel met oefeningen. Overigens al speciaal vermeld voor dit soort reacties.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 10:52

Nou precies SP maar dan kan er toch onmogelijk getwijfeld worden aan de definitie recht..

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 10:58

Dat heb ik dus ook al gezegd Lov. Maar een recht paard is een paard in balans. En een paard in balans heeft scwung en tact en is zonder moeite nageeflijk te rijden. Er leven zoals jij zegt misschien verschillende ideeen bij ruiters maar recht is gewoon recht. Sommige zullen dus van hun idee moeten gaan afwijken omdat het idee logisch niet klopt.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 11:03

Nee, ook niet aan de observatie volgens mij. Een paard wat in balans loopt is recht en die heeft geen problemen op rechts of op links. Tevens loopt zo´n paard met gemak nageeflijk en zijn de tact en de schwung duidelijk zichtbaar. Ook de uitstraling van het paard is ontspannen en niet gespannen of verbitterd door de druk die op de mond wordt uitgeoefend.

Er zijn dus mensen die dat kunnen zien en mensen die dat niet kunnen zien. Die dat wel kunnen zien zijn aanmerkelijk verder dan de mensen die dat niet kunnen zien. Dat geeft niets want niemand is te oud om te leren, zeker in de paarden niet.
Maar dat verschil moet je onder ogen willen, durven en kunnen zien anders is de paardensport gedoemd te mislukken, denk ik.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 11:17

Dat kan natuurlijk weer een hele andere discussie zijn SP! Maar ook voor het bovenstaande wat ik geschreven heb, geldt volgens mij gewoon de wiskundige definitie.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 11:28

Ho wacht even. Ik zeg helemaal niets bot.
Jullie zien dat wat ik doe en kan als wonderen, dat hoor je mij toch niet zeggen. Ik heb uitgelegd in dit topic wat ik doe. Dan wordt er gezegd dat het niets bijzonders is. Prima, maar waarom krijgen die mensen die dat vinden hun paarden er dan niet recht mee en ik wel. Dan moet je concluderen dat er ergens een verschil is.
Ik kan precies uitleggen wat die methode is. En dat niemand in de praktij er iets van ziet is onzin. Er zijn genoeg mensen die dat ervaren en gezien hebben maar die worden niet geloofd. Dat ze dus niet meer reageren vind ik niet meer dan logisch. En iedereen mag bij mij langskomen om te kijken , met of zonder vooroordelen. Als mensen dat niet doen of willen , is hun goedrecht. Maar dan maar iemand gaan veroordelen omdat wat deze persoon kan of doet bijna ongeloofwaardig lijkt, vind ik niet op zijn plaats. Ik beweer dat ik eenvoudig paarden in balans kan laten lopen en zo problemen kan oplossen, rijtechnische problemen en medische problemen. En daar sta ik voor. Daar zijn al genoeg bewijzen van. That's all!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 11:39

Een antwoord is een reactie van iemand op een vraag van een ander. Dat dat antwoord niet voldoet aan wat de vrager verwacht, betekent nog niet dat het geen antwoord is. Iets als balans tussen vraag en antwoord.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 17:39

Hoe kom je daarbij Tyrza? Jij geeft toch aan dat je paard op enkele punten voor verbetering in aanmerking komt. Of anders gezegd dat je kleine probleempjes hebt? Ik heb geen problemen met onregelmatigheid of haperingen. Ik zeg dus ook helemaal niet dat ik niet in jouw manier van rijden geloof, alleen ik denk dat er op jouw manier van rijden nog een positieve aanvulling kan worden aangebracht in het belang van het welzijn van het paard en in het belang van de combinatie en de prestaties. Dat is in mijn ogen wel heel wat anders. Voor mij is het niet nodig om in jouw manier te moeten gaan geloven omdat ik op dit moment helemaal geen problemen heb met mijn eigen ontwikkelde methode. Bovendien als er een probleem komt kan ik dat heel eenvoudig oplossen met deze zelfde methode/
Maar dat ik niet in je geloof, vind ik onzin. Wij hebben altijd een goed contact via PB. En wat mij betreft hoeft dat niet te veranderen.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 23:19

runningkawa schreef:
Lees het topic nog ff door pellie

Ennuh, zichzelf verkopen?
ik zie nog steeds geen bekende ruiters, die de overstap maken omdat het zo goed is.
Ik lees nog steeds geen artikelen van dierenartsen die het aanbevelen deze methode te volgen
ik zie niks in de gewone paarden bladen, voor de gewone ruiter

jammer, als het echt zo geweldig is


Maar denk je nu werkelijk dat dat het criterium is voor wat ik beweer en werkelijk kan? Nee, RK daar geloof ik dus niet in. Ik denk dat het voor de dingen die jij noemt, gewoon nog te vroeg is. Maar de bewijzen liggen er genoeg!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 23:20

Tyrza schreef:
Ok, dat kwam wel zo op mij over Aqua. Hierbij verontschuldig ik mij dan. Knipoog

En nogmaals: ik sta nog steeds open voor jouw methode. Ik ben erg benieuwd of de aanvulling een positieve wending zal nemen.


Dank je Tyrza! En ik ben zeker net zo benieuwd!

En Jippie die bewijzen kunnen ze toch krijgen? Die zijn er al maar het is heel eenvoudig om nieuw bewijs materiaal te ontwikkelen. Daar heb ik totaal geen problemen mee. Geef me een paard en je zal het zien en ervaren. Dus ook daar kan het dus niet aan liggen.

Ik sta niet achter de punten die jij noemt. Niemand is ooit te oud of te dom om te leren, daar moet je altijd van uit blijven gaan.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 22-07-04 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 23:29

Lov ga jij toch gewoon door zoals je gewend bent. \jouw opmerkingen vind ik niet gepast en ik voel me daarom ook zeker niet aangesproken. Bovendien dragen dit soort opmerkingen dan ook werkelijk niets bij aan de discussie hier. Het beinvloedt alleen de stemming maar.
En ik vind, en met mij velen, deze methode WEL revolutionair.

RK: ik geloof van wel, alles heeft zijn tijd nodig om zijn intrede te doen. Bovendien heb ik gezondheidsproblemen waardoor ik het niet erg vind dat het zo rustig aan goed verspreid wordt. De bewijzen zijn keihard.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 23:43

Ik ken de mensen natuurlijk. Maar extreem gebogen paarden binnen 10 minuten rechtrijden is toch echt revolutionair. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik dat zelf niet zo bijzonder vind, maar vooral de mensen die ik geholpen heb met hun paarden. "Maar goed als het beestje maar een naam heeft" de resultaten zijn er in ieder geval wel naar.....tot nu toe heb ik nog alle problemen kunnen oplossen!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 23:49

Gelukkig is dat jouw mening. Feiten en bewijzen zeggen mij meer.

btw leuk onderschrift heb je....

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 23:55

Nee, SP volgens mij niet hoor. Ervaar je dat zo dan?
Jij gaat wachten op een clinic en ik ga heerlijk paarden en hun eigenaren helpen naar alle tevredenheid op mijn manier.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers