hoe beginnen met halsverlenger?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

hoe beginnen met halsverlenger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 18:13

(ik weet eigenlijk niet of het hier hoort)

Nadat veel mensen mij het hebben aanbevolen, heb ik een halsverlenger gekocht...
Maar waar moet ik hem bevestigen?
de ene zegt weer aan dat ringetje van me zadel, de andere aan de onderkant aan de singel en weer iemand anders aan de zijkant van de singel...
ik zou het dus nu echt niet meer weten!
waar is het beste volgens jullie om te beginnen?

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:16

Sorry ik weet het niet, ik heb er welleens van gehoord maar zou niet weten ghoe het werkt haha Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:25

Ik zou je paard er in ieder geval eerst mee gaan longeren, zodat hij eraan kan wennen en er daarna pas mee gaan rijden.

Een halsverlenger kun je inderdaad op verschillende plaatsen vastmaken.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:59

ik heb ook een tijdje met halsverlenger gereden, wel onder begeleiding van mijn rijinstructeur. en ik moest hem altijd aan de zijkant van mijn singel vastmaken. maar ik zie inderdaad ook vaak mensen die hem onder aan de singel vastmaken. Ik denk dat dit er een beetje aan ligt hoe je hem in wil stellen. je moet er alleen wel heel erg opletten dat je paard niet in die stiek gaat hangen. dit is namelijk een nadeel van de halsverlenger dit gaat hierbij namelijk heel makkelijk. ik denk dat je dus het beste dit even kunt overleggen met je rijinstructeur.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:31

ik deed hem ook altijd aan de zijkant van me singel
als ze er aan gewend zijn kan je hem bovenop je zadel bevestigen voor meer oprichting

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 09:48

oke bedankt allemaal!
ik ga er eerst mee longeren en daarna denk ik aan de zijkant van me singel!

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:07

bij mij gaat ie gewoon aan de onderkant... maar ik gebruik hem alleen om te longeren.

Cowgirltjuh

Berichten: 1276
Geregistreerd: 16-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:52

Een halsverlenger word voor vele effecten gebruikt, voor een paard dat zijn hoofd omhoog doet, gebruikt men de halsverlenger als slof zodat het paard zijn hoofd lager houd, Aan de zijkanten van de singel is goed voor een paard dat zich gewoon verzet, Aan de bovenkant is dan meer voor oprichten en paarden die zich zwaar maken ....

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:00

NIet gebruiken, ondingen. Paarden gaan er in hangen en lekker in de kadans van het rekend elastiek meelopen. Gebruik liever touwtjes of een gogue met longeren, en niets met rijden.

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:06

Voor mij heeft een elastiek wel een positief effect. Maar ik gebruik het alleen met longeren. Met rijden moet je paard op je lichaam reageren en niet op een hulpmiddel, in veel gevallen.

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 18:10

ik denk nu, aan jullie reacties te zien, dat ik hem tog alleen met longeren ga gebruiken.

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:12

Ja, is denk ik het beste. Longeer hem er eerst mee en ga dan daarna nog een tijdje rijden, zonder halsverlenger. Hou dat een tijdje vol en misschien dat je dan het verschil merkt. Succes!!

nnniekje
Berichten: 232
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:15

En nog een tip om hem vast te maken, haal 1 haakje door de singel heen en klik het vast aan het andere haakje. Dit om te voorkomen dat hij losschiet als je bijvoorbeeld een dikke leren singel heb of zo'n neopreen singel, want da blijft meestal niet goed zitten wanneer je ze gewoon vastklikt.