Achterbeen-probleem: + Update!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 14:53

Ik sluit me helemaal aan bij Jippie. Persoonlijk zou ik naar Rodinde Hoogenraad gaan, die komt dacht ik ook in Kootwijk. Het klinkt nl als een blokkade in de rug.



Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:08

Jurga, ik denk niet aan een spierprobleem, meer een wervel, bekken of SI gewricht.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 23:22

Sjimmy"]
Ilona is in die periode niet helemaal zonder les geweest. Ze had wel wekelijks les op de manege maar geen priveles.

Ik heb het probleem vanaf de grond gezien.
MI lijkt het vanuit de heup te komen. Maar ze toont geen pijn. Ik heb het idee dat het een nieuwe manier is die ze gevonden heeft om niet te hard hoeven te werken.
Ze blijft heel vlak achter. ze tilt haar been vanuit de knie ipv uit de heup.
[/quote]

en juist dat doet mij denken aan een blokkade in de lendenen. De foto vind ik ook niet echt een paard tonen dat daar fijn los in zijn rug is.
Ik sluit me maar weer aan bij Jippie voor de verandering.

[quote="Jippie schreef:
Een fysio is niet in staat de achterliggende oorzaak van de kreupelheid te achterhalen. Hij werkt alleen aan het zo soepel en sterk mogelijk maken van de spieren. Als jouw paard stijf is door een blokkade in de ruggewervel dan zal de fysio alleen werken aan het weer soepel maken van de spieren. Daardoor lijkt het dat je paard opknapt maar in feite bestrijd hij enkel de symptomen.


en dat klopt absoluut. Dat heb ik met Pablo meegemaakt een paar jaar terug en pas nadat de rug was losgemaakt, zaten we weer op de weg omhoog.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:51

Jurga schreef:
Mieke, jij geeft wel een hele goede op zich. Jurga is 'schijndrachtig' geweest naar ik vermoed, ze gaf ineens weer melk (maar paar weken later begon andere pony op stal ineens ook melk te geven zonder drachtig te zijn, dus het is niet alleen Jurga geweest). Nu gaat het wel weer beter, de melk is weg en ze is ook niet meer zo buikig.

/knip
Ik twijfel daarnaast ook of het een medische oorzaak heeft, plús het feit dat ik helemaal niet zo happig meer ben op de hele kliniek Kootwijkerbroek. Scheve mond DA hier te vaak gezien en ook daar geweest zonder dat ik het idee had er iets mee op te schieten. (Ja, peperdure rekeningen .)

gezien je twee bovenstaande opmerkingen lijkt de DA me toch geen slecht idee.

Citaat:
Iemand aanwijzingen hoe ik precies kan zien aan de manier van bewegen of er iets mis is in de lendenen? Ik ga zo zelf even longeren, kijken wat ik eraan zie.

moeilijk uit te leggen, maar juist door jouw eigen omschrijving dacht ik dus aan een rugprobleem.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:31

OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers