Paard protesteerd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Paard protesteerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-02 20:28

Als ik met mn pony dressuur aan het trainen ben (wat nou eenmaal niet echt zn favoriet is...) zwiept ie voor durend met zn staart, en wanneer ik een tik geeft geeft ze een bok terug.. Wat moet ik hier aan doen?? Ze is wel heel goed voor het been, en als ik nog een tik geef, wanneer ze bokt of met haar staart zwiept geeft ze weer dezelfde reactie...

Als ik buitenrij (wat ik veeel vaker doe dan dressuur) dan doet ze dat al veel minder (ook wel hoor, ook wanneer ik haar onder haar buik poets zwiept ze met haar staart...)

Ik rij maar iets van 1 a 2 x in de week met haar dressuur hooguit, dus aan afwisseling ofzo kan het ook niet echt liggen...

Als ze op het weiland loopt zwiept ze ook vrij veel met haar staart, (of is ze toch een kruising met een hond, en zegt ze zo dat ze er plezier in heeft Party!! *LOL* Party!! )

Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen????

groetjes van Wendy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 20:31

Er zijn nu eenmaal paarden [vooral merreis] die bijna altijd zwiepen. Maar wanneer je paard bkt op de zweep dan is hij natuurlijk niet goed aan je hulp. Ga terug naar de basis en maak je paard scherp op je hulpen. Zeer waarschijnlijk zal het zwiepen dan een stuk minder worden.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 00:11

idd. er zijn chronische zwiepers Haha! , vind dat zelf erg irritant, maar die zijn er wel. Het hoeft niet iets te betekenen hoor. maar dat ie bokt naar de zweep is iets anders. het is niet de ractie die hij hoort te geven. als je hem een tik geeft, geef je hem voor ook de ruimte om zijn tempo te verhogen ?

misstexas

Berichten: 282
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 14:27

Op het moment dat jij dresuurmatig met hem/haar gaat werken dan houdt dat ook in dat hij/zij veel meer spieren gaat gebruiken dan normaal.
Dit vinden ze vervelend en gaan ze protesteren door met hun staar te gaan swiepen.
Ik zou zeggen trek je daar niets van aan en ga gewoon door waar je mee bezig was.
Op het moment dat jij een reactie geeft doormiddel met je zweep te tikken krijgt hij de kans om iets terug te doen.
Geef hem niet die kans en ga gewoon door met wat je van hem vraagt.
Als je echt last heb van z'n staart bind z'n staart dan gewoon op zodat je daar geen last meer van heb.

Veel succes !!

Groetjes Conny