leren halsstrekken / ontspannen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

leren halsstrekken / ontspannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 10:20

hey
hoe kan ik m'n nieuwe paard leren halsstrekken? Hij ontpant wel, maar brengt zijn hoofd nooit lager dan gewone hoogte Scheve mond
Hij loopt gewoon aan de teugel, maar zodra ik iets verander, wil hij enkel sterren kijken. Hij is makkelijk weer aan de loodlijn te brengen, dat is het probleem niet. Maar hij wil / kan (nog) niet over de rug meekomen en hoofd laten dalen tot borsthoogte.
Is het daarom ook goed te longeren met pessoa? (hij heeft dit nooit eerder omgehad, dus zijn er pas mee begonnen)
Heb les, maar daar wordt eigenlijk alleen gewerkt op de gewone aanleuning (aan loodlijn) en in stap af en toe een keer vrij laten, maar dan gaat hij gewoon zijn neus vooruit steken..
Iemand tips? (hou het wel vriendelijk alsjeblieft Knipoog )
xxx
ps: kan dit door tandproblemen komen? Hij zit links meestal beetje vast. En als de neusriem een gaatje hoger zit, protesteert hij even als ik die dichtmaak. Daarom denk ik dat hij wel een haak op zijn tanden heeft

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen


Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 10:43

hij geeft wel na als hij aan de loodlijn loopt, maar als ik iets teveel toesta vooraan en nog meer ga drijven, gaat hij dus sterren kijken...
Als ik niets vraag, loopt hij gewoon met z'n neus naar voren.
Het is niet zo dat ik hem aan de teugel trek hoor, helemaal niet. Ik rij wel degelijk van achter naar voren Scheve mond
maar bedankt voor de tips
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 10:46

pantarhei: misschien heeft hij nog niet genoeg spieren (heeft wellicht de laatste maanden niks gedaan)
En was nog even vergeten: ik forceer niks hoor, heb tijd. Maar wou gewoon dus even weten om hem te leren halsstrekken, dat is toch ontspanning voor een paard, of heb ik nou echt alles verkeerd? (zoja, dan moet ik maar eens dringend een aantal handleidingen bestuderen om alvast toch de theorie te leren. Heb blijkbaar al 10 jaar steeds verkeerde dingen aangeleerd Scheve mond )
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen


Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 10:57

Mja, zal het nog wel een keer vragen in de les. Heb al van vele mensen les gehad (ook die Intermediaire rijden enzo) maar heb nooit in de les geleerd om halsstrekken Scheve mond
Heb net een pb gehad met de tip om even de osteo te laten kijken en behandelen. Ga ik wellicht ook doen.
Als mijn huidige instructrice me niet kan helpen, vraag ik iemand op de manege die momenteel ook Grand Prix start. Zij rijdt haar paarden netjes over de rug en die lopen allemaal heel ontspannen. Hap uit het budget, maar tis beter dat je het goed leert natuurlijk.
Met Gigi (vorig paard) heb ik er ook wel meer dan een jaar over gedaan om van sterren kijken naar het vw / nw te gaan. Dus ik ga nu ook niks overhaasten.
Zondag heb ik in de kleinere bak gereden (20 op 40) en daar had hij wel wat moeite met het korte draaien. Dus denk ik dat ik best eerst ga oefenen op de balans / evenwicht en het voorwaarts rijden / houden. dan komt het vast wel.
als jullie nog tips / oefeningen hebben, vuur maar af
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 22:21

hey
beadnkt voor de uitleg en tips.
Heb gisteravond gereden. En dus eerst ook begonnen met losrijden: lees: actief voorwaarts, veel voltes en van hand veranderen, en overgangen. Na een 20-tal minuten was hij los genoeg, en kwma zelf mijn hand al opzoeken. Er zaten geregeld wel momenten bij dat hij zich even bedacht, maar hij kwam elke keer weer op eigen initiatief naar beneden. Af en toe geprobeerd vw / nw, maar eerst had hij het niet echt door (of ik deed wat verkeerd)
Na de tweede galop was hij goed actief, kwam zijn achterhand mee, en volgde hij mijn hand naar voor en beneden toe! het begon met 3 passen, maar hebben het uiteindelijk zo'n 15 passen volgehouden!
Dus wellicht ligt het aan het feit dat ik te snel te veel wil, en zelf de juiste hulpen niet geef. En hij heeft ook wat tijd nodig om los te komen.
Alleszins, ik was ontzettend blij dat het begin er was.
Ik probeer jullie tips nog verder op te volgen!
(en een kleine positieve mededeling Haha! ik mag over 2 weken full-time werken ipv part-time, waardoor ik weer genoeg geld heb, om 1 à 2 keer per week les te nemen )
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 7 bezoekers