problemen bij halt houden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karnat
Berichten: 521
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: verwegniestan

problemen bij halt houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 15:04

Na veel ploeteren begint het eindelijk eens ergens op te lijken. Mereltje loopt ontspannen en doet braaf werken.

Het enige waar we nog stteds bij in de problemen komen is bij het halt houden. En dan vooral bij het groet gedeelte. Dan lijkt ze ineens in paniek te raken.

Iemand tips wat ik kan oefenen.....en ja les nemen dat weten we allemaal wel ....1 vand e redenen dat we vanaf volgende maand bij seth boshman gaan lessen om beter te worden maar wil nu ook iets om handen hebben.

alvast bedankt

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:00

Opsluiten tussen je benen. Een goede overgang maken naar je halthouden, dat is eigenlijk het belangrijkste. Ik weet niet in welke klassen je rijdt, maar in de B en de L kan het nog een vrij progressieve overgang maken. Ga bijvoorbeeld niet gelijk vanuit de draf naar het halthouden, maar bouw het langzaam op. Van draf eerst rustig een overgang maken naar de stap en vanuit de stap een goede overgang naar het halthouden maken. Knieën in het zadel, hakken naar benden, benen goed aan je paard houden en je gewicht iets naar achter verplaatsen (niet te veel hoor!). En dan gelijk stil staan. Niet eerst een pasje erbij, en nog een pasje, en nog één voordat je paard uiteindelijk besluit stil te staan Knipoog
Succes!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 07:06

wat doet ze dan? Weglopen, steigeren, achteruit? Paniek is wat vaag.

Maar simpelste truc: blijven staan tot ze ontspant en voor die tijd helemaal niets doet, gewoon wachten.

Karnat
Berichten: 521
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: verwegniestan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 08:53

Verschillende dingen dus. Soms dan loopt ze gewoon weg , als ik door probeer te zetten dat steigert ze gewoon.

nnniekje
Berichten: 232
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:00

Probeer haar niet constant vast te houden, steek als ze braaf is even je hand naar voren om even de spanning eraf te halen, maar wel opletten dat ze dan niet weer gaat lopen! Dan moet je haar tegenhouden.

Het is heel moeilijk ik weet het, bij mij heeft het ook een tijdje geduurd, maar geloof me het komt goed!

Karnat
Berichten: 521
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: verwegniestan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 09:43

ik ga me best doen...vanavond weer oefenen Bloos

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:42

Dat probleem heb ik ook, heel onpraktisch eigenlijk ook. Die van mij draait moet per se dwars oid gaan staan en blijft 1 been verplaatsen. Ze wordt heel nerveus tijdens het halthouden. Ik kan alleen maar adviseren zo ontspannen mogelijk te zitten en haar uitgebreid te belonen wanneer ze stil staat (pratend, want ik moest zo stil mogelijk blijven zitten). Sta ook niet te lang stil, een seconde is al goed. Je kunt het dan rustig opbouwen.