Buitenteugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Buitenteugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 17:42

Ik zit altijd met een rare vraag in mijn hoofd.
Ik wil hem toch eens proberen te stellen Haha!
SOms als ik les heb dan wijk ik een stukje, en dan moet je dus goed je buitenteugel erbij houden.
Maar vaak als ik op de linkerhand rijd,en doe mijn buitenteugel eraan.
Loopt ze gewoon helemaal naar de rechterkant.
Dat zou ieder paard toch denken dat als je je buitenteugel aan trekt(of dichtknijpt) dat het paard dan toch na rechts moet.
Dat begrens je dan met je buiten been maar toch.

Het zelfde geld voor een inzet volte.
Je moet dat je buitenteugel eraan houden, en binnenbeen geven.
Dan zou je toch zeggen dat een paard gewoon na rechts gaat ?

Wie kan mij een beeld geven van hoe dit in elkaar zit.
Bijv der mate van plaatjes.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:59

je moet wel je binnenteugel evenlang houden als je buitenteugel en met je buitenteugel niet terugwerken [naar je buik toe halen]. laat dus je buitenteugel iets langer worden en voor stelling een par cm van de hals af met je hand en klein beetje toestaan! Vraag ook raad aan je instructrice!! Succes

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 18:04

Ja dat heb ik al vaak gedaan, maar wil het graag nu eens duidelijk van een ander horen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:55

IN principe rij ej idnerdaad de volte op je been en zit met gelijke aanleuning van twee teugels in je handen, maar liever te veel buitenteugel dan je paard met je binnentuegel naar binnen trekken. ook begrens je je paard inderdaad op de momenten dat je te veel stelling krijgt voor je binnenbeen waarmee je je paard vaak weer wat negeeflijker krijgt.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:54

Een paard leert op deze manier te lopen. Met kneepjes aan de binnenkant krijg je stelling. Met je binnenbeen drijf je hem naar je buitenhand toe en die verteld hoe groot de bocht moet zijn die je paard moet maken.
Als jij het je paard anders leert zal deze manier toveren voor hem zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:46

Sjonniej schreef:
Een paard leert op deze manier te lopen. Met kneepjes aan de binnenkant krijg je stelling. Met je binnenbeen drijf je hem naar je buitenhand toe en die verteld hoe groot de bocht moet zijn die je paard moet maken.
Als jij het je paard anders leert zal deze manier toveren voor hem zijn.


Bedankt, jij kan het beter uitleggen Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:50

Met de binneteugel vraag je stelling en met de buitenkant begrens je........ zowel het buiten been als je buiten teugel........ je binnenbeen geeft dan weer aan hoeveel je naar binnen gaat............ tis een lastige... maar eenmaal in de gaten is het een hele fijne en duidelijke manier van rijden........ vooral omdat het zo in evenwicht is met je lijf

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 09:07

Oke bedankt voor de fijne uitleg!
Ik vind het zelf ook altijd lastig .
Alles erbij en eraan te houden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:19

gijsenkim schreef:
Met de binneteugel vraag je stelling en met de buitenkant begrens je........ zowel het buiten been als je buiten teugel........ je binnenbeen geeft dan weer aan hoeveel je naar binnen gaat............ tis een lastige... maar eenmaal in de gaten is het een hele fijne en duidelijke manier van rijden........ vooral omdat het zo in evenwicht is met je lijf


En als je paard afwendt in de richting van je buitenteugel, dan gebruik je waarschijnlijk teveel buitenteugel.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:41

CCCCorine schreef:
En als je paard afwendt in de richting van je buitenteugel, dan gebruik je waarschijnlijk teveel buitenteugel.

Of geen buitenteugel

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:43

gijsenkim schreef:
je binnenbeen geeft dan weer aan hoeveel je naar binnen gaat


Dit doe je toch eigenlijk met beide benen? want als ik mijn bocht kleiner wil hebben los ik dit met mijn buitenbeen op ipv. binnenbeen. voor een ruimere bocht gebruik ik wel mijn binnenbeen.
Los jij dit allebei op met je binnenbeen?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:29

je buitenbeen geeft aan dat het lijf een bocht moet maken........ en je binnenbeen geeft aan hoe groot die bocht moet zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:31

Lastig uitleggen he. Tis altijd ietw dat op gevoel moet gaan vind ik. Gaat bij mij vanzelf goed als ik op een paard zit.