Middendraf op de voorhand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Middendraf op de voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-02 17:09

Het gaat steeds wat beter. Muuz zet haar achterhand er goed onder tijdens het rijden en ze luistert goed naar de hulpen. Met middendraf echter, wil ze nogal snel op de voorhand vallen.
Ik open mijn handen en houd mijn been eraan waarop zij voorwaarts gaat. Een beetje wil wel met de achterhand eronder, maar zodra ik ook maar iets teveel vraag, valt ze helemaal op de voorhand.

Van de ene kant zou ik zeggen: dan maar wat rustiger voorwaarts rijden, maar van de andere kant moet ze juist in de proef wat flitsender.

Wat doe ik hier verkeerd? Hoe kan ik het het beste aanpakken?
Vanavond heb ik weer dressuurles, dus dan zal ik het ook eens aankaarten, maar ik zou het ook leuk vinden als jullie je mening hierover willen geven.


Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-02 21:34

Ik denk inderdaad dat ik nog teveel vraag. Te lange stukken...
Maar tijdens de proef moet ik ook een hele diagonaal middendraf.
Waarschijnlijk open ik mijn hand inderdaad teveel want verder treedt ze heel netjes met haar achterhand onder in de draf. Vlot aan het been is ze wel, maar als ik er zo over denk...

Bij het wegrijden open ik mijn hand teveel waardoor ze op haar voorhand duikt. Rijd ik wat minder flitsend weg, open ik mijn hand minder en blijft ze netter eronder.
Ik ga de komende tijd oefenen op het wegrijden, enkele passen en weer terug. Hand iets mee naar voren, in de hoek meer verzamelen en dan op de lange zijde enkele passen vooruit...

Bedankt! Dit helpt mij weer er even over na te denken...


Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-02 16:34

Nee, het is geen B-proef, het is L2. Dus ik moet wel de hele lange zijde middendraf laten zien.
Een kort stukje of een middendrafje op de voorhand voldoet dan niet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers