Zadelmak laten maken in NB?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Zadelmak laten maken in NB?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 14:42

Ik heb haast want ik moet weg, maar wilde nog snel even mijn vraag stellen voor ik het vergeet.

Het is niet echt een rijtechnisch probleem, maar ik dacht dat het hier wel op zijn plek zou zijn.
Het zit namelijk zo.
Ik heb wat last van mijn rug gehad waardoor ik dus een aantal weken terapie gevolgd heb.
Nu wil ik graag een nieuw paard gaan kopen (nog geen idee welke) en zit daarmee gelijk met een punt waar ik over aan het nadenken ben.
Het zal een jong paard gaan worden omdat ik graag zelf het leren wil doen.
Ik twijfel er dus over of ik dat zelf ga doen of dat ik het laat doen zodat ik niet perongeluk weer met terapie beland (was niks ernstigs hoor)
Dan komen er dus vragen, waar kan dat in brabant?
En als ik daarvoor zou kiezen, heb ik dan genoeg inspraak over het wat ik graag geleerd zie worden en het hoelang ik dat nodig vind?
Wat de kosten zullen zijn ongeveer enz?
(een bokker die zich aangesproken voelt is ook prima)

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 15:41

Tip: koop een paard dat zadelmak is. Dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit. Daarnaast kun je het rijden uitproberen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 15:51

idd koop er een die al zadelmak is !
dan ben je hoogstwaarschijnlijk idd goedkoper uit uiteindelijk
omdat je nooit weet hoelang het zadelmakmaken gaat duren Knipoog
ik heb het een tijdje hier thuis gedaan, 750 gulden ,all in en 2 of 3 x een lesje op dat paard erbij , voor ik hem naar de eigenaar terugbracht.
ik denk dat nu gemiddeld in euro's het bedrag rond de 400 euro zal liggen , je moet gewoon even goed rondkijken en bellen, zit nogal veel verschil in prijs en kwaliteits verhouding !
sommige grote dure stallen , waar je je blauw aan betaald.. zitten soms maar 1 of 2 x per week op je paard!
dus wat dat betrefd beter een klein stalletje met minder bekende mensen, heb je vaak meer kans dat er meer met je beestje word gedaan !

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 17:16

Koop een zadelmak paard is makkelijker gezegt als gedaanhoor, het is maar net wat ik tegenkom, en er naar gaan zoeken doe ik niet.

Ik zou het normaal gesproken ook zelf doen, dat heb ik tenminste wel altijd gedaan, maar nu denk ik er toch even over na. Wat nou als er een bok komt, zou ik dan mijn rug gaan voelen?
Niet dat ik al heb besloten om het niet te doen, want dat is nog niet aan de orde, maar er info over horen van andere bokkers is natturlijk nooit weg. Beter goed voorbereid aan de slag, dan half.

Viva

Berichten: 65
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:24

nou ik ben nu in de situatie die jij je afvraagt ! Ik heb een jong paard gekocht en die laat ik nu zadelmak maken op een kleine africhtingsstal. Want zoals crossmonster al schreef is dat veel persoonlijker.

Ik word er helemaal bij betrokken en we maken elke dag een afspraak hoe laat ik kom en dan kan ik meehelpen. Dat is voor mij een ideale oplossing omdat ik het zelf ook hardstikke leuk vindt!

Maar ik zou niet alleen voor de rug het niet doen. Ik weet niet of je ervaring heb met zadelmak maken enzo, maar er zit echt nog wel werk in. Als je het een ( paar) keer gedaan hebt is het simple maar als je dat niet heb gedaan zou ik toch gewoon iemand laten doen die er verstand van heeft. Ik heb in ieder geval dingen gezien waarvan ik niet wist hoe ik dat op had moetnen lossen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 17:40

Ervaring is er wel, ik heb het zowel voor mijn werk gedaan als voor particulieren (en thuis).
Het is ook alleen iets wat ik even wil overwegen, want de optie is er dus waarom er niet bij stil staan.
Het zal dan ook niet gaan om het complete inrijden, maar om het begin, de eerste paar keren dat er van erop rondjes rijden te spreken valt.
Ik twijfel dus nog of ik het zelf zal doen met het risico op een flinke bok en dat mijn rug daardoor weer even een verkeerd duwtje krijgt. Zal wel niet, maar dat neemt niet weg dat ik er toch even over na denk.

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:48

uhm misschien een rare opmerking... maar elk paard kan toch een bok maken zodat je je rug weer gaat voelen? een ouder paard toch net zo goed? Dus ook na het zadelmak maken?

oja voor zadelmak maken -> stal de Langenbergh (oud gastel)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:29

Ik kan je Johan Jespers in Oosteind van harte aanbevelen.
Een rustige, betrouwbare man met verstand van zaken.
Ik heb er een flink aantal jaren geleden een 3-jarige laten beleren en dat is me erg goed bevallen.
In die tijd leste ik er ook met mijn andere paard, dus we kenden elkaar al.
Ik heb mijn paard "longeermak" afgeleverd zodat ze al vrij snel met haar aan de slag konden.
De eerste 1 a 2 weken was ze helemaal in handen van haar "leermeester", daarna ben ik daar zelf ook gaan rijden zodat ik goede begeleiding kreeg en de overgang van daar naar huis niet zo groot zou zijn.
Na een week of 5 is ze mee naar huis gegaan en vanaf die tijd ging ik 2 keer per week daarheen om te lessen.
Het is me goed bevallen, ik kan het van harte aanraden !

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:59


Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:22

Eric van Rixtel uit Boxmeer. Hij is echt supergoed. Hij heeft Olrike N ook zadelmak gemaakt, en nu ook Unique dancer van GRIBALDIfan.
En ook nog helemaal niet zo duur. Maar wel superkwaliteit. Een echte vakman op het gebied van zadelmakmaken.

Als je nog iets wil weten kun je me altijd pb'en.

Veel succes bij het aankopen van je nieuwe paard.

Groetjes Sanne Lovers Olrike N

Hiepschj

Berichten: 159
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:25

Ik weet nog wel iemand die je paard goed zadelmak kan maken. Ze zit alleen net niet meer in Brabant, maar in Noord-Limburg.

Paarden worden op een goede manier zadelmak gemaakt en je word zelf ook zeer duidelijken vriendelijk te woord gestaan. Bel d'r eens, geheel vrijblijvend natuurlijk, als je intresse hebt. Nummer 06-55978320

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:13

Oscar schreef:
Ik kan je Johan Jespers in Oosteind van harte aanbevelen.
Een rustige, betrouwbare man met verstand van zaken.
Ik heb er een flink aantal jaren geleden een 3-jarige laten beleren en dat is me erg goed bevallen.
In die tijd leste ik er ook met mijn andere paard, dus we kenden elkaar al.
Ik heb mijn paard "longeermak" afgeleverd zodat ze al vrij snel met haar aan de slag konden.
De eerste 1 a 2 weken was ze helemaal in handen van haar "leermeester", daarna ben ik daar zelf ook gaan rijden zodat ik goede begeleiding kreeg en de overgang van daar naar huis niet zo groot zou zijn.
Na een week of 5 is ze mee naar huis gegaan en vanaf die tijd ging ik 2 keer per week daarheen om te lessen.
Het is me goed bevallen, ik kan het van harte aanraden !



Ik kan deze man ook van harte aanbevelen, ik heb een aantal jaar geleden een jong paard van hem gekocht die hij zelf gefokt en ingereden had. Dit paard was echt super goed ingereden, heb ik veel plezier van gehad!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:20

Andre van Hoof uit Eerde doet het ook super. Is heel fijn met paarden, heel kalm. Ik ken meerdere mensen die hun paard bij hem hebben gebracht en heel tevreden waren. De paarden waren eerlijk behandeld en de mensen kregen nog goede adviezen mee over het rijden van hun paard.]

Trouwens, bij ons op stal is er een paard te koop dat zadelmak is. Kan verder helemaal niets. Iets voor jou?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:16

Natasha heeft een handels-/africhtingsstal, die maken paarden zadelmak, rijden ze desgewenst verder door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:03

eric!, van stal hoeveneind heeft luck ingereden! Hanimo van alja op bokt is daar ook ingereden..Erg gezellig daar! Goede mensen goede stal, Lucky had het daar wel naar zijn zin volgens mij..!

USKYLD
Berichten: 86
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:11

En anders Maarten Aarts in Nijnsel bij Sint Oederode. Ik heb alleen even niet het nummer bij de hand. Ik heb daar een aantal jaren gewerkt.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 22:00

Mijn pony staat nou bij maarten Haha!.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:31