traver leren hoe???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:33

Veel voltes rijden en vanuit het einde van de volte (het moment dat hij de hoefslag weer raakt, bedoel ik daarmee) hem een paar pasjes doordrukken. Als je dat regelmatig oefend, merk je vanzelf dat hij wat flexibeler in de travers te zetten is. Het helpt misschien niet noor iedereen, maar bij mij heeft het zo altijd wel goed gewerkt. Zolang je maar met weinig genoegen neemt. Uitbouwen kan later altijd.

Ben je toevallig al begonnen met het voorbereiden van appuyementen?

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /


Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:45

Nee, dat denk ik niet . Travers is een kwestie van lenigheid en een sterke achterhand. Een volte sluiten neigt meer naar wijken en wijken is officieel gezien volgens de KNHS geen zijwaartse gang.

Bij de travers moet een paard echt op meerdere hoefslagen gaan lopen. De voorhand moet recht op de hoefslag zijn, terwijl de achterhand zich daar schuinachter plaatst. Een beetje het idee van het op de hoefslag komen na een volte. Het paard loopt dan met de voorhand al op de hoefslag, de achterhand moet nog volgen. Als je een paard van daaruit om je binnenbeen laat vouwen en voorwaarts rijdt, dan krijg je een zijwaartse gang. De travers... *LOL*

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:33

Misschien is je paard nog wat stijf. Moet je hem gewoon nog gymnastiseren. Geef je de hulpen wel goed en duidelijk?
Persoonlijk denk ik dat het sluiten van een volte in de travers nog net een stap verder is. Maar daar kunnen de meningen over verdeeld zijn. Probeer het gewoon eens als je de volte uit komt. En dan 2 passen doordrukken. Goed sluiten van voren en buitenbeen wat verder naar achteren leggen. Probeer je draf ook wat meer te verzamelen. Hij moet wel voorwaarts blijven, anders heb je niet genoeg stuwing van achteren. Wat bij mijn paard heel erg geholpen heeft om hem lenig te krijgen is het afwisselen van schouderbinnenwaarts op de AC-lijn. Dus een paar passen links gevolgd door een paard passen rechts en zo de hele lijn. (Natuurlijk opbouwend beginnen, he?!?) Toen hij dat goed onder de knie had ging de travers veel beter, doordat hij a. beter aan het been was en b. veel wendbaarder was.

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 08:29

Danea schreef:
als je travers rijdt op de volte moet je paard al erg lenig en gymnastisch zijn, misschien lukt het hem daarom nog niet zo goed op de volte maar juist wel gewoon op de hoefslag.

succes ermee


Tja, als ze M@ met winst rijdt, zal het paard waarschijnlijk wel al wat gymnastisch zijn, denk ik maar zo eens Tong uitsteken

Vanuit een volte vergt misschien wat meer lenigheid, vandaar dat ik er ook bij heb gezegt dat je in beginstadium met 2 a 3 passen al genoegen moet nemen. Travers anuit een volte lopen is voor het paard overigens makkelijker, dan vanaf de hoefslag.

Op de volte heeft hij al de juiste stelling, hij moet alleen nog een paar passen in de stelling doorlopen.

Op de hoefslag vraag je van een paard om zich recht gesteld helemaal naar de traves toe te lopen. Dat is voor veel paarden nog moeilijker.

Op de meeste dressuurstallen leren ze de jonge paarden niet voor niets de travers vanuit een volte. Daar is echt over nagedacht!!!

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 08:44

Hmm, daar hebben we het volgens mij al de hele tijd over....

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:02

Kan ook...

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers