Rijden met bijzetteugels??!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Rijden met bijzetteugels??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 21:12

Corona schreef:
hoi, ik ben zelf helemaal voor het gebruik van bijzetteugels....tijdens het longeren.
maar kan je die ook goed gebruiken tijdens het rijden?
of is dat gevaarlijk?


Ga je die bijzetteugels dan ook tijdens het rijden 3 gaatjes strakker doen aan je binnehand?

Enneh..... ik zou niet zomaar iemand met een slof laten rijden. Als ze geen "overmacht" kan bieden zoals jij zegt dan moet je haar leren om te gaan samen werken met haar paard. Dat paard van haar gooit niet zomaar zijn hoofd in de lucht. Waarschijnlijk begrijpt hij haar hulpen niet en d.m.v. zijn hoofd omhoog te gooien wil hij alleen maar duidelijk maken: " ik snap het niet meer en gooi de handdoek in de ring", " zeg me maar wat ik moet doen".

Misschien is het een idee om haar eerst op het paard te laten rijden, mocht het niet lukken kan iemand anders die wel de juiste hulpen geeft haar paard duidelijk maken dat dit is wat er van hem verlangt wordt en vervolgens dat meisje er weer op te zetten om te laten voelen hoe het moet. Blijkt dan dat ie het weer doet dan lijkt mij dat ze gewoon niet weet hoe ze de juiste hulpen moet geven en dat je daar eerst aandacht aan moet schenken en haar dus zeker geen slof in handen moet geven!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers