Paar vraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jessica23
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: alkmaar

Paar vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 11:20

Mijn vraag is wat een halve volte is, hoe rij je die. En ik hoor vaak buitenteugel druk geven en binnenteugel mee spelen, wat is daar nou het verschil in. Hoe geef je die druk.

Heb wel gewoon les hoor, maar wilde dit nu even vragen.

Jessica

fybro_rulez

Berichten: 203
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Maaseik (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:31

waarom vraag je dit dan niet aan je instructeur/instructrice??? ik zou het eerlijk gezegd ook niet wete,nog nooit van gehoord denk ik Verward

jessica23
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 11:43

Ik vraag dit omdat ik pas volgende week weer les heb en van de week wil ik gewoon weer oefenen met mijn paard. Dus dacht ik als iemand mij dat hier op bokt kan vertellen kan er met het oefenen weer verder mee gaan.

Jessica

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:47

bedoel je de halve voltes die in de huidige b-proef gevraagd worden? je begint de volte bij bv c, maar hij eidingt niet bij c, maar al bij x. bij de huidige b proef (12?) rij je daar meteen nog een halve volte achteraan, bv dan vanaf x naar rechts in een mooi haldf rondje naar a, snap je?
druk op de teugel betekend dat je contact hebt met de mond, maar natuurlijk niet trekt, dit moet je een beetje op je gevoel doen.
spelen met de teugel wil zeggen dat je steeds die druk een beetje opzoekt en dan weer loslaat.
maar ik denk dat je het beter je instructrice kan vragen, die kan ook zien of je het wel goed doet.

jessica23
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 12:03

Dank je missnynke voor je reactie. Met die halve volte bedoel ik dat je dan bij c afwend en dan de halve volte maak, maar dan weet ik niet zo goed waar je dan na die c heen moet.
Zal het ook aan mij instructeur vragen als ik weer les heb.

Jes

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 12:13

nou ja zon halve volte staat ook niet op zichzelf, vaak moet je er nog een halve volte achteraan rijden, of anders gewoon rechtdoor en dan rechts of links (rechts rij je weer op dezelfde hand, links heb je van hand veranderd)

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:18

missnynke schreef:
bedoel je de halve voltes die in de huidige b-proef gevraagd worden? je begint de volte bij bv c, maar hij eidingt niet bij c, maar al bij x. bij de huidige b proef (12?) rij je daar meteen nog een halve volte achteraan, bv dan vanaf x naar rechts in een mooi haldf rondje naar a, snap je?
druk op de teugel betekend dat je contact hebt met de mond, maar natuurlijk niet trekt, dit moet je een beetje op je gevoel doen.
spelen met de teugel wil zeggen dat je steeds die druk een beetje opzoekt en dan weer loslaat.
maar ik denk dat je het beter je instructrice kan vragen, die kan ook zien of je het wel goed doet.

Opsich zeg je het nu wel een beetje moeilijk,over die halve volte,(het klopt wel daar niet van)maar als er gewoon tijdens een les een halve volte wordt gevraagd wil dat niet meteen zeggen da je da zo moet doen,het kan namelijk ook dat je een halve volte op het midden maakt zoals bij voorbeeld bij E een halve volte;je rijdt dan in een volte naar B,maar gaat dan niet terug in de volte naar E,nee ga dan hoefslag volgen Haha!
Verder met die druk enzo heb je wel goed uitgelegd OK dan!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:34

meiske16 schreef:
Opsich zeg je het nu wel een beetje moeilijk,over die halve volte,(het klopt wel daar niet van)maar als er gewoon tijdens een les een halve volte wordt gevraagd wil dat niet meteen zeggen da je da zo moet doen,het kan namelijk ook dat je een halve volte op het midden maakt zoals bij voorbeeld bij E een halve volte;je rijdt dan in een volte naar B,maar gaat dan niet terug in de volte naar E,nee ga dan hoefslag volgen Haha!
Verder met die druk enzo heb je wel goed uitgelegd OK dan!

haha ik doe mijn best Knipoog

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 03:19

Bedoel je misschien een volte halve baan? Da's nl. bij a of c afwenden, stukje rechtuit over de middellijn, dan een volte van 10 meter en weer verder rechtuit over de a-c lijn. (uitgaande van een bak van 20-40, even de hoefslag aantikken)

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:09

bij ons noem je een halve volte als je van de lange zijde een rondje maakt tot de middelijn
bijvoorbeeld : E X E

ik hoop dat je hier iets aan hebt!!!!!!!!

xx romy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:26

annegti schreef:
Bedoel je misschien een volte halve baan? Da's nl. bij a of c afwenden, stukje rechtuit over de middellijn, dan een volte van 10 meter en weer verder rechtuit over de a-c lijn. (uitgaande van een bak van 20-40, even de hoefslag aantikken)


Of de halve volte halve baan? Dat is namelijk gewoon een halve volte 10 meter. Zoals annegti beschrijft, maar dan op de plek waar je de hoefslag aan zou tikken (stel dat je hem op X rijdt, is dit de E of de B) de hoefslag volgen, in plaats van de volte afmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:27

Romytjuuh schreef:
bij ons noem je een halve volte als je van de lange zijde een rondje maakt tot de middelijn
bijvoorbeeld : E X E


Dit is geen halve volte. Dit is een volte halve baan, oftewel een volte 10 meter.