tong n tikkeltje eruit en af en toe een tik met ..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

tong n tikkeltje eruit en af en toe een tik met ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 17:43

Het paard loopt met heel veel takt eb schwung, ze neeemt alles goed aan en leert heel gemakkelijk. op wedstrijd wint ze heel veel en loopt ze voor het oog fijn en ontspannen. TOCH gooit ze af en toe de tong er iets uit. Het is echt maar een klein beetje maar ze doet het wel, ze begint ook een soort 'tik'te krijgen, dat ze heel snel, kort een x met haar hoofd schud. Je moet niet denken aan echt heel goed zichtbaar schudden maar zonet een knikje. Dit gaat ze steeds meer doen. Hoewel de beweging er niet onder lijd, de aanleuning wel. Ze loopt ook heel gemakkelijk te rond. Wat doe je daaraan dan alleen voorwaarts aan blijven vullen met been??

You hear what you wanna hear, just say what you wanna say...


muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 19:00

Even reactie op Q, ze heeft juist geen vaste aanleuning, ze is eerder te los. Het paardje van dat meisje loopt juist heel gemakkelijk en met heel veel souplesse. Ze staakt nooit, het is een 4jarige die heel mooi gelijnd is en we beginnen de les altijd met mooi rond laag over de rug met een lekker voorwaarts tempo en vanuit daar gaan we langzaam terug en gecontroleerd opgericht en naar het achterbeen. Ze rijd nu L en daar fiets ze doorheen alleen snappen we die tong niet. De dierenarts heeft haar gebit nagelopen en daar is niets aan te zien of voelen. Het is echt vreemd maar we vinden de oorzaak niet...

You hear what you wanna hear, just say what you wanna say...

muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 17:51

Maar het paard loopt super alleen heeft het die tik heel af en toe. Ze heeft het tong ook NIET over het bit alleen het puntje van de tong er heel af en toe uit. Ik vind het fijn dat ik reactie krijg, maar dit zijn dingen die ik eigenlijk al vermeld heb bij mijn eerste vraag.... Je kan haar bovenin en heel rond en laag rijden, maar met dat laatste is het wat moeilijk om het neusje eruit te houden. Het is dus zeker geen probleem door een trekkende hand. Samen met nog derde persoon begeleiden wij dit meisje met dit paard. We zijn dus met 2man die haar instrueren en we komen beide niet aan de oplossing. Die tik moet je denken aan 1x in de 10 min

You hear what you wanna hear, just say what you wanna say...

muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 17:40

Bedankt we gaan even een andere bitje proberen. Nee het is verschillend, dat van die tong. Ze is eigenlijk vrij goed aan tweee teugels en heeft niet echt een duidelijke holle of bolle, moeilijke of makkelijke kant zeg maar. Maar ik hou jullie op de hoogte. Ze heeft nu een watertrens van koper die vrij dik is, zou dat misschien te dik zijn?

You hear what you wanna hear, just say what you wanna say...


muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 23:25

Sjonniej schreef:
Mijn pony doet dit ook. Net de tong tussen de tanden in, je ziet hem net.
David doet dit als hij echt aan het werk moet. Dan heeft hij nog wel eens de neiging om het bit beet te pakken.
Hiervoor gebruikt hij zijn tong, om het bit vast te klemmen. Dan voelt hij er nauwelijks iets van als je een ophouding maakt.
Maar hij houd niet altijd het bit beet, maar wel heel vaak zijn tong naar buiten. Als je hem naar binnen duwt, blijft hij er wel weer een tijd inzitten.

Zij pakt het niet beet, gelukkig! Bloos De rest gaat zo gemakkelijk dat het natuurlijk best een teken van potest kan zijn. Nu vertelde me gister iemand dat het misschien ook verveling zou kunnen zijn. Omdat het paardje alles zo gemakkelijk afgaat dat we misschien wat meer verandering moeten inbrengen. Dus dat kunnen we ook weer proberen, zucht zat er maar een gebruuiksaanwijzing bij Haha!

You hear what you wanna hear, just say what you wanna say...

muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 17:08

nou, dan zou ik ze mooi in een hele dikke map stoppen, voor het slapen gaan 1 gebruiksaanwijzing lezen en dan zou ik naar een jaar toch 365paarden kunnen begrijpen, niet slecht!!! hi hi

You hear what you wanna hear, just say what you wanna say...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers