veel te veel op voorhand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

veel te veel op voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 21:26

ik heb (same met 2 andere meisjes) 2 shetjes en daar rijden we ook op (we zijn niet zo groot) maar 1 daarvan (billie) luistert echt goed naar de hulpen en aan de teugel en stelling en verdeelt zijn gewicht gewoon goed en zo maar die andere (willy) loopt veel te veel op haar voorhand en daardoor kan ze ook moeilijk stelling geven en afbuigen ..... wat moet ik doen......
hebbe jullie een idee???
please andwoordt! Ach gut want ik weet het niet meer.....
ze luistert ook minder goed naar de hulpen als billie en vind alles moeilijker maar ze is wel een schatje hoor maarjah.......
eefje

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:17

Eerst goed op de hulpen maken, dan is het probleem waarschijnlijk al veel minder. Daarbij los van voren en van achteren naar voren tegen het bit aan rijden.

Grondwerk is natuurlijk ook niet mis.

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 23:05

jah oke maar hoe kan je haar dan beter op de hulpen laten worden?? veel overgangen enzo dat doen we ook maar toch het help niet echt
natuurlijk weet ik ook wel dat dat veel tijd kost maar ze is zo tegen het bit en stuurt moeilijk..... en met je zit luistert ze wel maarjah als ze niet naar de teugels luistert wordt het wel heel moeilijk haar aan de teugel te krijgen en ze heeft een harde nek om te buigen en stekken enzo (snap je wat ik bedoel) maar ze probeert het wel ds al vast een begin
eva
bedankt iniedergeval

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:40

er zijn daar al veel topic op geweest. Gebruik de zoekmachine is

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 06:24

Het onbestuurbaar zijn en het vast houden in de hals en slecht op de hulpen zijn allemaal tekenen van op de voorhand lopen.

Het kan al heel veel helpen het zadel meer naar achteren te leggen. Veel zadels worden te veel in de nek gelegt. Dan verder teugels losjes en met been naar voren rijden.
Neem een zweepje in je hand en vraag eerst gewoon been. Geen reactie nog is een keer wat harder been en de volgende keer geef je je been met een grote zwaai van opzij een tik. Direct als ze dan gaat belonen en laat haar maar rennen as het maar gecontroleerd is. Zo doe je dit vaker en ook met het terug komen. NIet blijven vast houden maar korte ophoudingen maken.

Let daarbij zelf dat je ontspannen rechtop zit. Waarschijnlijk zit je ook iets naar voren met je bovenlichaam.

cream_1986
Berichten: 706
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:05

Dit gevoel had ik ook met mijn verzorgpaard. Toen heb ik les genomen en ben ik erachter gekomen dat het ALLES te doen had met MIJN EIGEN houding! Het klinkt misschien heel gek, maar als jij stelling aanneemt door meer op je binnenste zitbeenknobbel te nemen, zal die shet dat ook doen.
Want ookal zitten wij er op, ze proberen ons lichaam te voelen en te lezen. En zit je goed recht op je pony, zal hij zaggen van "Wat fijn!" door aan te teugel te gaan.
Ik krijg dus Centered Riding les. Sommige mensen vinden het maar gehokuspocus, maar het werkt écht! Er is eigenlijk geen een paard wat níet snapt wat hij moet doen als jij, de berijder, goed zit op zijn rug.
Wil je hier meer over weten, kan je me natuurlijk een pbtje sturen of ga eens zoeken op internet! Er staat echt heeeeel veel op!

Succes! Haha!