Ik kan niet rijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chrisco

Berichten: 228
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:36

met het afreageren op je paard is niet raar want ik heb het ook wel is als je heel boos bent. het is wel erg maar je kan er niks aan doen. en je met je moeder moet je anders een keer praten vraag anders of je een keer per maand les mag! maar van wie krijg je les dan?
en waarom is diegene niet goed? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:39

Kun je daar niks aan doen?
je kunt het echt wel leren om je in te houden hoor.
Als je boos bent, stappen met de lange teugel, ga ondertussen een liedje zingen Lachen
Ben je weer rustig en ontspannen pas verder rijden, lukt je dat niet, afstappen.
Weet je al dat je die dag geen goede zin hebt, alleen bij poetsen houden Lachen

wel zo eerlijk voor je paardje hè Lachen
Die snapt het echt niet als ze giga op haar donder krijgt voor een klein foutje

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:40

Veel mensen hebben dat aan zich 9 van de 10 loopt tegen de lamp. Iets lukt niet -> worden boos -> gaat nog slechter. Als ze dit eenmaal inzien is het vaak al snel opgelost Knipoog

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:42

gijsenkim schreef:
Eens in de twee weken les van een goede instructeur, kom je verder mee dan dagelijks van een slechte Haha! Haha!


idd, ik krijg ook eens in de 2 weken goed les. Daar leer ik dan zoveel, dat ik daar de komende 2 weken weer mee aan de slag kan

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:31

Ik keek net even in je profiel, maar ik vind dat het echt wel meevalt, ook je tenen Knipoog Gewoon doorzetten!!!

Dydy

Berichten: 4380
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 20:15

Lalalalalalala Lachen.. Net les.. nu super blij .. Tong uitsteken Knipoog neej gaat niet over me moeder nu hoor Tong uitsteken..

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:27

Ging het goed?? Zo te lezen wel Lachen

Dydy

Berichten: 4380
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 20:37

jaaaaaah Haha!:D:Der was harde wind en er stonden ook van die verpakte hooibalen te klapperen maar ze deed helemaal niks.. Lachen.. ik ben zeer tevereden over me les. . Lachen.. ze galloppeerde zelfs rustig Haha!:D:D:D

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:40

Je kan ook een hoop leren door veel te lezen, hier op bokt bijvoorbeeld. over alle rijtechnische problemen is wel een topic te vinden, en anders start je er toch een. Met de goede theorie kom je ook een eind verder.

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:47

Leuk dat het zo goed ging hoor!!! Lachen

Dydy

Berichten: 4380
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 20:51

Jah he ? Haha!.. heb nu al zin om morgen weer te rijden Haha!

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 09:26

Je werkt op zaterdag??? Neem er op de woensdag een krantenwijk van huis-aan-huisbladen bij!!! Daar kon ik ook de extra concourslessen en het hele concoursgeld aan startkaart, kleding, startgeld enz. van betalen. En dan hield ik nog over ook! Het verdient geen wereldbedrag, maar al het geld is toch welkom??? En de rest van je geld oppotten, gewoon niks uitgeven (doe ik al jaren!!!)!!!!!
Dan groeit je bankrekening vanzelf en kun je over een tijdje misschien wel een paard kopen!!! (daar hoop ik ook nog eens op...)

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:39

Een paard? en dan nog alle verzorgingsmaterialen, stalling, hoefsmid en evt. veearts, verzekering, lessen en wedstrijden?
Mag je flink wat krantjes bezorgen!

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:10

Locanda schreef:
Een paard? en dan nog alle verzorgingsmaterialen, stalling, hoefsmid en evt. veearts, verzekering, lessen en wedstrijden?
Mag je flink wat krantjes bezorgen!


haha idd, er komt meer bij kijken als je denk. Maar toch succes met sparen OK dan! waar een wil is, is een weg..

manzano

Berichten: 23950
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:15

Uhm...je frustraties kan ik goed begrijpen....heb ik zelf ook last van. Maar ik denk niet dat je alles zomaar van je ouders kan verwachten. Ik vind persoonlijk dat je al heel blij mag zijn dat je lessen krijgt en ook nog eens een pony hebt (neem aan dat zij die ook betalen). Dat is veel meer dan de meesten zullen hebben. Misschien moet je eens met je instructeur gaan praten ofzo. Sommigen hebben geen idee dat jij graat wat anders wilt!!
Ik zou ook heel graag veel meer en verder willen gaan, maar ik ben gewoon heel dankbaar dat mijn ouders een les per week op een "manegepaard" willen en kunnen betalen. Ik wil veel meer, maar realiseer me gewoon dat dat voor mij (op dit momen) niet weggelegd is. Je kan niet alles hebben, dus wees blij met wat je WEL hebt.

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:41

Dat vind ik heel goed gezegd Manzano!! IK wil ook van alles, maar dat kan gewoon allemaal niet!

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:23

Ik geloof niet dat ze alles wil, ze heeft alleen maar door dat het zo niet goed gaat met haar en haar rijpaardje.
En dan ben je al een eind verder als degenen die maar gewoon doorgaan en dingen met hun paarden doen die niet zo plezierig zijn voor ze.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 08:24

Als het echt bagger gaat dan heb ik ook echt een flutgevoel na het rijden. Dan denk ik ook; waar doe ik het voor Boos!
Maar als het juist heel goed gaat dan stap wel weer heel happy van mijn paard af en dan heb ik alweer zin in de volgende keer.

Neem de adviezen van de anderen ter harte en spaar voor goeie lessen.

Dydy

Berichten: 4380
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 17:58

santerra schreef:
Ik geloof niet dat ze alles wil, ze heeft alleen maar door dat het zo niet goed gaat met haar en haar rijpaardje.
En dan ben je al een eind verder als degenen die maar gewoon doorgaan en dingen met hun paarden doen die niet zo plezierig zijn voor ze.



Dat is waar ik wil niet alles hebben

manzano

Berichten: 23950
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:09

Zo komt het wel over......
Ga anders gewoon eens met je instructeur praten. Wat doe hij bijv. fout?? Zegt hij/zij er nooit wat van (je houding bijv.), dan kan je vragen of daar meer op gelet kan worden etc.
Ik weet niet hoeveel uur je in de week werkt... maar als je dat allemaal spaart dan kan je er volgens mij best een les van betalen, zeker eens in de 2 weken.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:32

gijsenkim schreef:
Lief, heb ik ook dagelijks Haha! Haha! Haha!. ik krijg gelukkig wel goed les en ik wordt super begeleid. Maar iedere keer dat ik aan het rijden ben dan realiseer ik me dat ik nog zoooooveeel moet leren. Dat is ook gelijk het mooie aan de paardensport, je kan altijd beter.... het kan altijd mooier.

Eens in de twee weken les van een goede instructeur, kom je verder mee dan dagelijks van een slechte Haha! Haha!

Het inzien dat je zelf tekort komt rijtechnisch, is de beste start naar beter rijden Haha! Haha! Haha! Succes


ik vind jou eigelijk altijd heel slim overkomen, als ik je berichten zo lees. ik ging er eigelijk van uit dat je al heel goed rijd, voor zover je dat beeld van sommige mensen hebt. ik heb iig wel dat ik vind dat je goed advies geeft *LOL*

ikzelf heb dat niet zo vaak. alleen als het voor mijn gevoel niet lekker gaat heb ik zoiets van: ik bak er niks van. ik kijk dan altijd maar terug naar de tijd dat ik bij de ponyclub als onervaren kristeltje met een jong ambertje kwam. in die tijd zijn we echt vooruit gegaan en dan voel ik me toch een beetje handig Haha!

beautyfan

Berichten: 301
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: Vinkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:49

Hey, ik heb de foto's in je profiel gezien en ik vin dat je er goed opzit hoor. En dat van die tenen valt hartstikke mee. Het is gewoon een kwestie van tijd en oefenen. Het lukt je wel en zo te zien gaat het allemaal wel goed komen. Enne als je in jezelf gelooft gaat het allemaal stukken beter Haha! xxx

Dydy

Berichten: 4380
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 21:36

Thnx Lachen

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:20

beautyfan schreef:
Hey, ik heb de foto's in je profiel gezien en ik vin dat je er goed opzit hoor. En dat van die tenen valt hartstikke mee. Het is gewoon een kwestie van tijd en oefenen. Het lukt je wel en zo te zien gaat het allemaal wel goed komen. Enne als je in jezelf gelooft gaat het allemaal stukken beter Haha! xxx


hier ben ik het helemaal mee eens

en weetje wat ook onwijs helpt veel boeken over paarden lezen en heel veel naar wedstrijden op de tv kijken..op woensdag avond is er altijd paarden sport op de tv bij studio sport dacht ik

dat helpt echt onwijs je leert er zoveel van

Dydy

Berichten: 4380
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 19:54

hetismij schreef:
hier ben ik het helemaal mee eens

en weetje wat ook onwijs helpt veel boeken over paarden lezen en heel veel naar wedstrijden op de tv kijken..op woensdag avond is er altijd paarden sport op de tv bij studio sport dacht ik

dat helpt echt onwijs je leert er zoveel van


Thnx dan weet ik dat ook Haha!