Iemand al eens geprobeerd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Iemand al eens geprobeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 19:52

Hallo bokkers,

Als ik aan het rijden ben dan ben ik vaak zo met me paard bezig dat me eigen houding niet om aan te zien is Schijnheilig Ik probeer er wel steeds meer op te letten. Ik wil nu is een keer proberen of het werkt als ik van te voren tape op me rug doe zodat ik telkens aan me houding herinnert wordt. Heeft een van jullie dit al eens geprobeerd?

Groetjes sjaslique

summerfeel

Berichten: 1290
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:56

hehe, wel slim idee, mag ik dan een beetje van ja tape lenen?? want ik heb er ook nogal last van Knipoog

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:57

Ik zou je rug wel goed scheren dan... Lips are sealed

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:57

Als jij er zelf al vaak aan je houding denkt, helpt dat denk ik al goed genoeg. Je zou dat tape wel een keer kunnen proberen. Een vriendin van me had ook een verkeerde houding, maar dan gewoon dus niet op een paard, zei heeft toen ook een tijdje met tape rondgelopen. Maar ze vond het vooral irritant. Dus gewoon uitproberen, als het niets is haal je het er weer af.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:58

dat is wel een slim idee.
nog nooit geprobeerd Lachen
ben benieuwd of een andere bokker dit wel eens gedaan heeft en dit helpt

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:24

Hoe wil je tapen dan?
Rondje om je nek en dan achter aan het zadel? Verward Haha!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:30

Billy schreef:
Hoe wil je tapen dan?
Rondje om je nek en dan achter aan het zadel? Verward Haha!


Nee een aantal keer dwars over de rug en dan een paar keer verticaal Knipoog
Moet je eens proberen om voorover te zitten... Ben je gelijk voor de rest van het seizoen geharst... Clown

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:43

Je moet denk ik niet teveel doen. Een keer verticaal over je ruggengraat helpt denk ik al. Of alleen beetje extra horizontaal zodat het goed blijft zitten.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:50

denk niet dat tape veel zin heeft, het is inderdaad heel erg moeilijk, word ook altijd veel aan gesleuteld als ik privé les heb!! dus neem vaak en regelmatig les..! EN dat je er niet netjes bijzit heeft echt et motivatie te maken, je richt je aandacht alleen op het paard, je kijkt zeker naar beneden? zou het wel graag willen weten, als je je wat minder op je paard focust en was meer op je uitstraling en houding, is ook minder storend voor je paard. Als je zo gefocust bent op de houding van het paard en zijn lijf, stoor je hem in zijn bewegingen en geeft dus ook je gewichtshulpen verkeerd. Ga eens een uurtje lang met lange teugels rijden en alleen op je zit [dus zonder teugels sturen] rijden. Ga alleen werken aan je zit of kaat iemand longeren die je corrigeerd terwijl jij op je paard zit, dan hoef je niet op je paard te letten, en kan je werken een je zit.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:07

Iris82 schreef:
Nee een aantal keer dwars over de rug en dan een paar keer verticaal Knipoog
Moet je eens proberen om voorover te zitten... Ben je gelijk voor de rest van het seizoen geharst... Clown

*LOL* Dan hoop ik maar dat het paard niet gaat bokken. *LOL*

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:52

eveline_B schreef:
:)) Dan hoop ik maar dat het paard niet gaat bokken. *LOL*


Je kunt natuurlijk ook een knoop in je zakdoek doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:19

Ben ik TE bijdehand als ik zeg dat je natuurlijk ook een instructeur in de arm kunt nemen die je een goede rijhouding als basis meegeeft?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:25

Sonja schreef:
Ben ik TE bijdehand als ik zeg dat je natuurlijk ook een instructeur in de arm kunt nemen die je een goede rijhouding als basis meegeeft?


Dat slaat echt alles...
Denk dat ik even een modje ga tippen... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:31

Waarom? Dat is een basisvoorwaarde waar elke ruiter aan hoort te voldoen. Anders kun je immers niet van het paard verwachten dat die netjes loopt. IMO hoort een instructeur dus eerst te zorgen dat de ruiter zelf z'n zaakjes (lees houding) goed op orde heeft, om voor het paard de juiste voorwaarde te scheppen om z'n werkje goed te kunnen doen.

Dan kun jij een modje gaan tippen wat je wilt, maar zo werkt 't nou eenmaal....

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:37

Sonja....
Ik maak een grapje... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:39

Een smiley is niet grappig. .
Maar dat is wel dusdanig offtopic dat we 't er maar bij moeten laten denk ik.

Ik sluit me gewoon maar weer aan bij RK denk ik Haha!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:39

Dacht dat die clowntjes-smiley dat toch wel aan gaf... Bloos!
Sorry als het verkeerd overkwam, zo was het dus niet bedoelt...

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:45

Ja, een instructeur is natuurlijk altijd handig (!!!) maar extra tape zodat je er iedere seconde aan denkt, lijkt me ook een slimme oplossing!!!
Ik zat eerst ook met een ingeknikte heup, maar dat is vanzelf goedgekomen.
Weet je hoe???: ik zat dus ook altijd scheef op de fiets, en ben er goed op gaan letten of ik wel recht zat op mijn fiets!!! Let daar dus ook eens op, bij mij heeft dat ook supergoed geholpen!!!!! En dus ook als je op je stoel zit, eigenlijk in alles wat je doet (dat doe ik tenminste wel): ik heb een krantenwijk en de ene straat heb ik op mijn linkerarm en de andere op mijn rechterarm (de kranten, welteverstaan!!!) Ik oefen zelfs om met links te schrijven, om de motoriek te verbeteren!!!
Dus let gewoon op jezelf in het dagelijks leven, daar kun je imo alleen maar profijt van hebben op het paard.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:59

Ja, dit heb ik eens geprobeerd toen ik een tijdje nijgde om wat naar voren te zitten. Maar ik merkte er helemaal niks van. Tot het eraf getrokken werd Scheve mond

sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 13:52

Hallo Bokkers,

Ik heb helaas niet de mogelijkheid om zo vaak te gaan lessen want ja ben maar een manegeruiter.Wil wel binnekort een keer een privéles nemen Knipoog Nu ook niet gaan denken dat ik altijd geld zoek want ik probeer er echt zo veel mogelijk aan te denken. Als ik dan rijdt dan geeft mijn instructrice heus wel tips aan mij maar ongeacht dat ik net weer goed ben gaan zitten zak ik dan toch weer een klein stukje in. En nu niet gaan denken dat ik heel mijn rug vol tape hoor Clown Denk dat een stukje tape verticaal al moet volstaan en het is ook alleen maar om uit te proberen. Ik rijdt nu iedere week een kwartiertje zonder beugels om aan mij houding te werken.
En mijn houding is nu ook weer niet zo belabberd maar het is gewoon zodat ik er heel de tijd aan denk.
Als ik er zaterdag aan denk zal ik wel eens foto's plaatsen van mijn rijhouding.

Groetjes sjaslique

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:56

als 't paard braaf is, even een zweep tussen je ellebogen plaatsen, achter je rug langs zegmaar. dat je even rechtop gekrikt wordt.
even naar je spiegelbeeld kijken helpt ook nog weleens, in spiegel of raam.

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:41

Ik zou zeggen: gewoon bij iedere letter in de bak (of steeds bij A ofzo) die je passeert even denken: oja mijn houding.
Op welke manier zit je verkeerd: zit je voorover / achterover of zit te ingeknikt met 1 heup??? Of op een andere manier scheef?

BiancaS

Berichten: 65
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:11

Locanda schreef:
als 't paard braaf is, even een zweep tussen je ellebogen plaatsen, achter je rug langs zegmaar. dat je even rechtop gekrikt wordt.
even naar je spiegelbeeld kijken helpt ook nog weleens, in spiegel of raam.


Wou ik net zeggen Haha! Schijnheilig OK dan!
Dat is een supergoede manier, je gaat kaars recht zitten Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:41

Als je voorover gaat zitten en je schouders naar voren laat zakken wil een stukje (schilders) tape op de schouderbladen nog weleens helpen. En van die afplaktape wil er ook vrij makkelijk af onder de douche.

Tuurlijk is een goede instructeur belangrijk maar die is er nu eenmaal niet altijd. Als zo'n hulpmiddeltje werkt, waarom zou je het dan niet doen. Het lijkt me vrij onschuldig.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:28

een tijd geleden is er een topic geweest voor tips om rechtop te blijven zitten. Waren er ook mensen die die tape gingen proberen.
Ik ga even zoeken of ik het topic terugvind