Rijden met pessoa???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 22:55

Is er ook niet een andere teugel, waar je mee rijdt, die pessoateugel heet? (of ben ik nu ook in de war met het bit? Wat wel kan trouwens, is met een bandage achter de kont langs rijden. Die maak je vast aan het zadel. Bij sommige paarden geeft het net dat beetje extra dat nodig is om ze de kont er echt onder te laten zetten.


Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 22:40

Mytens"]
[quote="Kendra schreef:
Is er ook niet een andere teugel, waar je mee rijdt, die pessoateugel heet? (of ben ik nu ook in de war met het bit? Wat wel kan trouwens, is met een bandage achter de kont langs rijden. Die maak je vast aan het zadel. Bij sommige paarden geeft het net dat beetje extra dat nodig is om ze de kont er echt onder te laten zetten.


of het geeft net dat beetje extra op in verzet te komen en achterover te klappen. NIET mee rijden hoor !!!! daar zijn ze niet voor.
[/quote]

Ik heb het zelf ook nooit gedaan, maar onze fysio (echt iemand die ik vertrouw) heeft het aangeraden aan een vriendin van mij. Ik denk ook dat je het eerst voorzichtig moet proberen en ook van tevoren bedenken of je het type paard hebt dat er tegen kan. Zij longeert ook met een pessoa, dus dan zijn ze er wel aan gewend dat er iets achter hun komt langs zit. Wat volgens mij veel belangrijker is, is dat je het moet gebruiken als laatste klein extra hulpmiddeltje en niet moet denken dat je dan (bij wijze van spreken) niet meer hoeft te rijden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers