aan de teugel>leuk/fijn voor paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jacobientjuh
Berichten: 39
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: in the middle of no where

aan de teugel>leuk/fijn voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 18:41

Wat ik me soms wel eens af vraag is of het voor paarden wel een fijne én natuurlijke houding is om aan de teugel te lopen!Het is géén natuurlijke houding van paarden om met hun hoofd zo te lopen en wij als mensjes willen dat het paard mooi aan de teugel loopt, maar is dat wel zo fijn en leuk voor het paard (die houding?)Stel jij zit steeds met je "hoofd in de krul!!!" Verward

het gaat me er dus niet om of jij ontspanning geeft met de teugels als je paard aan de teugel loopt maar het gaat me er dus om of het paard dat een fijne houding zou vinden!wij als mensjes kunnen ze wel leren dat wanneer ze aan de teugel lopen dat dat dan ontspanning in de hand betekent, maar het blijft de vraag of het paard dat nu doet omdat hij dat nou zo fijn vind lopen of omdat hij anders weer die hand van de ruiter gaat voelen!

groetjesss Knipoog

groetjes mij



Jacobientjuh
Berichten: 39
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: in the middle of no where

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 13:47

okeej! ik zie het zelf soms ook wel eens als de paarden aan het showen zijn, maar ik wilde ff een discussie erover wat men er hier van denkt... Lachen
maar zeg nou zelf> de paarden lopen niet vaak uitzichzelf los in de wei in "de krul".
Citaat:
Ben nu paardje aan het inrijden, met hele losse teugel. Zodra hij ontspannen loopt komt hij vanzelf naar beneden. Dat heeft te maken met juist ruggebruik, als paard zijn rug ontspant loopt hij vanzelf voren ook lager (lees achterhand gaat werken waardoor voorhand vrijkomt) ingesteld.



goeie reactie!mooi uitgelegd OK dan! OK dan!

groetjes mij

Jacobientjuh
Berichten: 39
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: in the middle of no where

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 08:25

ik ook!:D zit goed in elkaar!

groetjes mij


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 bezoekers