Kur op muziek maken, wie heeft tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Kur op muziek maken, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 19:28

Binnenkort wilde ik een kur op muziek gaan maken. Ik ga dit winterseizoen Z2 starten en daar blijf ik nog wel een tijd in, dus een kur is wel de moeite waard en lijkt me erg leuk om te rijden! Lachen Nu ben ik al een tijdje op zoek naar goede muziek, maar ik weet eigenlijk niks geschikts. Ook de choreografie geeft hoofdbrekens. Weet iemand nog een leuke (originele) lijn, en fijne kurmuziek? Mijn paard moet het met name hebben van zijn lichtvoetige lopen, zijn uitgestrekte gangen en de changementen, hoe toon je die het beste ( en hoe moffel je de wat mindere gedragenheid weg..)? Alle tips en aanwijzingen en afraders zijn welkom, want heb hier totaal geen ervaringen mee!

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 19:28

hmm volgens mij had dit beter bij wedstrijden gepast..

sanel
Berichten: 66
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: neede/ haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:38

hallo venetia , ik heb zelf voor de muziek van de man from the snowy river gekozen en sommige stukjes zijn van billy joel , het is heel moeilijk om dingen weg te moffelen in een kur , iemand met veel ervaring kan je zo een paar keer helpen van af de kant!!! ik weet niet waar wijchen ligt haha heel veel suc6!!!

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:42

Je zou eens contact op kunnen nemen met anoukie van bokt. zij heeft hier geloof ik klein bedrijfje mee samen met haar vriend. Misschien kan zij je wat advies geven..

Groetjes joyce

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 19:46

Wijchen ligt bij Nijmegen Lachen
Bedankt voor de reacties!
(nog meer reacties zijn natuurlijk wel welkom! Lachen )

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:56

De oefeningen waar je paard moeite mee heeft van de jury af rijden..
en juist de sterke kanten naar de jury toe rijden.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:04

Hoi hoi! Dus nu eindelijk een kur in elkaar flansen? Knipoog Héél veel succes ermee! Ik wil je altijd helpen, dat weet je, maar ik heb er net zo veel ervaring mee als jij dus weet ook niet goed waar ik moet beginnen. Ik vind de muziek van de film Troy eigenlijk ook heel mooi. Misschien kan je die mixen voor de verschillende gangen (stap, draf, galop). Ik heb die muziek wel, mocht je eens willen luisteren Lachen Over die lijnen in je proef; wees origineel zal ik zeggen Haha! Ik ga hier en daar wel even rondneuzen en misschien vind ik nog wat bruikbaars voor je!

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:43

Zet eerst een voor jou lekker te rijden proef in elkaar, met alle verplichte onderdelen.
Mooi is logische lijnen rijden, oefening links dan ook rechts.
Loopt je proef lekker en is het de juiste tijd, neem je hem op op video en bekijk je hem kritisch.
Hier kun je je muziek dan op (laten) maken.
Succes!

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:33

Ja precies, begin eerst met de proef te maken!!
Probeer dat niet te moeilijk te maken voor jezelf en voor het paard, maar ook niet zo dat het lijkt op een normaal proefje, dus zorg voor vernieuwende lijnen! maar niet te ingewikkeld.
Die proef neem je op op video en kan je dan bekijken en eventueel aanpassen. Op die video kan je ook goed zien hoe je paard loopt en wat voor muziek daarbij past...(filmmuziek, popmuziek, klassieke muziek..)
bedenk ook wat je zelf mooi vindt en zet anders gewoon eens die muziek op als je aan het rijden bent en kijk of je het dan vindt passen...
lekker experimenteren!
heb je een goede proef en leuke muziek, zoek dan iemand die het voor je kan gaan mixen....suc6! OK dan!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:57

Zet een radio in de bak met trainen. Probeer dan tijdens je oefeningen je paard in het ritme van de muziek te laten lopen, ook op andere nummers dan je kur.

Chupa_Chup
Berichten: 26
Geregistreerd: 02-09-08

Re: Kur op muziek maken, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 16:47

Ik zou eerst muziek uit kiezen die je wil gebruiken.
Je proef in drie stukken verdelen zeg maar eerst draf stap galop (meerdere stukken kan ook natuurlijk maar 3 is simpelste om mee te bginnen om het even uit te proberen)
Dan zet je die muziek van in totaal tusse de 4,30 en 5.00 op een mp3 of ipod wat dan ook maar en ga je rijde.
Probeer wel je lijnen wat te onthouden als je ze aan het rijden bent Knipoog
Daarna ga je weer achter de pc zitten en ga je tijden aanpassen stap zoveel seconden korter en dat weer langer of tempo van muziek nog veranderen.

Veel succes ik moet ook een maken voor indoor kampioenschappe:D erg veel sin in om te doen:D

Daniellejody
Berichten: 1213
Geregistreerd: 04-11-08

Re: Kur op muziek maken, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:00

kijk anders een op youtube naar filmpjes daar steek je ook veel van op !