Mond open?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Mond open?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 15:48

Naar aanleiding van mijn protocol van gisteren, waar als opmerking bij stond:

Advies, sperriempje aan hoofdstel, paard heeft mond vaak open.

Ik rijd dus afwisselend met en zonder sperriempje, laatste tijd vaker zonder, omdat Mikado dan meer ontspant, hij heeft het niet zo op dat ding geloof ik...

Maar nu doet hij zijn mond dus open. Of, dat lijkt zo, omdat hij vreselijk enthousiast op het bit kauwt. Ik rij niet met abnormaal veel druk op de teugels, kan ik niet eens, omdat ik daardoor mijn schouders vast ga zetten. Maar nu ik hem zonder sperriempje rijd, is het naar mijn idee veel minder.

Wat kan ik hier aan doen? Het is namelijk ook geen mooi gezicht, dat weet ik ook. Maar wat eraan te doen?


RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 16:11

Klopt, met sperriem wil hij nog wel eens z'n tong naar buiten doen, maar ik heb de sper, of gewonen neusriem, eigenlijk nooit strak.

Engelse kan ik eens een keer proberen Lachen

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 22:29

runningkawa schreef:
ten eerste vind ik het een super domme jury, was die heel erg blond of zo Blond


LOL *LOL* Ze was idd wel een beetje blond moet ik toegeven!

Mexicaanse neusriem begin ik niet aan, snap ook niet waar dat op slaat Verward

Neusriem strakker ook niet, dan gaat hij alleen maar meer spannen en stressen, schiet ook niet op lijkt mij zo.

Ik rijd nu met een dubbelgebroken bit, volgens mij niet te smal, maar kan natuurlijk altijd even een iets groter maatje proberen voor een tijdje Lachen Tanden en kiezen zijn een tijdje terug gecontroleerd, toen zijn er wat haakjes weggevijld...

Maar zou het ook kunnen komen doordat hij een tijdje terug door iemand anders (Ik was op stage en toen heeft iemand anders hem voor mij gereden) met veel druk etc is gereden. Zij heeft toen telkens de neusriem flink aangesnoerd en hem met veel druk op de teugels gereden, iets wat ik absoluut niet kan.
Ik heb na de tijd ook van stalgenoten gehoord dat ze hem eigenlijk een beetje boven zijn kunnen heeft gereden, redelijk hoog ingesteld, terwijl we gister pas onze eerste officiele B-proef hebben gereden *LOL* Sinds die tijd is hij er eigenlijk mee begonnen... Hij wil zich ook graag opkrullen, terwijl ik hem graag wat langer in de hals wil hebben en meer over zijn rug. Dit is nu gelukkig al een stuk verbeterd, maar toen ik er na mijn stage weer mee begon, kreeg ik het gewoon niet voor elkaar.

Maar zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 08:52

Jury was weg toen ik de coupon kreeg Knipoog
Na de proef ben ik wel naar de jury geweest, maar toen as het van "geen commentaar verder, staat wel op de coupon"


RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 13:00

Misschien handig om alles te lezen? >;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers