Omhoog gooien hoofd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Omhoog gooien hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-02 19:43

Ik heb hieronder verteld over Treffer, maar ik heb nog een vraagje:
af en toe ging hij met zijn hoofd even omhoog, maar daarna deed hij hem gelijk weer naar beneden... Dit deed hij toen hij nog niet aan de teugel ging en ook toen hij al wel aan de teugel ging, heel maf, dan ging hij heel lekker ontspannen en voorwaarts aan de teugel Haha! Haha! Haha! en opeens gooit hij zijn hoofd omhoog, maar vandaaruit ging hij zo weer aan de teugel... Waarom doet hij dat? Ligt het aan mij? Of zou hij een beetje spierpijn hebben ofzo???
Wie heeft een antwoord?

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 19:48

ik denk dat het gewoon een beetje treiteren is, dat doet die van mij namelijk ook, steeds zijn hoofd heen en weer schudden, wat ik doe is dan mijn hand beter sluiten, zodat hij tegen de teugel aan loopt en drijven natuurlijk...als dat niet werkt ga ik lichtrijden en rij hem weer laag en rond, daarna ga ik weer doorzitten...
veel succes met het rijden
liefs rianne

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 20:19

Deed smiles eerst ook.
Als hij het deed moest ik mijn benen er even stevig aanleggen en weer loslaten. Je handen moet e gewoon ontspannen en met rust laten

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 20:39

Het kan wezen dat ie haken op z'n kiezen heeft of wolfdkiesjes, dan krijgen ze ook van dat soort acties! Ik zou de paardentandarts maar even bellen.
Groetjes!

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 21:24

de tinker die ik reed deed dat ook. erg vervelend. mijn vriendin heeft zelfs een keer een gekneusd jukbeen opgelopen doordat dr paard zijn hoofd zo hoog opgooide dat ze een kopstoot kreeg.
ik heb geleerd om hem goed voorwaarts te houden. trekken in de mond kan je toch niet winnen. gewoon been geven, dan houdt hij zijn aandacht bij jou.

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Omhoog gooien hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 13:14

Tja, het is een manegepaard, dus de tandarts bellen kan ik niet doen...
Maar ik zal de volgende keer mijn benen er maar goed aanleggen zoals jullie zeggen! Gelukkig deed hij het niet zo heel erg en ook niet heel vaak, maar wel een aantal keren en ik wilde toch graag weten wat ik eraan kon doen, dus vandaar deze vraag *LOL*

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 23:29

Misschien kun je een slof of een martegaal eraan doen..
Dat heeft bij mij ook geholpen...
Veel suc6.

Groetjes Angeliek