laag rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rakkertje

Berichten: 271
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: ergens in een hutje op de veluwe

laag rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 16:14

ik heb een pony. die haar hooft heel hoog en stijf houd. ze loopt zo zelfs als je de teugels heel lang hebt.

kan ik daar iets aan doen. of is er een hulpteugel die werkt. weet niet welke handig is. er zijn er heel veel.

laat het me weten.

alvast bedankt.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:17

Je kunt het beste vragen aan je instructeur hoe je dit kunt oplossen Lachen.

Ook kun je hier op Bokt veel lezen (kijk bijvoorbeeld maar bovenaan RT, daar staan veel topics genoemd).

Het is voor ons heel moeilijk zo advies te geven, vanaf de computer en met zo weinig informatie Lachen.

rakkertje

Berichten: 271
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: ergens in een hutje op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 16:23

meer info

als je wil rijden met haar trekt ze haar hoofd op en is heel stijf. ze wil dan haar hoofd niet meer naar beneden doen. en als ze wil pakt ze het bit en dan kan je niks meer met haar beginnen. we hebben de teugel lang en kort gehouden maar ze blijft gewoon stug zo doorlopen. en als ze schrikt kan je haar niet terug nemen. alleen een handje voer stopt haar. maar dat vindt ik niet goed.

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:23

heb je er een foto van??

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:25

Het is inderdaad niet goed als ze alleen te stoppen is met een handje voer Scheve mond.

Hoe lang rij je nu met deze pony? Hoe oud is de pony? Wat wordt er in een week mee gedaan? Heb je les met deze pony?

Sorry, het zijn wat veel vragen Lachen.

rakkertje

Berichten: 271
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: ergens in een hutje op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 16:25

nee

heb geen digi. wel jammer.

rakkertje

Berichten: 271
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: ergens in een hutje op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 16:32

ik rij 8 jaar. deze pony is 5 en 2 jaar onder het zadel. ze wordt elke maandag woensdag vrijdag en zaterdag bereden. ik heb gen les met deze pony omdat ik niet met haar de weg op kan. mag ook niet eens van de eigenaar. vindt hij veel te gevaarlijk.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:37

Dat is lastig, dat je geen les kunt nemen Scheve mond.

Misschien kun je iemand zoeken die een keertje wil kijken vanaf de grond, misschien kan die zinnige tips geven als je aan het rijden bent.

Als ze niet wil ontspannen (ook niet met stap lange teugel) kan het ook nog zijn dat het zadel niet helemaal goed past (en dat ze daardoor last van haar rug heeft), of dat ze wellicht last heeft van haar mond.

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:20

Wat Apple zegt kunnen allemaal inderdaad problemen zijn.
Rijtechnisch zal ik het probleem zoeken in niet actief genoeg zijn: te weinig achterbeen gebruik en daardoor geen goed ruggebruik.
Als je zonder bijzet goed voorwaarts longeert, gaat ie dan op een gegeven moment wel naar beneden?

rakkertje

Berichten: 271
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: ergens in een hutje op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 10:22

na een uur stappen doet ze het wel. als je gaat rijden houd ze haar hoofdt weer stijf. heel raar.

rakkertje

Berichten: 271
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: ergens in een hutje op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 10:22

sorrie na een uur stappen aan de longe.

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:58

denk dat je gewoon moet zorgen voor goede instructie en begeleiding!!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:19

heeft ze geen last van de rug, of het gebit? Ligt het zadel wel goed? Ik zou eerst even de eventuele medische oorzaken uitsluiten voor je verder gaat kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:54

Ik zou instructie zoeken die ten eerste kijken of de fout bij jou ligt en de manier waarop ej met hem werkt en vervolgens als dit niet zo is de corrigerend weerstand biedende hand met je wil toepassen. Heb ik erg goede ervaringen mee!! Heb twee verpeste paarden gereden die daarmee binnen een week soepel en ligt in de aanleuning waren en nooit meer problemen mee zijn geweest.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:19

ik zou iemand zoeken die aan huis komt.

je kan ook je paard longeren met touwtjes lang en laag. en door over balkjes te laten draven (onder het longeren) dan worden ze ook wat soepeler. je kan haar nekspieren ook masseren. je hebt een boek dat het je paard in topconditie. zo dat je de spieren voor het rijden wat losmaakt.
soms kan een ander bit ook fijn zijn, hoeft niet gelijk een scherp bit te zijn. misschien vind ze dit bit niet prettig. is haar gebit wel goed? Dat kan nl. ook een oorzaak zijn. maar probeer als je gaat rijden eerst heel leng te stappen en been eraan en voor iets op te vangen. net zo lang toen ze nageeft en dan eens rustig draven, gaat het niet goed weer naar stap. en vooral niet opgeven en niet boos worden.

rakkertje

Berichten: 271
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: ergens in een hutje op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 17:44

ik zal eens kijken . meschien dat er iets mediesch is. wel bedannkt voor al jullie hulp.