ongelijke teugels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:33

janine36"]
tijdens het rijden laat k me rechter teugel hangen en mijn linker teugel hou k strak.. dit is echt heel irritant. k heb dit niet altijd
Heeft iemand tips??
[/quote]
[quote="janine36 schreef:
alleen als k op de linker hand zit..


Linksom is waarschijnlijk de moeilijke kant voor je paard. Hij neemt liever buitenstelling aan (draait hoofd naar buiten) zodat ie z'n lijf niet naar links hoeft te buigen. Hij neemt dus je rechterteugel dan niet meer aan en negeert je linkerbeen.
Voorkom de neiging om z'n hoofd met links weer naar binnen te laten kijken, maar rijdt voltes en doe je best om 'm goed met je binnenbeen (links) aan te drijven. Hij mag zo gerust een stapje wijken naar buiten. Blijf erop letten dat je niet trekt met links en neem de rechter teugel kort genoeg om die in contact met z'n mond te houden. Uiteindelijk zal je 'm zo "met je binnenbeen in je buitenteugel" kunnen drijven.

Je paard moet aan 2 kanten even soepel worden, zodat ie recht wordt en ook je aanleuning aan beide kanten gelijk kan blijven.

Is dus best ingewikkeld, raad je dan ook aan om ook goede privé les te gaan nemen!

Succes!

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers