Aanspringen in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

blieb

Berichten: 89
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 19:49

Wat ik me afvraag is of je misschien onbewust een beetje scheef gaat zitten en daarmee met je zit je paard de hulp geeft om naar binnen te gaan? Verder zou ik het ook ff vanuit stap proberen. Om vanuit die volte te werken naar de hoefslag duurt misschien langer maar het werkt denk ik wel. Heb je ook al geprobeert om je paard te laten wijken in galop? Dit kan je nl. ook nog proberen om naar de hoefslag te rijden.


blieb

Berichten: 89
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 06:41

Zoals ik het nu zie moet je paard haar balans nog vinden, als ze in galop gaat hou haar dan niet te veel in maar laat haar met een beetje tempo (niet te hard) door galoperen. Draai niet te kort en doe dan ook geen kleine voltes, wel grote voltes. Ik zou in de galop geen volte sluiten. Laat haar ook niet te lang door gaan maar maak veel overgangen (beter tien keer kort dan een keer lang). Laat haar bv. een rondje galoperen en ga dan weer terug in draf en spring gelijk weer aan in galop. Na een tijdje kan je haar voorzichtig iets terug rijden. Als ze verder goed voorwaarts is zou ik geen spoortje om doen. Laat haar desnoods een paar keer vanuit een gestrekte draf aanspringen (niet te vaak anders doet ze straks niks anders meer) op een hele grote volte. Beloon haar heel goed als ze aanspringt door bv. haar hals iets te laten strekken.
Ik ben benieuwd of het lukt.
Groetjes Blieb

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 3 bezoekers