Stelling:

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 17:06

Aan de teugel en nageeflijk zijn, zijn voor mij ongeveer hetzelfde.
"In de krul" is dan weer heel iets anders, dat duidt alleen op een houding die met de hand afgedwongen is.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:58

Sonja, je hebt wel aanleuning zolang je je paard via het leer in je hand kunt 'bereiken'. Aanleuning hoeft niet zwaar te zijn, ook op een los teugeltje kan een paard aangeleund zijn = aandacht hebben voor de signalen en er wat mee doen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:24

Met 'aan de teugel' wordt hier volgens mij alleen maar het krulletje bedoeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:53

Sonja schreef:
Dus jullie vinden aanleuning ook een totaal slap doorhangende teugel? Ik persoonlijk vind dat nl. geen aanleuning.

Volgens mij wel, ik beschouw aanleuning als het ware dat mijn paard mijn hulpen hoort en er open voor staat, hij is dan zeg maar naar mijn hulp toe. Dan bedoel ik eigenlijk ook alle hulpen, ik vind dat mijn paard ook aanleunt aan mijn been, dan merk ik dat hij zijn aandacht daar goed bij heeft.
Dus, als je met een slap teugeltje rijdt en je knijpt je hand dicht en je paard reageert daarop, dan is er wat mij betreft sprake van aanleuning.
Om verdere verwarring te voorkomen wil ik wel nog even kwijt dat alle termen die hier langs komen min of meer in elkaars verlengde liggen en soms overlappen.
In de stelling wordt de term 'aan de teugel' gebruikt voor iets wat niets met het 'aan de teugel gaan' te maken heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:04

BiancS, ik vind niet dat een paard nergens op moet leunen, wat dat betreft is het woord aanleuning wat lastig soms.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:14

Lovely schreef:
BiancS, ik vind niet dat een paard nergens op moet leunen, wat dat betreft is het woord aanleuning wat lastig soms.

Ah ja, FOEI, ik zie een typfoutje, dubbele ontkenning Haha!. Maar ik vind dus dat een paard Nergens op moet leunen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers