Hoe in galop houde???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sietske

Berichten: 227
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Spijkenisse

Hoe in galop houde???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 22:36

Steeds als mn haffie in galop aanspringt lijkt het net of ze bijna niet vooruit komt en valt ook heel snel weer terug. Ze zit in galop ook egt vreselijk dus ik moet erg mn best doen goed te blijven zitten. Ik moet haar letterlijk vooruit schoppen en zelfs dat werkt niet. Scheve mond Ook met longeren valt ze heel snel terug, ik moet egt met haar meerennen wil ik haar in galop houden. Wat moet ik doen om haar in galop te houden?! Spoortjes proberen ofniej.... Verward Please Help me!!!

soofenflo
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:41

Heeft ze wel kracht genoeg? Misschien is veel overgangen van draf naar galop een optie, daar wordt ze wel lekker sterk van. Ze heb ik het de pony van mijn zusje ook geleerd. 3 passen galop, daarna zelf de hulp geven voor de draf, een lange zijde draven en dan weer aangalopperen. Het hobbelen is een kwestie van balans. Dat krijgt ze op het moment dat ze vaker galoppeerd en sterker wordt.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:45

mijn haflinger kon eerst ook bijna niet galloperen.
geen sporen gebruiken iig. gewoon op buitenrit op een zandpad samen met een ander oaard gaan galloperen, zo rechtuit is veel makkelijker voor haar. ze zal ws vanzelf lekkerder gaan galloperen als ze meer ervaring heeft, verder in de bak veel overgangen maken, en korte stukjes galloperen, 3 galopsprongen ofzo, ze mag er niet zelf uitvallen maar jij moet haar eruit halen.....als dit na een tijd beter gaat kun je langere stukken , door de bocht, proberen....

Sietske

Berichten: 227
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 22:49

Als ik buiten met haar galloppeer gaat ze superhard en moet ik haar zelfs tegenhouden! Buiten vind ze het heerlijk, maar in de bak...
En ik ga het zeker proberen van die paar sprongen en dan weer naar draf, hopelijk werkt dat...
Iemand anders nog tips? En zijn jullie voor of tegen spoortjes? En wat kan ik het beste doen met longeren want van dat meerennen word ik doodmoe Scheve mond Dus brand los...

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:55

Gebruik je een zweep? Anders een tik erbij als ze ook maar langzamer gaat in galop. Geen reactie? Nog hardere tik. En als ze in draf valt moet ze al helemaal maken dat ze wegkomt. Ze zit je gewoon voor de gek te houden. Maar als ze dan goed galloppeert, dan mag ze ook weer in draf (op jóuw commando) want misschien vindt ze het nog wat zwaar in de bak omdat ze dan toch wat harder moet werken dan op een recht stuk zandpad. Dus niet te lang laten gallopperen want dan zoek je het probleem een beetje op, opbouwen dus.
Met dat longeren: de longe korter pakken zodat je er met de longeerzweep bij kan en als ze dan niet in galop wil een tets erop, niks meerennen Knipoog

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:01

ik ben tegen sporen, omdat ze vaak niet goed gebruikt worden door b- en l- ruiters het zou best kunnen dat ze in de bochten moeite heeft met haar balans. en idd flink de zweep erbij op de rechte stukken.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:05

Nee niet gewoon op rechte stukken, alleen als hij terugvalt of niet reageert, en als dat in de hoeken is dan daar, balans of geen balans.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 07:54

Zoek een goede instructeur/instructrice, die zal je wel verder kunnen helpen
Veel Suc6 OK dan!