Drammerig paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: Belgiƫ

Drammerig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 00:16

Montana is de laatste tijd enorm drammerig wanneer ze iets moet doen waar ze geen zin in heeft of als ze haar zinnetje niet krijgt. Zo zal ze tijdens een wandeling wanneer zij op kop is of eens haar tempo mag doen super braaf zijn MAAR van het moment dat ik zeg welk tempo het wordt en ik haar wat meer ga opsluiten vanvoor of als ze achter een ander paard rustig moet gaan begint ze ongelooflijk tegen te werken - haar bit vast te nemen - omhoog te springen -... Wanneer ik bijvoorbeeld dan zeg dat ze moet stilstaan terwijl het andere paard nog mag voortstappen gaat ze beginnen stijgeren en alles doen om maar vooruit te kunnen. Nu heb ik het dus geprobeerd met dit af te leren door altijd maar kleine stukjes en tijden stil te staan en dan goed te belonen maar toch blijft ze nog steeds ongelooflijk drammerig.
Wie weet misschien hoe ik dit kan oplossen?

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:19

Zoals ik het lees, ben je te lief voor haar,
als ze iets niet mag, GEEF HAAR DAN NOOIT HAAR ZIN, 1x haar zin geven, en ze zal net zolang doordrammen tot ze haar zin krijgt.
Als ze iets niet mag, meteen straffen, en dan niet de ene keer wel straffen, en de andere keer niet.
Je moet goed weten wat ze dus wel en niet mag,
beter te streng dan te lief, klinkt mischien banketstaaf tegenover het paard, maar ik denk dat je hier wel verder mee zult komen.

Kwa rijden, zo`n pony kan ik ook, baasje geeft hem altijd de zin, en nu wilt hij bijna niet achter een andere pony vandaan,
Als je dus achter de ander aan rijd, en je wilt B.v een grote volte maken, maar ze wil er niet achtervandaan, neem je je zweep(als je die hebt, anders pak je er 1) aan je buitenhand, en stuur je haar met je binnenteugel dus, heel overdreven, goed je buiten been, als ze niet wilt, tik geven, en je blijft net zolang sturen totdat ze naar het midden gaat(ookal ben in in eenbocht doorsturen) Als ze achter die pony vandaan is Meteen belonen met je stem.

kwa bokken en stijgeren,
Gewoon straffen,
en stilstaan is stilstaan.

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 11:04

Wel het probleem is dat ik haar zin juist niet geef. Gaat zij met mij lopen moet ze dadelijk stilstaan maar dan komt het dus: Montana wordt dan gewoon vies gezint en probeert alles maar dan ook alles om toch haar zinnetje te krijgen. Wel van een paard wegdraaien is geen enkel probleem maar gewoon blijven staan waneer het andere paard wel mag stappen komt voor haar over als " dat paard mag dat en ik niet dus nu bij ik boos". Kwa bokken doet ze niet (heeft ze nooit gedaan ook niet), maar stijgeren gaat ze kaarsrecht omhoog en waneer je ze dan aantikt wordt ze gewoon zelfs soms gevaarlijk. Ze begint gewoon in het rond te springen, ineens rond te draaien en wanneer je dan zoals jij zegt "nog eens zou aantikken" mag je je gegarandeerd voorbereiden op een mooi stukje rodeo.