hoe krijg jij je paard goed en soepel ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

hoe krijg jij je paard goed en soepel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 15:37

De titel zecht het al hoe krijg jij je paard goed en soepel ?


ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 16:00

YvonneS schreef:
Afwisselen qua houding, lang laag maar ook korter en meer in oprichting, voltes, overgangen, longeren, buitenrijden, kortom, veel afwisselen!


dat vond ik ook al maar als het niet helpt???

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 21:32

YvonneS schreef:
Dan zou ik les nemen en kijken of diegene je ermee kan helpen. Je paard moet gewoon zonder problemen je hand willen volgens naar beneden, zo kom tie mooi over zijn rug, als je m daarbij goed activeert van achter tenminste. in die lage houding moet je m ook schoudervoorkunnen vragen en overgangen kunnen rijden. Dit is gewoon oa een voorwaarde om m los in zijn lijf te krijgen!

Longeer je m wel eens?? En springen of balkjes??




jaah ik longeer mijn pony vaak en ik heb op springles gezete maar ik ben er vanaf gegaan omdat ik een ongelukje met me pony heb gehad en nu durf ik niet meer zo hoog te springen dus hield ik de groep op toen was ik er maar vanaf gegaan en mijn pony loopt nu al redelijk goed en soepel Knipoog

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 10:54

Sjonniej"]
[quote="Pablolover schreef:
Zo'n 1 keer in de week longeer ik met een simpel touwtje van singel via bit naar tweede ring van boven van de longeersingel, en dit werkt bij mij het beste

Dubbele longe is nog vele malen beter. Maar dan moet je wel even onder deskundige begeleiding mee beginnen. Niet zelf gaan prutsen.
[/quote]

ik vind dat maar pruts werken met een dubbele longeerlijn mijn pony snapt er helemaal niks


ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 09:33

komop ik wil meer meningen Knipoog

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 10:50

scooby schreef:
wat grondoefeningen willen ook werken, hiervoor moet je maar kijken op sites die daar verstand van hebben.
Als jezelf niet meer durft te springen kan je hem ook 1 kee rin de zoveel tijd laten springen met een ander.
En natuurlijk les, en dan niet gewoon een groepsles meehobbelen, maar ook jou punten bespreken met instructeur.



ik durf wel te springen maar nu niet meer hoger dan 60 cm
ik heb op springles gezete en me pony werd steeds meer nagefelijker
het hielp wel maar ik ben er mee gestopt omdat ik er een keer vanaf viel en toen durfde ik niet meer zo hoog te springen .... *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers