problemen met hengst te rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

problemen met hengst te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 14:06

ik heb sinds kort een hengst, D-pony, 'gered' van zijn vorige eigenaar.
beestje werd aan zijn lot overgelaten door de man ...
hij is 4 jaar maar staat al 3 maand stil. toen ik er gistere mee reed, en ik vroeg iets waar hij geen zin in had zoals overgang van galop naar draf, steigerde hij en liep heel hard weg. mijn tante die me les gaf, zei dat ik niets verkeerd deed met mijn handen maar dat het ook al een tijdje geleden was dat hij bereden was dus dat het daar mss aanlag.
maar toen ik er vandaag mee reed, steigerde hij terug als verzet of gewoon zomaar voor de lol. Verdrietig
toen heb ik aan de vorige eigenaar vroeg of hij dit vroeger ook al deed zei hij doodleuk, ja, heb hem dat geleerd ...
vond dit heel raar want zoiets leer je toch niet aan een jong diertje maar blijkt dat hij dit echt had aangeleerd toen ik het aan de stalhouder ging navragen...
ik zou hem dit graag afleren want hij zou zo goed dressuur kunnen rijden... maar alleen dat steigeren
maar wil hem hier niet voor straffen want hij heeft al veel meegemaakt in zijn korte leven dat ik hem niet nog eens onnodig angst wil inboezemen.

misery is just a butterflie!!
later wanneer ik groot ben zou ik graag een pennymeisjejuh worduh, maar ik weet niet of dit kan want ik ben een jonguh:)


sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 17:10

castreren is geen optie, men ouders willen hem ook gebruiken als dekhengst als hij wat meer vooruitgang gemaakt heeft enzo... want hij heeft goede papieren, al is dat voor mij niet zo belangrijk...
dus castreren is uit te sluiten
maar ik heb vandaag contact opgenomen met men vorige instructeur en die rade mij aan om als hij de volgende keer stijgerde op zijn onderbuik te slaan, ik zal dit maar een paar keer moeten doen en dan weet hij het wel. ik ga dat morgen proberen tenzij iemand een goede reden heeft om dit niet te doen, dus als je een reden hebt, zeg maar...
heb ervaring met jonge paarden te rijden... ben er momenteel nog 1 aan het inrijden....
en heb ook al een hengst bereden... doodbrave hengst, hengsten zijn zoveel socialer dan merrie's btw Lachen

misery is just a butterflie!!
later wanneer ik groot ben zou ik graag een pennymeisjejuh worduh, maar ik weet niet of dit kan want ik ben een jonguh:)

sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 20:33

swel waar ineke, maar mn ouders hebben er blijkbaar het volste vertrouwen in dat hij goedgekeurd word, en mja de kosten, zien we dan wel zeker, maar voor mij hoeft hij zeker geen dekhengst te worden, brengt alleen maar vervelende gewoonten mee.

misery is just a butterflie!!
later wanneer ik groot ben zou ik graag een pennymeisjejuh worduh, maar ik weet niet of dit kan want ik ben een jonguh:)


sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 20:40

papier weet ik niet van buiten, zal dat morgen wel vertellen Haha!
ik zou hem heel graag bij bwp aanbieden, weet niet of mn ouders dit ook willen, mja we zullen het er nog wel over hebben, maar eens we het zeker weten zal jij de eerste zijn om het te weten gomir Tong uitsteken maar waarschijnlijk word het bwp

misery is just a butterflie!!
later wanneer ik groot ben zou ik graag een pennymeisjejuh worduh, maar ik weet niet of dit kan want ik ben een jonguh:)

sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 10:10

wow mirco heeft gewoon een nederlandse papa Lachen
mja vorige eigenaar woonde ook in nederland en is dan verhuist naar belgie, kan dus wel Haha!
v. vitano
m. Petra
vv. Vita Nova's Hanassie
vm. tron OX
mv. Munesichts Easter
mm. Sanne

het heeft btw wel een tijdje geduurd voor de vorige eigenaar ons de papiere wou geven Verward

misery is just a butterflie!!
later wanneer ik groot ben zou ik graag een pennymeisjejuh worduh, maar ik weet niet of dit kan want ik ben een jonguh:)

sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 11:39

met rijden is hij heel zalig, heb deze voormiddag dus fff gwoon in de bak gaan rijden, en hij steigerde en sloeg hem op zijn onderbuik en hij heeft sindsdien niet meer geprobeerd. Haha!
de rest van de tijd liep hij super, toch voor zo lang niet meer gereden te hebben en zo jong te zijn, tegen het einde van de les liep hij uit zichzelf in de krul, heb niets moeten vragen!!
heb nog geen foto van hem, zal er straks of morgen een maken, maar ik kan hem niet op de site zette ben niet zo een computerfreakje Tong uitsteken dus als iemand zo vriendelijk zo willen zijn Bloos ....

misery is just a butterflie!!
later wanneer ik groot ben zou ik graag een pennymeisjejuh worduh, maar ik weet niet of dit kan want ik ben een jonguh:)

sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 16:29

idd angelke ik krijg al les. en het steigeren gaat echt wel beter. sinds dat ik hem geslaan heb op zijn onderbuik neemt hij minder de toevlucht tot steigeren en als ik voel dat hij toch wilt steigeren hou ik hem goed voorwaarts en als hij het toch doet, mep ik op zijn onderbuik.
heb hem vandaag meegenomen op wedstrijd omdat er toch nog plaats was op de camion, heb er niet mee gereden maar gewoon om te zien hoe hij zou reageren op de drukte enzo, en in het begin was hij wel nerveus maar na hem wat hooi te geven was hij de kalmte zelve en hij negeerde de merrie's Haha!.
nu zou ik graag in de zomervakantie met hem beginnen in B-springen. hij heeft vroeger in vrijheid gesprongen dus zoveel problemen zou het niet opleveren denk ik aangezien hij zo leergierig is. maar ik ga eerst nog een weekje intensief trainen(dressuur) en volgende week ga ik eens een hindernisje nemen om te weten of mijn doelstelling haalbaar is. ja de wedstrijden zal ik dan wel moeten zoeken want hengsten zijn niet overal welkom natuurlijk .
want vinden jullie, wil ik te snel vooruit gaan? mijn tante zegt dat ik het wel weet wanneer we er klaar voor zijn. en mn instructeur zegt dat mirco er mentaal al klaar voor is maar dat het fysiek NU nog te zwaar is. maar het is nog ong 1,5 maand. en ik zou met mirco geen podium plaatsen willen halen, maar hem gewoon ervaring willen laten opdoen.
oja btw, morgen komt de dierenarts hem volledig controleren. en hij zal ons dan zeggen of het de moeite is om hem hengst te laten en of hij dus goedgekeurd gaat worden of niet.
en die foto ons digi is kapot Verward maar mag morge die van mn neef lene ma zou iemand die dan hier in dit topic kunnen zetten, want ik kan dat niet Verward

misery is just a butterflie!!
later wanneer ik groot ben zou ik graag een pennymeisjejuh worduh, maar ik weet niet of dit kan want ik ben een jonguh:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 9 bezoekers