Wanhopig nu met dit probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Wanhopig nu met dit probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 19:45

Ik heb ninla nu bijna 5 maanden en ben al 5 maanden bezig met links aangaloperen wat ze niet doet!
En heb al heel veel tips gehad maar hebben allemaal geen nut Boos! buiten doet ze het wel en als ik aan het springen ben maar met dressuren zelf niet Verward
Ik voel me nu echt klote Vriendjes zijn? En weet niet meer wat te doen,ik denk het beste 1 keer in de week longeren helemaal in tuig of niet?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:49

Heb je goed les? Je instructeur/trice moet hiermee uit de voeten kunnen!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 19:50

die vind het totaal niet belangrijk geloof ik daarom ben ik ook opzoek naar iemand anders Lachen

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 19:51

Of zal ik gewoon buiten oefenen en als ze het daar goed doet ook in de bak proberen?Als ze het buiten doet kan het in de bak dus ook well

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:59

Het kan natuurlijk wel zijn dat ze het op een recht stuk(buiten dus) makkelijk vind dan in de bak waar ze relatief veel bochten moet maken. Ik zou zeggen: snel een nieuwe instructeur zoeken en vooral blijven oefenen!

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:07

tobilover schreef:
die vind het totaal niet belangrijk geloof ik daarom ben ik ook opzoek naar iemand anders Lachen


Dat lijkt mij een heel goed idee.

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:25

Ik neem aan dat je veel overgangen en wendingen rijden ook al geprobeerd hebt?? Ik had namelijk het zelfde probleem Rechts ging wel maar links vertikte die het Verward . Toen kreeg ik dit advies en toen dee tie opeens als of het de normaalste gang van zake was... SUC6 er mee iig..

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:23

Jij geeft de hulpen en zij springt gewoon niet aan?
Of springt zij verkeerd aan?

Ik kan me ergens je instructrice wel voorstellen, je zegt er al 5 maanden mee bezig te zijn, al vanaf dat je haar hebt dus.
Hoe intensief ben je er mee bezig?
Soms kan je een probleem beter even laten liggen, je concentreren op andere dingen *zoals is ze verder wel sterk genoeg op de linkerkant?*
En na een tijdje weer met frisse moed beginnen, niet een les lang of een half uur lang blijven proberen.

Als ze het buitne wel doet en binnen niet kan het zoals hierboven gezegt wordt zijn dat ze idd links moeilijker vind dan rechts en dus moeite heeft met de bochten etc. in de bak.

Doet ze het aan de longe wel?
Want dan zou ze als er iemand in het midden staat met een longeerzweep die de galophulp geeft het ook moeten doen.
Of jij zelf die even de stemhulp voor galop geeft.

Par heeft moeite met de rechtergalop, hier springt ze ook wat minder fanatiek en voor het been aan als op de linkerkant, ik geef de hulp en zeg er galop bij, reageert ze niet, geef ik een klein tikje achter mijn been.
Dan reageert ze wel.

Hoop dat je er wat aan hebt

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:27

moonlight, mijn haflingermerrie, kon eerst helemaal niet galloperen, ik heb het eerst geoefend met buitenritten, op lange zandpaden, dat ging op het laatst goed.
in de bak wou het galloperen rechtsom op een gegeven moment wel, veel geoefend door korte stukje galloperen.
de laatste tijd springt ze linksom ook wel aan, maar helaas nog in de verkeerde galop, maar ook daar wordt aan gewerkt.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 18:26

Ja heb een nieuwe instructrice! Haha!
Ben helemaal blij!Nu kan ik lekker gaan lessen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:03

succes dr mee!! hopelijk lukt t nu wel!!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 21:29

jaa is te hopen!Ik ga er voor! Haha!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 17:14

Ik heb vandaag gereden en op hoefkatrol.nl stonden veel tips!Dat gedaan en het ging beter!En tips gehad van op de binnenhoefslag rijden en gewoon losse teugel en lekker op dur eigen benen laten lopen,en af en toe pakte ik haar op en bleef ontspannen.Ging dus wel lekker vandaag Lachen

markie
Berichten: 112
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:38

mischien zit er in zijn spieren iets vast.
Mijn paard wou een hele tijd niet rechts aan galoperen en toen hebben we een paarden masseur laten komen en toen was het probleem verholpen.
succes ermee.

markie
Berichten: 112
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:38

er bleek iets in zijn spieren vast te zitten.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:03

Begin bij de basis. Een huis ga je ook niet vanaf de zolder bouwen. Zorg dat de stap en draf in orde zijn. Je paard moet rechtgericht zijn en dan zal de galop véél ontspannener en gemakkelijker gaan!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 20:08

Ben bezig,ik longeer nu 1 keer in de week ook voor dat ze links is aangaat springen ze springt nu wel links aan maar vaak overkruist en soms zit er een goed galopje tussen!Ben dan weer trots Haha!