Vast op rechts, wat is beter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Vast op rechts, wat is beter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 18:55

Mijn paard zit vast op rechts, dit komt door mij, dat weet ik omdat het paardje wat ik hiervoor reed ook vast zat op recht.
Ik voel gewoon dat ik heel anders zit op rechts.
Nu kan ik natuurlijk lessen nemen, en dat wil ik ook heel graag, maar wat ik ook kan doen is; iemand anders mijn paardje goed inrijden die wel goed zit zodat ik het daarna kan leren samen met les natuurlijk.
Wat is het slimste??

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:01

Ik zou het zelf doen als ik jouw was, met goede begeleiding. Daarnaast kan je misschien iemand af en toe laten rijden die wel recht zit.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:34

Als iemand anders jou paard eerst goed losmaakt kan het wel helpen, maar zodra jij dan weer fulltime gaat rijden heb je dikke kans dat je gewoon weer hetzelfde probleem krijgt.

Ik zou gewoon zelf les nemen, het probleem komt tenslotte van jou uit. Dus door een ander op je paard te laten rijden los je het probleem misschien bij je paard (tijdelijk) op, maar niet het echte probleem want het echte probleem ligt bij jou.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:45

Zelf los laten!!!!
Als je merkt dat het paard vast pakt dan los laten, en eens een beste schop geven met je been waarop het paard vast pakt.
Als jij loslaat teminste en het paard pakt nog steeds beet dan moet je hem/haar een beste schop geven!
Succes

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:48

parouscha schreef:
Zelf los laten!!!!
Als je merkt dat het paard vast pakt dan los laten, en eens een beste schop geven met je been waarop het paard vast pakt.
Als jij loslaat teminste en het paard pakt nog steeds beet dan moet je hem/haar een beste schop geven!
Succes

Verward Het komt door haar, ik neem aan dat ze daar bij zichzelf wat aan moet gaan doen, ipv haar paard ervoor te straffen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:55

Pluutje schreef:
Als iemand anders jou paard eerst goed losmaakt kan het wel helpen, maar zodra jij dan weer fulltime gaat rijden heb je dikke kans dat je gewoon weer hetzelfde probleem krijgt.

Ik zou gewoon zelf les nemen, het probleem komt tenslotte van jou uit. Dus door een ander op je paard te laten rijden los je het probleem misschien bij je paard (tijdelijk) op, maar niet het echte probleem want het echte probleem ligt bij jou.


Zoiets wilde ik ook typen, gemakkelijk dat dat al gedaan is Lachen

En super dat je les wilt gaan halen en weet waar de fout ligt OK dan!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:58

Inderdaad. Het is JOUW fout, die in JOU zit. Het zit in jouw manier van rijden. en dat breng je er in op ieder paard dat je zult rijden. Zelf afleren dus, moeilijk, maar niet onmogelijk.