Tijdens rijden tong naar buiten.......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:51

Morrie deed het ook, hij heeft een veel te grote tong, als hij geen bit in heeft, puilt z'n tong ook al uit z'n mond, daarbij nog eens een laag verhemelte, nog een bit erbij en de mond is vol!

In overleg met de paardentandarts heb ik een ongebroken dun bit genomen en nu blijft de tong erin.

Ga niet zelf wisselen van bit en experimenteren, maar vraag advies van een vakman/vrouw (instructrice, paardentandarts) wat het beste is voor jouw pony


Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 09:11

Mijn paard doet het ook als hij gewoon los staat, zonder dat iemand een leidsel vasthoudt, dan hangt ie z'n tong al aan alle kanten uit z'n mond, dus zonder dat er getrokken wordt!

Overigens hadden we met een paard dat we voor de kar aan het beleren zijn het probleem dat ie z'n tong over het bit gooit. De instructeur adviseerde om gewoon door te rijden, dan gaat het namelijk pijn doen op de lagen en doet ie vanzelf de tong weer terug onder het bit. Dan zou het paard het vanzelf wel afleren......


Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 10:56

mijn paard eet prima, zijn gebit is prima in orde, alleen is zijn tong te groot en door een wat laag verhemelte past ie niet goed in zijn mond.
Plastische chirurgie voor paarden wordt gelukkig nog niet gedaan (en niet vergoed door de verzekering)

Volgens de paardentandarts was Morrie net een Mongooltje, hij heeft ook hele kleine schuine oogjes......

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 11:05

Citaat:
Smurf nu ben ik welbenieuwd hoe je paardje voor de rest is


een bonte grasmaaier van 650 kilo Haha! die wat kunstjes kan en verder niets bijzonders.....

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 11:12

ja klopt, maar dat schrikkerige is een heel eind over nu.
Hij staat 24/7 op de wei en wordt nog maar heel af en toe bereden, nu blijft het rustig in zijn hoofd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Hanjan, Roxxie en 16 bezoekers