holle en bolle kant van het paard, tips gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

holle en bolle kant van het paard, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 21:37

Vandaag zag ik pas hoe groot het verschil bij Gammon is tussen zijn holle en bolle kant. Hij stond op de wasplaats, opgezadeld en wel en stond met zijn hoofd naar beneden. Ik schrok er van, het leek wel meer dan 10 cm. verschil in omvang! Bloos!

De spieren aan de holle kant zijn korter en sterker en aan de bolle kant, langer en soepeler. Nu is het dus aan mij om de holle kant ook bol te krijgen, maar dat lukt volgens mij nooit. Verward

Hoe doe ik dat zónder te longeren moeten met touwtjes e.d.?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0



Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 22:43

oke dank je wel, die ga ik even bekijken. maar zou het ook kunnen dat hij niet scheef is? ik bedoel, dat gevoel heb ik in ieder geval niet in het rijden. Dan kom ik meer uit op zijn makkelijke en moeilijke kant. Met niet scheef bedoel ik dan, niet zo scheef, dat het problemen opleverd. Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 09:12

Bedankt Jolynn! Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 10:11

De definitie is dus dat een hol/bol paard scheef is. Dit levert problemen op in het rijden. Het paard is niet recht, op de holle kant kan hij minder goed inbuigen en op de bolle kant is hij te sterk. Door het paard recht te richten oefent hij dus zijn holle kant.

Ik ben zelf inderdaad ook scheef. Gammon heeft zijn holle kant op links. Mijn linkerheup staat hoger dan de rechter. Maandag heb ik les en ga ik mijn bevindingen meteen voorleggen. Ik vind het wel grappig dat de kwartjes zo ineens kunnen vallen hè?

Ik bedoel, ik wist van een holle en bolle kant maar had er bij Gam nooit oog voor gehad tot ik het eergister dus opmerkte hoe erg ik die verschillen in bespiering zag. Nu kan weer een stukje bewuster gaan en leren paardrijden. Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 12:39

gam is hol op links, dus heeft hij meer moeite om rechts in te buigen dus ergens klopt er iets niet wat ik schreef ja... dat wordt een hoop lezen zie ik Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 17:08

you speak...?? Verward hallo ik ben maar een recreatieve gymnast hoor... in jip en janneke taal snap ik het gevraagde vaak nog niet eens hahaha.

dus wil je het nog een keer herhalen Kim? Haha!

Inderdaad A-J: met links heb ik meer contact op het lichaam, ik ben zelfs al bang dat ik Gam gekneusd vlees heb gegeven van het aandrijven maar daar moet de lesjuf maandag ook maar ff naar kijken. Scheve mond

Het gekke is, is dat ik bewust wel eens op het andere been ga lichtrijden (buiten) en dat ik dan geen verschil merk, terwijl dat wel zou moeten denk ik. En links of rechts aanspringen... ik zie het verschil niet, ben zo slecht in dat soort dingen hoor. Blond

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 19:21

nou kim, stop jij je goede adviezen nog maar even in de vrieskist Haha!

denk je Maaike...? Blond

dank je ingrid. Lachen ik krijg af en toe les van A8H dus die zal me een hoop wijzer maken. Ik merk dat ik van theoretische kennis weinig onthou, in de praktijk leren is beter voor gam en mij denk ik.

ik heb ook eens cesar gehad maar dat verergerde mijn toenmalige kwaal alleen maar. dankzij reiki ben ik er vanaf gekomen maar goed, ik blijf wel scheef staan natuurlijk.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 20:39

nee dat kon je ook niet ruiken. Lachen mijn humor kwam niet helemaal over zo te zien, maar dat geeft niet.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 09:10

oeh evil juf ~~}>

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers