probleem met linkergalop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

probleem met linkergalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 13:31

Mijn paard heeft moeite met het aanspringen in de linkergalop. Op het moment van de overgang maakt ze zich sterk en wilt haar hoofd eruit drukken, maar als ik eenmaal in galop zit loopt ze weer netjes. Het is dus echt alleen in de overgang en op de rechterhand heeft ze dit niet, dan gaat de overgang gewoon vloeiend en blijft hoofd/halshouding hetzelfde.
Herkent iemand dit en doet ze dit omdat ze het moeilijk vindt (ze is 6)?
Ik probeer nu juist hand te geven, ipv hand vastzetten zodat ze bijna niet meer omhoog kan met haar hoofd, en heb ook al de overgang met langere teugel geprobeerd, maar het is al een soort gewoonte geworden doordat ze zelf denkt dat die overgang moeilijk is.
Ik hoop dat iemand mijn verhaal snapt Tong uitsteken en misschien kan helpen!!
kim


obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 14:01

ga het meteen uitproberen!


obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 17:33

QQQQ -> Het ligt r maar net aan, als ze vrij druk is, is de overgang terug ook hectischer idd, maar als ze gewoon een net tempo galoppeerd gaat het terug heel netjes (op rechts hetzelfde verhaal) het is dus echt de overgang.
Replay -> Toen ik haar pas had was ze 3,5 en sprong ze erg vaak in de verkeerde galop aan op links, ze heeft dus denk ik altijd al moeite gehad met de linkergalop en heeft zich dat zo aangeleerd dat ze er nu nog onderuit wil komen (denk ik hoor).
Maar de tip van Q klinkt wel erg logisch, ze kan zich namelijk op de linkerteugel weleens sterk maken en dan word het helemaal zo rommelig als ik aan wil springen.
In ieder geval bedankt voor de tips!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers