Huppel maken bij overgang naar draf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 18:45

Ik herken het ook! Ik moet m dan van voor juist iets losser laten. Ik zit dan in stap iets te veel te "pielen" en ben dan veel te veel met de overgang bezig. Als ik dan iets ontspan vlak voor de overgang, gaat ie beter.

Nog een tip van mijn instructrice, na zo'n mislukte overgang wel ff een half rondje goed draven en dan weer een nette overgang naar stap rijden! Anders heeft ie ook snel door van O als ik zo doe mag ik meteen weer stappen en het kost hem meer energie om m vanuit een goeie draf terug te rijden! Succes ermee!!



YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 09:39

Ik zie op je foto's dat ie behoorlijk op de voorhand loopt en jij zit ook nog eens best naar voren gedoken. Dit kan natuurlijk ook nooit zo'n overgang ten goed komen. Ook loopt ie nogal te diep op sommige foto's wat aangeeft dat je aanleuning niet voor elkaar is. Ik heb met mijn paard hetzelfde gehad en ben toen begonnen met heel veel voorwaarts rijden, en daarbij niet neerwaarts, want mijne liep ook snel op de voorhand en te diep. Hij moest gewoon leren om wat meer op eigen benen te lopen en het bit beter aan te nemen. Nu heb ik hem veel beter in aanleuning en soms maakt ie dus nog wel het huppeltje, maar dat is wanneer ik weer te veel aan de voorkant zit te pielen!

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 bezoekers