Stevig zitten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:05

misschien kan je Gijsenkim een pb'tje sturen die zit bij jou in de buurt en geeft lessen!



Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 12:57

dan kan je proberen te leren meer druk op de beugels te houden, scheelt ook een hoop knijpen en spierpijn in je bovenbenen!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:39

Citaat:
O trouwens smurf hoe kun je dan precies je benen ontspannen maar toch meer druk houden op de beugels????


je voelt zelf wel met rijden of je druk uitoefent op je beugels of dat je voeten er min of meer los in staan, dan raak je ze ook sneller kwijt natuurlijk

Ik rijd overigens niet op een Engels zadel, maar op een boomloos zadel, dat is toch wel een groot verschil hoor! Dan voel je iedere beweging van je paard onder je, zelfs als je pard begint te spannen omdat ie in de stress raakt, voel je dat meteen en dan kan je er meteen op inspelen.

Als ik geen druk (of te weinig druk) op de beugels heb, raak ik ze kwijt en ik heb side-steps, die heb je niet zo 1-2-3 weer terug aan je voeten, dus dan heb ik een probleem......

nog een truukje om je voeten in de goede positie te krijgen is het volgende:
til (in gedachten) je kleine teen op, dan wijzen je tenen naar voren en je hakken naar beneden en dat willen ze graag zien in de dressur


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers