Meningsverschil met lesgeefmens :D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:39

Ben het helemaal met RK eens.

Dat je nu die zweep erbij pakt, wil niet zeggen dat je daar niet meer vanaf komt. Dat het net zo gaat als met je been en dus van kwaad tot erger. Je moet gewoon echt consequent zijn en reactie eisen.
Als dat goed gaat kun je over een tijdje hoogst waarschijnlijk die zweep zo weer weg leggen.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje



essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:58

griebels schreef:
Ik heb niets tegen die zweep hoor, weet ook dat dit de beste manier is om je paardje weer aan het been te krijgen... Het is alleen dat ik het niet zover had willen laten komen om met een zweep te moeten rijden. Desiree, sporen werkt denk ik niet echt bij Igor, hij heeft een heel dunne huid, die snel schraal en kaal wordt. Ik denk niet dat sporen dan bevordelijk zijn Verward


Ik denk zelfs dat je het niet zo ver, zoals jij zegt , had hoeven komen als je de zweep er eerder had bijgepakt.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 10:52

MarkKH schreef:
Mij wordt geleerd dat je constant je been aan het paard moet houden en voor het drijven druk je je been meer aan. Geen reactie op het drijven is een tik.. niet schoppen omdat ze daar van afstompen....

Bedoelt je instructrice niet gewoon dat je je been er meer aan moet houden omdat je ze misschien afsteekt?


wat is 'eraan houden'? Ik steek mijn been niet af, maar ik laat hem heel losjes afhangen (tenminste dat probeer ik Haha! ) en gebruik alleen kuit als dat nodig is. Anders moet hij gewoon blijven lopen in hetzelfde tempo.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:23

griebels schreef:
Ze ziet vooruitgang, ik daarintegen zie een paard wat dood is voor het been...


Maar goed, heb je nu een andere instructeur?
Want ik denk net als Q dat als je zo van mening verschilt het niet echt leuk meer is. Voor jou niet en voor haar ook niet.
Zij ziet ook wel dat jij het er niet echt mee eens bent als ze "drijven, drijven" roept en en jij denkt dat je je paard aan het verpesten bent.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:00

griebels schreef:
Wat denken jullie van dit voorbeeld:
"Ik bedoel het net als autorijden. Je blijft toch ook gas geven om 100 te BLIJVEN rijden. Niet pas gas geven als ie weer terugzakt..." Dit was het voorbeeld van mijn lesgeefmens... Ik moet het er nog maar eens met haar over hebben. Zo wie zo ben ik het niet eens met het schopverhaal, maar miss heb ik haar niet goed begrepen en zij mij niet Verward


kom jij toch met het voorbeeld van de step.
Je zet je af om harder te gaan en dan zet je je voeten op de plank, pas als je weer wilt gas bijgeven, ga je weer meesteppen.

*edit: voorbeeld van Tineke Bartels*

Ik ben een gelukkeling.

Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers