Trappen naar het been wanneer je drijfhulpen geeft?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Trappen naar het been wanneer je drijfhulpen geeft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-02 15:09

Ik train sinds kort een paardje van 7 jaar oud, dat een hele poos stil gestaan heeft. Ze is nogal drammerig en loopgraag. Waarschijnlijk is ze bij haar vorige eigenaar erg verwent. In het begin was het een kwestie van ontspannen, maar nu ik de relaxed knop gevonden heb, ga ik steeds meer van haar verwachten dat ze met haar koppie in de krul loopt. Dat doet ze nu ook, alleen als ze aan de teugel loopt moet je wat meer bij drijven voor haar achterhand. Nu is het zo dat ze je been voor geen meter accepteerd. Als je even iets te veel druk op je kuit legt begint ze al te bokken of als een gek te trappen naar je been. Je voelt haar hele kont er ook echt onder zakken. In het begin dacht ik dat het angst was, maar ze doet het alleen als ze echt moet werken, dus niet alleen hard lopen. Het is voor mijn gevoel dus gezeur. Ze mankeerd namelijk niks aan haar buik. Als je er niet op zit, kan je met je hand over haar hele rug en buik gaan (zelf knijpen) zonder dat ze in elkaar kruipt. Ik rij bij haar niet met zweep, omdat ze dan echt een bom is, en ze kan gewoon geweldig lopen op een enkele kuitdruk. Maar hoe krijg ik dat trappen naar je been eruit?

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-02 15:45

" Aparte Training methode heb jij" Dat is dus het probleem van bokt.Iedereen pakt je ergens op als je een fout gesnapt woordje neer zet. Zal volgende keer een berichtje neer zetten met een woordenboek geschreven Schijnheilig Verward
Ik bedoel dat ik doormiddel van training wil proberen dat ze met haar koppie naar beneden loopt, in de krul. Ik ga echt niet lopen zagen totdat ze naar beneden loopt. Als ze wil zakken, mag ze zakken, maar wel zo diep als ik zeg. Maar ik drijf juist meer om haar achterhand eronder te houden, dus niks geen ge*** in de krul. Anders leg ik dat probleem niet voor.

Neej, ik rij niet met sporen. Als je met sporen op haar gaat zitten krijg je vliegles. Ik rij met een heel rustig stil liggend been, omdat ze gewoon lekker zit. Nog vergeten te melden > Als je b.v. een volte inzet, of een figuur rijd en dus 1 been iets meer gebruikt (b.v. binnebeen) draait ze juist TEGEN je been aan. Dus ze plakt dan aan je been.
Dat is ook wel een idee, dus je laat de beugels gewoon naar beneden hangen en dan door de beugels heen een stro touw? Ik ga het een keer proberen, bedankt

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-02 16:02

okeej, ik heb misschien een fout woord gekozen.

Maar ik wil alleen maar zeggen , ik ga niet een paard aan de teugel (zo beter) rijden, wanneer ze voor mijn gevoel nog niet normaal loopt.
Ze heeft bij mij vorige week keurig netjes gelopen.( wel aan de teugel) Maar toen had ze al anderhalf uur gelopen, waarvan een half uur gelongeerd, en een uur onder het zadel in de les. Toen was ze los, en ontspannen, en ze liep met een heel licht kuitdrukje al met haar achterhand er helemaal onder. Toen trapte ze ook niet naar mijn been. Ik bedenk me nu in ene iets. Zou het een soort van protest zijn om onder het ontspannen werk uit te komen? Want ze wil de eerste 45 min. alleen maar hard. ?

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-02 16:24

Ze is vrij mager, en word dus goed bijgevoerd. Ze krijgt 3 kilo bix, twee keer hooi en een soort van muesli met gehakt iets erdoor ( lijkt op lucerne) . Ze is niet geschoren maar zit wel heel erg dik in haar vacht. Qua spieren moet ze nog meer ontwikkelen. Ik rij haar ook altijd goed los, voordat ik uperhaupt iets van haar vraag. Ik rij in een binnenbak. Ik merk wel dat ze een ontzettend sterke *motor* van achter heeft. Zijgangetjes heb ik 1 keer geoefend. Maar toen ik mijn linkerbeen aan legde om naar rechts te wijken, ging ze naar links. Tegen mijn been aan. Ze hangt ook heel erg tegen de muur aan, daarom rij ik bijna altijd op de tweede hoefslag. Ik rij haar nu 1 x in de week, en heel af en toe vaker. Meestal rij ik haar zeker zo'n anderhalf uur voor ze echt begint te ontspannen en dan is ze nog niet moe, maar ze zweet zo snel. Doordat ze zo moeilijk reageerd op been + zithulpen is ze ook lichtelijk onbestuurbaar. Ze kon echt alles, van wijken, schouderb.waarts en noem maar op. ( bij de oude eigenaar voordat ze zo lang stil stond) het lijkt alsof ze het gewoon niet meer begrijpt.Je merkt wel dat ze ergens ver weg gestopt in haar hoofdje alles nog wel weet, want ineens pakt ze een keer een schouderbinnenwaarts en de volgende keer dat je het doet is het weer bokbokbok. Mijn instructrice denkt dat ze gewoon iedereen in de **** neemt, omdat ze alleen maar hard wil, maar ze is TE werklustig.

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-02 17:19

Ze word niet 1 keer in de week gereden. Het is mijn paardje niet, maar er is mij gevraagd om haar te gaan trainen. Verder word ze verzorgd door linde (love4ever hier op bokt) en die rijdt 2 dagen op haar. Verder word ze nu 1 keer gereden door het dochtertje van de eigenaar, en ik neem aan dat ze voor de rest los gegooit word. Ik longeer haar nu ook voordat ik erop ga, want anders is er geen rijden aan. In ieder geval alvast bedankt voor je advies en tips!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-02 19:02

Jippie schreef:
Ik vraag me af of jij je hulpen wel goed genoeg kunt doseren? Misschien is eht op dit paard wel helemaal niet nodig zo sterk in te komen.



Sterk inkomen> ik heb het niet over een sterke beendruk gehad! Ik rij juist met bijna geen beendruk.

Cassidy > ik heb niks over haar te zeggen. Er rijden 4 mensen op haar. Waarvan een jong meisje dat nog niet zo lang rijdt, in de groepsles. De eigenaar = een jongen van 12. Haar verzorgster linda (love4ever hierop bokt) die goed kan rijden, en ik *train* haar.


Ik geef alleen maar aan wat het probleem is met het paard!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-02 23:37

Nee, de mogelijkheid om haar meerdere dagen in de week te gaan doen is er niet,omdat ik mijn eigen paard heb. Maar ik kan de rest wel *begeleiden* . Ik probeer zoveel mogelijk aan haar te leren, tot ik vind dat ze het allemaal zelf over kunnen nemen.!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 20:28

grassie schreef:
ymke, doet ze dat trappen ook bij de andere berijders, of alleen bij jou?


Nee ze doet het ook bij de andere. Nu ben ik (week later is het nu ofzo) erachter gekomen dat ze het alleen doet als je er net op zit. Als je al een half uur rijdt ofzo doet ze het niet meer Verward

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers